تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۵
 سرمایه‌گذاری در راستای رونق اشتغال؛

 همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد

 همت بلند یک سرمایه‌گذار در سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال ۱۶۰ نیروی بومی را در این استان فراهم کرده است.
 همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، صنعت در هر کشور به‌عنوان کلید حل مشکل بیکاری محسوب می‌شود، بخشی که انتظار می‌رود در کشورهای درحال‌توسعه نیروی کار در قیاس با سرمایه ارزان‌تر و بیشترین نقش را در اشتغال‌زایی داشته باشد.
 
 بخش صنعت محرک اصلی رشد، موفقیت و نوآوری کشورها محسوب می‌شود به‌طوری‌که این بخش علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده بیش از سایر بخش‌های اقتصادی منجر به ایجاد اشتغال می‌شود.
 
 سیستان و بلوچستان از استعدادهای صنعتی و معدنی بالقوه‌ای برخوردار است که باید با اتخاذ تدابیر لازم و برنامه‌ریزی صحیح این قابلیت‌ها بالفعل درآیند وبا اعطای تسهیلات لازم به متقاضیان احداث واحدهای صنعتی و معدنی، زمینه توسعه این واحدها را در استان فراهم آورد
 
 یکی از صنایعی که توانسته است در این استان زمینه اشتغال را برای بسیاری از افراد جویای کار فراهم کند صنعت پاکت سازی سیمان است که گامی بزرگ در چرخش چرخ‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.
 همت بلندی که به دنبال احداث کارخانه‌ها سیمان با مشارکت بخش خصوصی به بار نشسته است.
 
 علیزاده، مدیرعامل شرکت پلیمر پاکت پرند زاهدان با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی و بکار گیری و تعمیرات تمامی تجهیزات از متخصصین بومی استفاده می‌شود بیان کرد: در حال حاضر ۱۶۰ نفر نیروی بومی در این کارخانه اشتغال دارند.
 
 وی با اشاره به اینکه بالاترین میزان تولید را در این کارخانه داریم، افزود: روزانه ۱۶۷ هزار، ماهیانه ۵ میلیون پاکت و سالانه بیش از ۶۰ میلیون پاکت برای سیمان تولیدی استان تولید می‌شود.
 
 علیزاده با بیان اینکه تنوع تولید داریم تصریح کرد: در این کارخانه از کیسه‌های ۳۵ سانتی تا ۹۰ سانتی را تولید می‌کنیم و با دانش متخصصین و تغییراتی که در دستگاه‌ها انجام شده انواع تولیدات کیسه سیمان، کیسه رافیان و کیسه حبوبات را تولید می‌کنیم.
 
 مدیرعامل این کارخانه خاطرنشان کرد: باهمت جوانان و نیروهای متخصصان بومی تحریم‌ها علیه کشورمان هم نتوانست چرخ‌های این شرکت را از حرکت باز دارد به‌طوری‌که یک سری قطعات در این مجموعه توسط متخصصین ما مهندسی معکوس و بومی‌سازی شده است و در حال حاضر ماشین‌آلات این کارخانه بیش از هفت سال به نحو احسن با ماکسیمم تولید کار می‌کنند .
 
 با توجه به بخش صنعت در سیستان و بلوچستان که از جوان‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود علاوه بر بهره‌گیری از فرصت مناسب اشتغال، سرمایه‌گذارانی که در این استان سرمایه‌گذاری می‌کنند می‌توانند از بازده خوب سرمایه‌هایشان برخوردار شوند.
 
 چرخ صنایع سیستان و بلوچستان و رفع موانع پیشروی صنعتگران و فعالان عرصه صنعت این استان با توجه به نقش مؤثر آنان در رونق و آبادانی منطقه نیازمند عزم ملی و حمایت دولت است.
 
 انتهای خبر/
 
 
  https://asrehamoon.ir/vdcaoan6i49nie1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما