تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۱
فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر:  

جامعه شورایی ما باید مسئولیت‌پذیر باشند  

فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر گفت: شوراها وظیفه خاصی در قبال جامعه به‌ویژه مردم دارند و باید در راستای تحول و توسعه همگانی اقدامات لازم را کارشناسی شده انجام دهند.
جامعه شورایی ما باید مسئولیت‌پذیر باشند  
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»؛ مهرداد جهان‌دیده در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: یکی از نکات برجسته انقلاب اسلامی ایران پس از انقلاب توجه به رای و نظر مردم بوده است که یکی از این نهادها شورای اسلامی شهر و روستا است که باید باتوجه‌به رسالتی که دارند و مقوله مردم‌محوری، به خواسته مردم توجه و عمل کنند.
 
 وی افزود: مبانی قانونی خوبی در حوزه شوراها ایجاد شده است که اهمیت آنها را دوچندان می‌کند به‌طوری که اصول متعددی از قانون اساسی شوراها را از جمله نهادهای تصمیم‌گیری مهم کشور بیان می‌کند.
 
 این مقام مسئول اظهار کرد: شوراها وظیفه خاصی در قبال جامعه به‌ویژه مردم دارند و باید در راستای تحول و توسعه همگانی اقدامات لازم را کارشناسی شده انجام دهند.
 
 وی ادامه داد: شوراها نماد عقلانیت و بهره‌مندی از تفکر و نظرات جمعی در اداره امور کشور هستند و در حوزه حکمرانی یکی از نقاط برجسته پس از انقلاب اسلامی تشکیل شورا است و این برمی‌گردد به جلب نظر عمومی جامعه و مردم‌محوری انقلاب اسلامی و کشور ما است.
 
 فرماندار ایرانشهر اضافه کرد: توزیع قدرت در جامعه بر اساس مردم‌سالاری یکی دیگر از ارزش‌های شورا و علت تشکیل آن است.
 
 وی عنوان کرد: یکی از بازوهای توانمند ما در برگزاری انتخابات سال گذشته حضور پررنگ اعضای شورا بوده است.
 
 جهان‌دیده تصریح کرد: در تصمیم‌گیری‌هایی که نهاد شورا صورت می‌گیرد باید مبنا نظر و خواسته مردم باید باشد؛ زیرا مسئولیتی که برعهده ما است حق و مطالبه مردمی است.
 
 فرماندار شهرستان ایرانشهر خاطرنشان کرد: اشراف به قوانین و ضوابط ویژگی برجسته یک عضو مهم شورا شهر است و این مسئله در تصمیم‌گیری و ایجاد رفاه و توسعه شهری اثربخش است.
 
 وی بیان کرد: اعضای شورا باید همچون سایر مسئولین پاسخگو باشند و باید این موضوع را تقویت کنند و جامعه شورایی ما باید مسئولیت‌پذیر باشند.
 
 جهان‌دیده بیان کرد: تفاهم و انگیزه از عوامل مهم اعضای شورا است و تأثیر مهمی در امورات شهری دارد و باید همه افراد در این نهاد به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 
 وی اضافه کرد: تقویت انگیزه کاری یک نکته برجسته و مهم است تا اعضای شورا بتوانند تحول را رقم بزنند.
 
 این مقام مسئول ادامه داد: استان ما یک منطقه خاص در جنوب شرق کشور است؛ اما نگاه خوبی مسئولین به‌ویژه رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان دارند و همه تلاش ما همگام‌شدن با آهنگ توسعه استان است و توقع داریم همه نخبگان، کارشناسان و عوامل پابه‌پای هم برای پیشرفت گام بردارند.
 
 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcco4qse2bqep8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما