تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۴
رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی سیستان و بلوچستان خبر داد: 

حضور ۹۲ هزار نوآموز در سال تحصیلی جدید در سیستان و بلوچستان

 رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز امسال سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی می‌شوند.
حضور ۹۲ هزار نوآموز در سال تحصیلی جدید در سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، ذبیح‌الله اللهی در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: تاکنون ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز این استان تاکنون از نظر سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.

وی افزود: هم‌اکنون سیستان و بلوچستان در زمینه سنجش کودکان بدو ورود به مدرسه از میانگین کشوری پایین‌تر است.

 رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی با اشاره به فعال‌بودن ۴۶ پایگاه سنجش نوآموزان در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آن دسته از کودکانی که تاکنون موفق به نوبت‌گیری نشدند می‌توانند با دریافت نوبت الکترونیکی برای انجام سنجش بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی اقدام کنند.

 وی ادامه داد: تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرایند نوبت‌دهی و سنجش سلامت نوآموزان ادامه دارد، نوبت‌گیری سنجش بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی از طریق سامانه my.medu.ir انجام می‌شود و به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم نوبت‌گیری را به‌روزهای پایانی موکول نکنند.

اللهی تشریح کرد: متولدان یکم مهرماه سال ۱۳۹۶ تا یکم مهرماه سال ۱۳۹۹ در مهر ۱۴۰۳ وارد پایه اول یا پیش‌دبستانی یک و دو می‌شوند، حتماً باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت کنند.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان ۴۰ پایگاه فعال سنجش بدو ورود در نظر گرفته شده که نوآموزان را از لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی جسمانی و تحصیلی مورد سنجش قرار می‌دهند.

 رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی در پایان اذعان کرد: در پایگاه سنجش چند عملیات غربالگری نظیر پایش رشد دهان و دندان، قد، وزن، شنوایی و بینایی‌سنجی و آمادگی تحصیلی سنجش هوش کلامی و غیرکلامی، دیرآموزی و وضعیت یادگیری دانش‌آموز در حد تحصیل مدارس عادی است یا خیر، انجام که پس از انجام سنجش نوآموز، مجوز تحصیل در مدرسه صادر می‌شود.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcdnj0fnyt09s6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما