کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا اتحاد زاهدان در انتخابات موفق تر از قبل بود؟/ چرا آرای دکتر شهریاری کاهش یافت ولی همچنان محکم ترین آرای انتخابات در زاهدان بود؟

زاهدان پرس , 24 اسفند 1394 ساعت 13:26

علیم یارمحمدی کاندیدا اتحاد زاهدان -یا همان ائتلاف سبز سال های قبل- به عنوان نفر اول انتخابات در زاهدان به مجلس شورای اسلامی راه یافت.


به گزارش عصرهامون به نقل از زاهدان پرس، در این میان همانند دوره های قبل نیز کاندیدا دوم این ائتلاف – عزیزیان- یکبار دیگر از راه یابی به مجلس بازماند.
اتحاد زاهدان یا همان ائتلاف سبز ترکیبی از از کاندیداهای مورد تایید مولوی عبدالحمید و صدالبته کاندیدا مورد تایید توهما اصلاح طلبان و بازهم جناب مولوی عبدالحمید است.
در یک نگاه کلی کاندیدا دوم اتحاد زاهدان هم باید حتما از فیلتر شورای مشورتی مولوی عبدالحمید بگذرد و به همین دلیل در هر انتخابات جناب مولوی عبدالحمید و همفکرانش با دو کاندیدا در اصل پا به عرصه انتخابات می گذارند.
اما در این میان چند سوال اساسی وجود دارد؛ آیا ائتلاف سبز یا همان نام جدیدش اتحاد زاهدان اینبار موفق تر از قبل بود؟ در یک نگاه اجمالی و ظاهری می توان گفت که این اتحاد توانست نفر اول پیروز در انتخابات زاهدان باشد و نفر دوم آنها نیز با فاصله تنها چند هزار نتوانست به مجلس راه پیدا کند. این در حالی بود که در دوره های قبل نفر اول این اتحاد همواره دوم میشده و نفر دوم این ائتلاف نیز با فاصله چندین هزار رای در جایگاه سوم قرار می گرفته است. به همین دلیل در نگاه اول می توان گفت که این اتحاد و ائتلاف امسال موفق تر عمل کرده است.
با این وجود با کمی کنکاش و لایه برداری می توان به جوابی متضاد با این موفقیت رسید که این پاسخ منفی را به شرح ذیل می توان بیان کرد:
الف: در دوره قبل دکتر شهریاری با کسب ۱۱۰ هزار رای ضمن شکستن یک رکورد در فضای دو قطبی زاهدان آرای تاریخی بدست اورد. این در حالیست که علیم یارمحمدی امسال کمتر از ۱۰۰ هزار رای آورده است. همچنان می توان که کاندیدا پیروز اتحاد زاهدان یک رای حداکثری بدست نیاورده است.
ب: آرای دکتر شهریاری در این دوره با کاهش مواجه بود که دلایل ذیل را می توان برای ان بیان کرد:

 
اما برگردیم به سطور اول این یادداشت آیا ائتلاف سبز یا اتحاد زاهدان اینبار موفق تر از قبل بود؟!
در یک نگاه کلان ائتلاف اصلاح طلبان افراطی و شورای مشورتی مسجد مکی زاهدان زمانی موفق خواهد بود که دو نماینده به مجلس بفرستند! هدفی که برای چهارمین دوره پیاپی موفق نشدند.
از سوی دیگر با ترسیم فضایی که در این یادداشت صورت گرفت که شهریاری فقط با پدران معنوی اتحاد زاهدان و اصلاح طلبان مقابله نمی کرد بلکه با دو کاندیدا دیگر شیعه یعنی دکتر مالکی و دکتر میر نیز رقیب بود؛ می توان گفت که عملا ائتلاف سبز یا همان اتحاد زاهدان! موفقیت خاصی کسب نکرده است. زیرا بیش از آنکه ائتلاف سبز و اصلاح طلبان از سبد دکتر شهریاری بکاهند دو رقیب وی که از قضا هر دو خود را اصولگرا معرفی کرده اند از سبد دکتر شهریاری کم کردند!
در پایان این نکته را باید از باب مشورت به شورای مشورتی پدران معنوی اتحاد زاهدان بیان کرذ که باید برای گزینه دوم ائتلاف فکر دیگری بکنند زیرا اگرچه اصلاح طلبان کاندیداهای حرف گوش کنی هستند ولی سبد رای ندارند! – درباره این گروه کم بضاعت مدعی اصلاح طلبی در آینده بیشتر سخن گفته خواهد شد-.

 انتهای پیام/9507


کد مطلب: 83004

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/83004/آیا-اتحاد-زاهدان-انتخابات-موفق-تر-قبل-چرا-آرای-دکتر-شهریاری-کاهش-یافت-ولی-همچنان-محکم-ترین

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir