تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۳
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه دستگاه‌ها؛ موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند و باید ظرفیت‌سنجی و بسترآفرینی برای تحقق اهداف نظام آموزشی و تربیتی انجام شود.
همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، محمد کرمی شامگاه امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم بیان کرد: معلمان نیرو تربیت می‌کنند و در ابعاد مختلف و شاخه‌های گوناگون موجود در جامعه انسان‌ها را تربیت خواهند کرد.

وی گفت: تربیت در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین گرامی است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بهترین فرصت برای آموزش و پرورش مهیاست تا فرزندان جامعه را در مسیر رشد و بالندگی و توسعه همه‌جانبه شخصیت آنان تربیت کنند.

وی تأکید کرد: معلمان با ذهن و فکر و اندیشه دانش‌آموزان سروکار دارند و مقام و جایگاه تعلیم و تربیت به دلیل اینکه رسالت پیامبران است؛ دارای ارزش و اهمیت است.

رئیس شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تأکید کرد: دانش‌آموزان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های ذاتی فراوانی هستند که باید توسط معلمان و با هدف‌گذاری بلند، هدایت و ارشاد و تربیت شوند.

مهم‌ترین رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت در سال جدید توانمندسازی معلمان است

حسن بروشکی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه از برگزاری بیش از هشت هزار عنوان برنامه در ایام هفته گرامیداشت مقام معلم خبر داد و اظهار کرد: مهم‌ترین رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت در سال جدید توانمندسازی معلمان و تقویت مدارس دولتی خواهد بود.

وی افزود: در ایام هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم برنامه‌های مختلف و متنوعی باهدف نکوداشت جایگاه علم و معرفت و مقام والای معلمان در استان پیش‌بینی‌شده که در حال انجام است.

وی افزود: اگر چه بخش‌ها، حوزه‌ها و دستگاه‌های مختلفی در بدنه جامعه به مردم خدماتی ارائه می‌دهند؛ اما دستگاه تعلیم و تربیت مجموعه‌ای متفاوت و متمایز با دیگر نهادها است.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: از مهم‌ترین اولویت‌ها و رویکردهای دستگاه تعلیم و تربیت در سال جدید توانمندسازی معلمان و تقویت مدارس دولتی خواهد بود.

بروشکی تأکید کرد: سال ۱۴۰۳ سال نهضت ملی آموزش و اجرای پرشتاب سند تحول بنیادین خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش همکاران خوش‌فکر در سطح ادارات و مدارس و مشارکت و همراهی دستگاه‌های همسو، زمینه لازم برای برگزاری آزمون‌های پایانی فراهم شده است.

بروشکی با اشاره به آزمون‌های نهایی دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، اظهار داشت: همراهی و درک مشترک خانواده‌ها و اولیا از این موضوع بسیار حائز اهمیت و تسهیل‌گر دستیابی به اهداف موردنظر خواهد بود.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcezv8znjh8ppi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما