تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹
باتوجه‌به فرمایشات مقام معظم رهبری و توصیه‌های همواره ایشان بر فرهنگ کارآفرینی و حضور مردم در تولید نیازمند ایجاد تسهیلات لازم و کاهش موانع از سوی مسئولان و نهادی‌های مختلف است.
کارآفرینی چرخ حرکت روبه‌جلو جامعه است
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون» به نقل از زاهدنیوز، فرهنگ کار و کارآفرینی امری که سال‌ها مهجور و مغفول مانده است و می‌طلبد که جامعه هدف بر لزوم احیای این فرهنگ عقب‌مانده در تلاش باشند تا چرخ‌های تولید بتواند به حرکت افتاد آنگاه شاهد اقتصاد پایدارتر در جامعه هستیم.
 
 بدون شک هر پدیده سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای استقرار و نهادینه‌کردن خود نیازمند بستری مناسب در جامعه مورد هدف است.
 
 کار و اشتغال نیز مقوله‌ای است که امروز نیازمند توجه جدی مسئولین و خاصه دولت است؛ اما باید توجه داشت ایجاد اشتغال پایدار و مولد، تحقق کارآفرینی و توجه به مقوله کار و رشد اقتصادی صرفاً با سرمایه‌گذاری یا به‌کارگیری فناوری خاص نمی‌تواند محقق شده و یا استمرار یابد چرا که این امور شرط به‌تنهایی کافی نیستند.
 
 فرهنگ کار مانند سایر پدیده‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با محیط پیرامون خود در تعامل، کنش و واکنش است و برگرفته از گستره علوم و فنونی نظیر اقتصاد کار، حقوق کار، روان‌شناسی کار، جامعه‌شناسی، مدیریت منابع انسانی، اقتصاد اجتماعی و... بوده است.
 
 که در جهت دستیابی به اهدافی چون رفع نیازهای اساسی، زدودن آثار محرومیت و استضعاف، افزایش بهره‌وری، رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت تلاش دارد.
 
 با شناخت صحیح آفاتی که بر مقوله کار مترتب است می‌توان ضمن تبیین فرهنگی ناب و برگرفته از آموزه‌های دینی و فرهنگ ملی خود، به باز تعریف فرهنگ کاری پویا و پاسخگوی نیاز امروز پرداخت چرا که فرهنگ کار در کنار سرمایه‌گذاری، فناوری و منابع مالی و نیروی انسانی، شرط کافی و عنصر تکاملی برای استفاده بهینه و اثربخش از کلیه منابع موجود و امکانات است.
 
 کمک و حمایت بسیج سازندگی برای راه‌اندازی کسب‌وکار
 بانوی کارآفرین سیستان و بلوچستان که باتکیه‌بر دانش، تلاش و توکل به خداوند کسب‌وکار خود را شروع کرد در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» بیان کرد: به لطف خداوند و تلاش‌های بسیار موفق شدم کارگاه تولید تخم‌مرغ محلی را راه‌اندازی کنم.
 
 وی ادامه داد: بسیج سازندگی زمانی که قصد داشتم این کار را شروع کنم در کنارم بودند و باورم کردند این کار را با از تسهیلات تبصره ۱۸ بسیج سازندگی ناحیه زاهدان آغاز کردم زمانی که بسیج سازندگی مراجعه کردم خیالم راحت بود که کمک و حمایت می‌کنند و یک اتفاق مثبت رخ می‌دهد می‌توانم کسب‌وکار خود را شروع کنم و این هدف را پیش ببرم.
 
 بانوی کارآفرین در ارتباط با کار خود عنوان کرد: برای رسیدن به محصول باکیفیت‌تر باید شرایط استرس کمتر در محیط حاکم باشد، میزان تهویه هوا میزان وعده‌غذایی به طور کامل باید بررسی شود در شرایط ایده‌آل‌تری تخم‌گذاری می‌کند باید بسیار مراقب استرس نگرفت مرغ سالم خود بود تا محصولی خوب باکیفیت به‌صورت مداوم داشته باشیم.
 
 هدف از ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ حمایت از کارآفرینان است
امین مرادی، مسئول بسیج سازندگی ناحیه ویژه سپاه زاهدان در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» بیان کرد: ایجاد اشتغال مقیاس کوچک با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ از سال ۱۴۰۰ شروع شد هدف از ارائه این تسهیلات حمایت از بسیجیان و کارآفرینان بود.
 
وی ادامه داد: صندوق‌های قرض‌الحسنه با فراهم‌کردن زمینه اشتغال شرایطی را جهت راه‌اندازی کسب‌وکار برای افراد جویای کار ایجاد می‌کنند یا به کسب‌وکار آنها رونقی دوباره می‌بخشند.
 
مسئول بسیج سازندگی ناحیه ویژه سپاه زاهدان تصریح کرد: ایجاد اشتغال مقیاس کوچک با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ بسیج سازندگی ناحیه زاهدان در سال ۱۴۰۰ منوط به این بود که افراد عضو صندوق‌های قرض‌الحسنه سپاه پرداخت شود؛ اما در سال ۱۴۰۱ با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مقرر شد همه بسیجیان و عموم مردم بسیجی که داری گواهی مهارتی هستند از این ظرفیت استفاده کنند.
 
وی افزود: دو سال پیاپی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ این کار در دستور اقدام قرار گرفت و افرادی که گواهی مهارتی داشتند در عرصه‌های مختلف مانند؛ کشاورزی، صنایع‌دستی، صنایع تبدیلی و دانش‌بنیان در سامانه اقتصاد مقاومت بسیج سازندگی ثبت‌نام و شناسایی می‌شدند و حتی برای برخی بسیجیان دوره‌های آموزشی برگزار شد و بعد از سیر مراحل تسهیلات را دریافت می‌کردند.
 
مرادی تشریح کرد: مبلغ وام‌ها بر اساس بررسی کارشناسان از ۵۰ تا ۱۵۰ تومان متغیر است این تسهیلات هفت‌ساله با سود چهار درصد است.
 
وی ادامه داد: واجدین شرایط نباید شاغل باشند بیمه اجباری داشته باشند، آقایان باید کارت پایان خدمت داشته باشند این تسهیلات شامل خویش فرمایی و کارفرمایی است در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و قریب به ۵۳۷ شغل به‌وسیله این تسهیلات ایجاد شده است.
 
وی افزود: امسال با رشد دوبرابری، بالغ بر ۴۰۰ نفر برای دریافت تسهیلاتی و بیش از ۸۰ میلیارد تومان برای جذب به بانک‌ها معرفی شدند، افراد ثبت نامی سال ۱۴۰۲ باتوجه‌به اینکه کارهای بانکی قبل از سال بسته شده است تا کنون بالغ بر ۴۰ میلیارد موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند و بقیه افراد از چند روز آینده طی ابلاغ‌نامه جدید به بانک‌ها تا پایان خردادماه وقت برای دریافت خواهند داشت.

 انتهای خبر/
 
  https://asrehamoon.ir/vdcbgwb8srhb0ap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما