تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۹
انقلاب اسلامی جایگاه و منزلت زنان را ارتقا بخشید و هر روز به سوی رشد و کمال تازه‌ای راه یافت.
انقلاب اسلامی ایران به نقش زن درجامعه هویت بخشید
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، نقش بانوان در جایگاه‌های مختلف مدیریت کلان و میانی غیرقابل‌انکار است، در ادوار مختلف بانوان در جایگاه وزیر، مدیرکل، فرماندار و... قرار داشتند و به بهترین نحو ایفای نقش کردند.
 
 سهم زنان در تحولات جامعه، حقیقتی غیرقابل‌انکار است. در واقع انقلاب اسلامی جایگاه و منزلت زنان را ارتقا بخشید و هر روز به‌سوی رشد و کمال تازه‌ای راه یافت.
 
 چنانکه شاهد هستیم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر و روستا و سایر مراکز تصمیم‌گیری کشور، بانوان به‌راحتی شرکت می‌کنند و حضورشان کاملاً چشمگیر است.
 
 سیستان و بلوچستان نیز از این قاعده مستثنا نیست و در این استان فرماندار خانم به بهترین نحو فعالیت می‌کند و اکنون سمت رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد شهرستان چابهار نیز خانم است. پس بانوان می‌توانند به‌راحتی در تمام عرصه‌های علمی، پژوهشی، اقتصادی و اجتماعی ایفای نقش کنند.
 
 فراهم بودن بستر مناسب رشد و پیشرفت بانوان در نظام جمهوری اسلامی ایران
 
 اسماً سارانی مسئول واحد خواهران دفتر نهاد رهبری دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، بیان کرد: همه‌ی ما خواهان اقتصاد سالم و جامعه‌ی پویا در زمینه‌های مختلف هستیم اما می‌دانیم که اقتصاد جهان زیر سلطه‌ی نظام سرمایه‌داری و لیبرالیسم اقتصادی است پس برای مقابله با این شرایط باید تمام توان و ظرفیت‌های موجود در یک راستا بکار گرفته شود تا سریع‌تر و بهتر به نتیجه برسد.
 
 وی افزود: در این میان بی‌حجابی می‌تواند به‌صورت یک معضل اجتماعی، مشکلی به سایر مشکلات اضافه کند و جلوی سرعت روند حل مشکلات را بگیرد؛ بنابراین اگر واقعاً مردم به دنبال حل مشکلات معیشتی و اقتصادی و... هستند باید از ایجاد شرایط تنش‌زا جلوگیری شود و به بی‌حجابی دامن زده نشود.
 
 مسئول واحد خواهران دفتر نهاد رهبری دانشگاه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی هویت‌بخشی به جایگاه زن در جامعه بود، تصریح کرد: حضور زنان محجبه در عرصه‌های مختلف که حجاب از مصادیق این حضور است بر کسی پوشیده نیست و قابل‌تحسین است. در شرایط کنونی و با اوضاع برخی بی‌حجابی‌ها، بسیاری از مردم در جامعه احساس امنیت روانی ندارند و خواهان کنترل اوضاع و برخورد مناسب با هنجارشکنان هستند و در راستای احترام به حق شهروندی و رسیدگی به مطالبات مردم نیاز است که اقدامات لازم صورت بگیرد.
 
 وی ادامه داد: نیروهای نظامی و انتظامی همواره در خط مقدم حمایت از حقوق مردم بوده‌اند و همگان به‌خوبی این امر را به چشم خود دیده و با تمام وجود درک کرده‌اند.
 
 سارانی عنوان کرد: اکنون نیز در این مسیر نیاز به حمایت و پیگیری نیروهای انتظامی و نظامی در زمینه‌ی کنترل و برخورد با عوامل ایجاد ناهنجاری به‌خوبی احساس می‌شود چرا که واضح است حامیان جریان کشف حجاب، افراد دست‌نشانده و نیروهای هدفمند دشمن هستند که به‌خوبی تاثیر و نتیجه‌ی ایجاد دوقطبی حجاب - بی‌حجابی را در جلوگیری از رشد و پیشرفت و توسعه کشور در زمینه‌های مختلف دریافته‌اند.
 
 این مسئول با اشاره به اینکه اکثریت مردم از ورود نیروهای نظامی در برخورد با این ناهنجاری‌ها حمایت می‌کنند، گفت: کار فرهنگی و رسانه‌ای قوی برای بازتاب اقدامات صورت‌گرفته و نیز اهداف پیشرو می‌تواند در اقناع مخاطبین بسیار مؤثر باشد.
 
 وی خاطرنشان کرد: نقش و جایگاه زنان در قبل از انقلاب با بعد از انقلاب و شرایط کنونی قابل‌قیاس نیست چنان که اگر تنها نیم‌نگاهی به آمار بانوان تحصیل‌کرده و شاغل کنونی بیندازیم به‌خوبی متوجه این تغییر خواهیم شد.
 
 مسئول واحد خواهران دفتر نهاد رهبری دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دراستان ما هم تفاوت بسیار زیادی در زمینه فعالیت اجتماعی بانوان نسبت به قبل انقلاب پدیدآمده است به‌طوری‌که استان سیستان و بلوچستان رتبه هفتم تصدی پست‌های مدیریتی بانوان در کشور را دارد که این نشان از فراهم بودن بستر مناسب رشد و پیشرفت بانوان در نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد.
 
 وی به حضور چشمگیر زنان در میادین ورزشی اشاره کرد و افزود: همچنین در زمینه‌های ورزشی حضور بانوان کاملاً پررنگ و چشمگیر است که حتی در رشته‌های گوناگون مانند وزنه‌برداری در مسابقات جهانی موفق به کسب عناوین قهرمانی و نایب‌قهرمانی می‌شوند. در قبل انقلاب برای بانوان شرایط تحصیل در مدرسه هم محدود بود درحالی‌که اکنون به‌راحتی تا مقاطع و سطوح عالی دکتری و پسادکتری در حال تحصیل است.
 
 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdchw6nzi23n-kd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما