تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد:

بررسی ۳۳۰۰ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از رسیدگی به ۳۳۳۷ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار این استان طی سال گذشته خبر داد.
بررسی ۳۳۰۰ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان
خلیل احمد سلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: ۲۵ مرجع حل اختلاف کار در استان مطابق با ماده ۱۵۷ قانون کار، وظیفه رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما را بر عهده دارند که این مراجع در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۳ هزار و ۳۳۷ دادخواست را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: در مراجع حل اختلاف کار اعم از هیئت تشخیص و هیئت تجدیدنظر، با حضور نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به‌عنوان نماینده دولت و مجری قانون و نیز نماینده کارگر و نماینده کارفرما، پرونده‌های مطروحه بررسی شده و آرای آنها پس از صدور که در مدت‌زمان ۱۵ روزه قابلیت اعتراض هم دارد، در حکم قانون و لازم‌الاجراست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه میانگین مدت‌زمان رسیدگی به دادخواست‌ها در این استان حدود ۲۷ روز است، ادامه داد: از مجموع آرای صادره در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان، طی سال گذشته ۳۵ درصد آن به‌صورت سازشی حل‌وفصل شده است.

سلامی گفت: ۴۲۰ کارگر سال گذشته بر اساس رأی مراجع حل اختلاف کار استان به کار بازگشتند.

وی خاطرنشان کرد: صیانت از نیروی کار و کمک به بهبود بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی استان از وظایف ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می‌رود که توأمان با پیگیری برنامه‌های اشتغال‌زایی راهبری می‌شود.

انتهای خبر/

  https://asrehamoon.ir/vdcbwwb8wrhb0fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما