تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵
با ایجاد ایمن‌سازی از طریق واکسیناسیون می‌توان میلیون‌ها زندگی را نجات داد.
ایمن‌سازی و واکسیناسیون، میلیون‌ها زندگی را نجات می‌دهد
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، از ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با چهارم تا دهم اردیبهشت با شعار «زندگی طولانی برای همه» نام‌گذاری شده است. هدف از این نام‌گذاری، استفاده از واکسن برای محافظت از افراد در هر سنی در برابر بیماری‌ها است.
 
 واکسیناسیون روش ساده، امن و مؤثر برای محافظت از افراد در برابر بیماری قبل از ابتلا به آن است و یکی از موفق‌ترین و باصرفه‌ترین مداخله سلامتی، ایمن‌سازی از طریق واکسیناسیون است که میلیون‌ها زندگی را نجات می‌دهد. واکسن‌ها در طول زندگی از تولد تا کودکی و در سنین نوجوانی تا کهن‌سالی از ما محافظت می‌کنند.
 
 در هفته واکسیناسیون سازمان بهداشت جهانی تلاش دارد آگاهی‌های عمومی مرتبط باارزش ایمن‌سازی را از دوران کودکی تا دوره سالمندی افزایش دهد. مهم‌ترین هدف برنامه جهانی بهداشت حفاظت افراد در برابر بیماری‌های قابل‌پیشگیری توسط واکسن است.
 
 یکی از برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت، ایجاد باور در جوامع است که از طریق واکسیناسیون می‌توان زندگی‌ها را نجات داد. واکسیناسیون در دوران بزرگسالی باعث ایجاد محافظت در مقابل بیماری‌های تهدیدکننده آنفلوانزا، مننژیت و سرطان کبد و سرویکس می‌شود.
 
 واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
 
 مهدی زنگنه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: برنامه توسعه ایمن‌سازی کودکان، از اولین و موفق‌ترین برنامه‌های ادغام شده در نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور از سال ۱۳۶۳ بوده که با برنامه‌ریزی و مداخلات دقیق، منجر به ارتقا پوشش کشوری واکسیناسیون کودکان زیر یک سال شده است.
 
 وی افزود: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.
 
 
 انتهای خبر /
  https://asrehamoon.ir/vdcgq79q7ak93n4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما