تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۷
 مکان‌های ورزشی یکی از نیازهای هر شهر است؛

 پروژه نیمه‌کاره ورزشی زهک چشم‌انتظار تأمین بودجه

 احداث سالن‌های ورزشی یکی از نیازهای جدی هر شهر یا روستا محسوب می‌شود و از اهمیت خاصی به‌ویژه در بین نسل جوان برخوردار است.
 پروژه نیمه‌کاره ورزشی زهک چشم‌انتظار تأمین بودجه
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، برای توسعه ورزش در بین مردم، باید شرایط و بستر مناسب مانند امکانات ورزشی، سالن‌ها، ورزشگاه‌ها فراهم باشد؛ چراکه هرچه قدر از مجموعه ورزش و جوانان حمایت شود، آسیب‌ها در جامعه کمتر خواهد شد.

 مسئولان باید با ساخت سالن‌های ورزشی و تأمین تجهیزات و لوازم موردنیاز ورزشکاران زمینه رشد ورزش‌های همگانی و قهرمانی را فراهم کنند که ساخت، تجهیز و راه‌اندازی این گونه سالن‌ها باعث ایجاد انگیزه برای جوانان می‌شود.

 رسیدگی به پروژه‌های نیمه‌کاره ورزشی یکی از موضوعات مهمی است که باید موردتوجه وزارت ورزش قرار گیرد چرا که طولانی‌شدن ساخت و تکمیل پروژه‌های ناتمام ورزشی، باعث فرسودگی بنای آنها شده و نیازمند بازسازی و پرداختن هزینه‌ای دیگر است.

نیمه‌کاره رهاشدن سالن ورزشی روستای کوهک شهرستان زهک باگذشت بیش از ۸ سال از کلنگ‌زنی، به موضوعی دنباله‌دار تبدیل شده که اهالی این منطقه را چشم‌انتظار گذاشته است.

 از طرفی با قرارگرفتن در آستانه فصل تابستان، احداث این مجتمع ورزشی ضروری به نظر می‌رسد.

 در سال‌های اخیر شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران این شهرستان در رده‌های سنی و در رشته‌های ورزشی مختلف بوده‌ایم که نبود سالن ورزشی موجب گلایه‌مندی بسیاری از ورزشکاران و مردم شده است.
 
 مسعود دهمرده، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان زهک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری عصرهامون بیان کرد: سالن ورزشی روستای کوهک با مساحتی حدود هزار و ۴۰۰ مترمربع، حدود ۹ سال پیش به زمین‌خورده و ۶ سال پیش، اسکلتش نصب شده است؛ اما برای به پایان رساندنش حدود ۵ میلیارد دیگر نیاز است.

 وی افزود: ازآنجایی‌که استادیوم ورزشی شهرستان زهک هم در حال ساخت است، اولویت ما ساخت زودتر این مجموعه است؛ اما با پیگیری‌های انجام شده از طریق استانداری و فرمانداری این شهرستان، اگر بودجه لازم فراهم شود، همه مجموعه تا مهرماه امسال تقریباً به پایان می‌رسد.

 این مسئول تصریح کرد: سال ۱۴۰۲، سال خوبی در حوزه ورزش برای شهرستان زهک بود؛ چراکه موفقیت‌های خوبی در رشته‌های ورزشی کسب کرده‌ایم.

 وی نبود حامیان مالی در این شهرستان را یکی از موانع ساخت پروژه‌های ورزشی دانست و ادامه داد: نبود حامیان مالی در زهک، کار طرح‌های ورزشی را مقداری سخت و طولانی می‌کند؛ اما همه تلاش ما رفاه ورزش دوستان و کشف و شکوفایی استعدادهای ورزشی برتر است که در این شهرستان بسیار زیاد است.

 رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان زهک به کمبود و نبود زیر ساخت‌های ورزشی نیز در این شهرستان اشاره کرد گفت: در جام رمضان امسال باوجوداینکه حدود ۸۰۰ نفر تماشاچی داشته‌ایم؛ اما سکوهای لازم برای نشستن وجود نداشت؛ اما همه سعی ما، تأمین بودجه‌های لازم در این زمینه است.

 وی خاطرنشان کرد: در زهک، حدود ۸ سالن ورزشی در کل شهرستان داریم که ۴ سالن در شهر و بقیه در روستاها است.

 دهمرده در پایان گفت:۱۳ چمن مصنوعی در ۱۳ نقطه از روستاهای شهرستان داریم که در دوساله گذشته به بهره‌برداری رسیده است و همچنین ۲۰ خانه ورزش روستایی در شهرستان وجود دارد که اکثر رشته‌های ورزشی شامل شطرنج، دارت، پینگ پونگ و فوتبال‌دستی را دارا است که تصمیم به تعمیر و بازسازی بعضی از آنها داریم.

 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcf0cdycw6dvma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما