تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در صحنه‌های جهاد و شهادت، صحنه‌های دفاع و امنیت، صحنه‌های خدمت صادقانه در عرصه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی، فدایی مردم و ولایت، فی‌سبیل‌الله در راه دفاع از مظلومین و مستضعفین عالم است.
سپاه همواره در کنار مردم برای مردم و از مردم است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، محبعلی رهدار مسئول بسیج اساتید سیستان و بلوچستان در یادداشتی نوشت؛ سپاه پاسداران امروز ۴۵ ساله شد ۴۵ سال خدمت، ۴۵ سال مبارزه با استکبار و دفاع از مستضعفین، در چنین روزی فرمان تاریخی امام راحل و عظیم‌الشأن مبنی بر تشکیل سپاه انقلاب اسلامی را برای همیشه بیمه کرد.
 
  با تصویب اساسنامه سپاه در شورای انقلاب همدلی و هم‌افزایی جریان‌های مسلح مدافع نظام و انقلاب شکل گرفت و رسماً مأموریت یافت تا حفاظت و صیانت از انقلاب مردم را در مقابل براندازان مزدور داخلی و خارجی در عرصه‌های امنیتی و نظامی برعهده گیرد، در برخورد با ترورها و آشوب‌های ابتدای انقلاب، در ناکامی منافقین کوردل، انهدام خانه‌های تیمی و مبارزه با گروهک‌های ساخته دست نظام سلطه و استکبار نقش ایفا نمود.
 
 استکبار که با وجود سپاه از براندازی نظام ما ناامید شده بود با حمایت رژیم بعث و جنگ هشت‌ساله را تحمیل نمود؛ در عرصه دفاع مقدس از کیان و نظام و مردم هم سپاه سر افزار بیرون آمد.
 
 سپاه در عرصه خدمت و سازندگی نیز از همان بدو انقلاب گام‌های مؤثری را شروع کرد، بعد پذیرش قطعنامه و در دوران سازندگی سپاه برای توسعه همه‌جانبه کشور در قالب قرارگاه سازندگی طرح‌های بزرگ ملی مانند: سدسازی، جاده‌سازی، زه‌کشی و احداث کانال، ساخت تصفیه‌خانه، احداث خطوط انتقال آب و گاز و نفت، ساخت سازه‌های شناور، بندر، اسکله و موج‌شکن، ساخت پالایشگاه، احداث تونل، سازه‌های زیرزمینی، مخازن نفت و آب، حمل‌ونقل، معدن، کشاورزی، خدمات مشاوره‌ای کمک به دولت جمهوری اسلامی و خدمت به مردم را هدف خود قرارداد.
 
 گرچه رویارویی با تهدیدات دشمن هویت نظامی‌گری به سپاه داد؛ ولی سپاه ماهیت مکتبی خویش را فراموش نکرد و در عرصه فرهنگی نیز مأموریت‌های بزرگی را بر عهده گرفت و به ثمر رساند که ثمره آن بیداری جهان اسلام، ملت‌های آزاده دنیا و صدور انقلاب اسلامی به اقصی‌نقاط جهان است.
 
 سپاه با دکترین‌های که در عرصه‌های مختلف عملیاتی کرد شگفتی جهانیان را برانگیخت، افتخار برای پاسداران همین بس است که پیر فرزانه انقلاب که خود را خدمتگزار مردم می‌دانست فرمود ای‌کاش من هم پاسدار بودم.
 
 امروز سپاه با اشراف اطلاعاتی بر تحولات منطقه‌ای و تحرکات قدرت‌های فرامنطقه‌ای، باتکیه‌بر ظرفیت‌های دفاعی و بازدارنده، در مقابله با تهدیدات از آمادگی‌ها همه‌جانبه برخوردار است و هرگونه خطای محاسباتی دشمنان را با پاسخ قاطع، سخت و پشیمان‌کننده روبرو نموده است حمله به‌عین الاسد، عملیات وعده صادق، چندین مرحله موشک‌باران مقر گروهک‌ها از سال ۹۷ تا کنون شاهد مثال این موضوع است.
 
 بیمارستان‌های سیار در بحران و بلایا، تولید و توزیع انبوه انواع تجهیزات بهداشتی همچون ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، خدمات‌رسانی به محرومان در کرونا، حضور گسترده در رزمایش کمک مؤمنانه بخشی از اقداماتی است که سپاه در دوران کرونا برای مقابله با این ویروس منحوس کرونا بود که نشان داد سپاه همواره در کنار مردم و از مردم برای مردم است.
 
 خداوند در سوره مبارکه آل‌عمران آیه ۱۷۳ می‌فرماید:
 اینها کسانی بودند که بعضی از مردم، به آنان گفتند: مردم «لشکر دشمن» برای حمله به شما اجتماع کرده‌اند؛ از آنها بترسید! خدا برای ما کافی است؛ و او بهترین حامی ماست.»
 نتیجه تدبیر داهیانه امام امت برای صیانت و پاسداری از انقلاب نوپای ملت مسلمان ایران که امید را در دل ملت‌های ستم‌کشیده و مستضعفین جهان زنده کرده بود، منجر به تشکیل نهاد مقدس و مکتبی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گردید.
 
  مولود مبارکی که خیلی زود به مظهر عینی و مجسم ایستادگی در مقابل همه قدرت‌های بزرگ و ستمگر در دفاع از مردم مظلوم و مستضعفین جهان بدل گشت؛ نشان داد که باتکیه‌بر ایمان و توکل بر خداوند متعال خون بر شمشیر پیروز است.
 
 در خط مقدم والحافظون لحدود الله نقش‌آفرین شد، سپاه و سپاهی در روز حادثه سرشار از عشق به ولایت با جان‌فشانی ادای وظیفه نمود.
 
 خاطر مردم پر است از حضور سپاه در صحنه‌های جهاد و شهادت، صحنه‌های دفاع و امنیت، صحنه‌های خدمت صادقانه در عرصه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی، خلاصه سپاه و سپاهی فدایی مردم و ولایت، فی‌سبیل‌الله در راه دفاع از مظلومین و مستضعفین عالم است.
 
 نگاه به چند دهه عمر سپاه نشان می‌دهد انقلابی ماند و انقلابی زیست، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نهاد انقلابی توانایی حفاظت و صیانت جانانه از دستاوردهای انقلاب اسلامی در مقابل راهبردهای بی‌ثبات‌سازی و آشوب‌آفرینی، در مواجهه با غائله‌ها و فتنه‌ها و حرکت‌های تجزیه‌طلبان دشمنان قسم‌خورده و تا دندان مسلح است.
 سپاه خود را برای مواجهه با تهدیدهای سخت، نیمه‌سخت و نرم آماده کرده است و آن پیر فرزانه چه زیبا فرمود که اگر سپاه نبود کشور هم نبود. تحقق هویت مکتبی سپاه توأم با دلدادگی به مقام شامخ ولایت، پاسدارانی سلحشور از جنس مجاهدان جلیل‌القدر صدر اسلام را در عصر حاضر تربیت نموده است.
 
 سه بعد بسیار قوی معنوی، نظامی و علمی سپاه تحقق امر خدای متعال در آیه شریفه: وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم است، بحمدالله سپاه به فضل پروردگار و توجهات خاصه حضرت ولی‌عصر عج و با تدابیر داهیانه فرمانده معظم کل قوا مدظله‌العالی در مسیر شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی حرکت کرده است.
 
 انتهای خبر/
 
  https://asrehamoon.ir/vdcfjcdyvw6dvma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما