تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۶
فصل بهار و چالش آلرژی‌های این فصل؛

بهترین راهکارها برای مقابله با آلرژی فصل بهار چیست؟

فصل بهار برای بسیاری به معنی شروع‌شدن آلرژی فصلی است و گرده‌افشانی و باز شدن شکوفه‌ها و گل‌ها باعث تشدید آلرژی و سخت‌تر کردن اوضاع می‌شود.
بهترین راهکارها برای مقابله با آلرژی فصل بهار چیست؟
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، با شروع فصل بهار یکی از معضلاتی که بعضی از افراد درگیر آن هستند حساسیت‌های فصلی است که در این فصل بیشتر مشاهده می‌شود، آلرژی فصلی یکی از حساسیت‌های شایع است معمولاً در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز بروز می‌کند.
 
 حساسیت فصلی بهار یا تب یونجه در یکی از فصول سال بروز می‌کند هنگامی که گیاهان گرده‌افشانی می‌کنند بیشتر مشاهده می‌شود و بیشترین شدت علائم در صبح زود است و بسیاری از افراد نیمه‌های شب به‌خاطر کیپ بودن بینی یا عطسه از خواب بیدار می‌شوند.
 
 آبریزش بینی، ریزش اشک از چشم، عطسه، سرفه، خارش چشم یا بینی، سرگیجه، خستگی از جمله عوارض حساسیت فصلی بهار است.
 
 آلرژی پاسخ دستگاه ایمنی بدن به یک ماده خارجی است که به‌خودی‌خود بی‌ضرر هستند و زمانی رخ می‌دهد که فرد به مواد موجود در محیط واکنش نشان دهد.
 
 آلرژی در افراد ممکن است با شدت مختلفی بروز کند. آلرژی انواع مختلفی از جمله حساسیت فصلی، غذایی، دارویی، آلرژی بینی، گلو و حساسیت پوستی و چشمی دارد.
 
 محرک‌های آلرژی از فصلی به فصلی دیگر متفاوت است و برخی افراد در هر فصلی به بعضی از محرک‌های آلرژی حساسیت نشان دهد. آلرژی فصلی زمانی که دستگاه ایمنی بدن یک ماده معلق در هوا را به‌عنوان ماده خطرناک تشخیص دهد بروز می‌کند.
 
 برای مبارزه با آلرژی فصل بهار از دم‌نوش‌های زنجبیل، نعنا، بادرنجبویه، شیرین‌بیان، چای سبز استفاده کرد این دمنوش‌ها می‌تواند علائم حساسیت فصلی بهار را کاهش دهد.
 
 داروهای ضد حساسیت مناسب برای آلرژی‌های فصلی
 
 محمدکاظم مؤمنی، فوق‌تخصص ریه بیان کرد: علائم آلرژی بهاره شامل عطسه، خارش، گرفتگی و یا آبریزش بینی است.
 
 وی با اشاره به اینکه افراد در هنگام وزیدن باد یا طوفان کمتر در فضای باز قرار گیرند، تصریح کرد: همچنین هنگام ورزش، با زدن ماسک در فضای باز از نفوذ گرده‌ها به بینی و راه‌های تنفسی جلوگیری کنند.
 
 فوق‌تخصص بیماری‌های ریه ادامه داد: مبتلایان می‌توانند با تجویز پزشک معالج از داروهای ضد حساسیت مناسب نظیر آنتی‌هیستامین و یا داروهای ضد احتقان بینی و یا اسپری ضد آسم استفاده کنند.
 
 انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdchv6nzz23n-kd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما