تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۰
مدیر مدرسه علامه حلی زابل مطرح کرد:

اهمیت نقش معلم به عنوان عامل نظام تعلیم و تربیت

مدیر مدرسه علامه حلی زابل گفت: نقش معلم به عنوان عامل مهم در نظام تعلیم و تربیت اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد.
اهمیت نقش معلم به عنوان عامل نظام تعلیم و تربیت
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، محمدتقی آذریان با تبریک هفته معلم در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: اهمیت هر کاری را باید با نقش و ارزش آن سنجید اهمیت کار تعلیم‌وتربیت و معلمی به‌اندازه‌ای است که ساختن و هدایت یک فرد مساوی است با زنده کردن همه افراد جامعه است و از میان تمامی عوامل آموزشی و تربیتی، نقش معلم به‌عنوان مهم‌ترین عامل نظام تعلیم‌وتربیت، جایگاه و اهمیت بسزایی دارد. معلم در رشد و پرورش دانش‌آموزان، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

 وی افزود: امام صادق علیه‌السلام درباره فراگیری و آموزش‌دادن علم برای‌خدا فرمودند کسی که علم بیاموزد و به آن عمل کند و برای‌خدا به دیگران بیاموزد، در ملکوت آسمان‌ها بزرگ خوانده می‌شود، پس گفته می‌شود که او برای‌خدا علم آموخته و برای‌خدا کارکرده و برای‌خدا تعلیم داده (و معلمی نموده) است.

 آذریان تصریح کرد: به عقیده ابن‌سینا معلم باید عاقل، متدین، بصیر، مؤدب و ماهر در تربیت کودکان، پاکیزه و باانصاف باشد. زیرا معلم الگوی مورداعتماد دانش‌آموز به شمار می‌رود.

 مدیر مدرسه علامه حلی شهرستان زابل تأکید کرد: استاد مطهری از معدود متفکران اجتماعی در عصر حاضر است که با نگرش عمیق و موشکافانه عنوان داشته است که انسان‌ها هم فطرت فردی و هم فطرت اجتماعی دارند. ترکیب فرد و جامعه، نوعی است که در آن، فرد، اصالت و شخصیت دارد در عین این که جمع هم اصالت و شخصیت دارد تحقق شخصیت فرد در جامعه و تحقق شخصیت جامعه در فرد صورت می‌گیرد. پس می‌توان نتیجه گرفت هر چه بتوانیم در تربیت صحیح دانش‌آموزانمان تلاش کنیم توانسته‌ایم جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

 وی با اشاره به علت موفقیت‌هایش به عنوان مدیر نمونه برتر در استان ادامه داد: از سه سال قبل که بنده مدیر دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی زابل شدم موفقیتی در خصوص المپیادهای علمی حاصل نشده بود و این باعث شد برنامه‌ریزی برای موفقیت در این زمینه داشته باشیم حلقهٔ گمشده خودباوری بود که با یاری خداوند و تلاش دانش‌آموزان و تقویت روحیه خودباوری توانستیم طی دو سال متوالی رتبه اول استان در قبولی مرحله اول المپیادهای علمی و سه مدال کشوری توسط دانش‌آموزان پر تلاشمان داشته باشیم جدای از کسب مدال و استفاده از تسهیلات باشگاه دانش‌پژوهان جوان بودن در جمع بهترین‌های کشور و کسب تجربه باعث انگیزه شده است که دانش‌آموزان در این رویداد کشوری تلاش مضاعف داشته باشند.

 وی به خاطراتش گریزی زد و افزود: در ابتدای کار که در زمینه المپیادها ورود پیدا کردیم باتوجه‌به عدم شناخت دانش‌آموزان از فلسفه وجودی المپیادها شاهد عدم تمایل دانش‌آموزان در ثبت‌نام را داشته چه برسد به اینکه بخواهیم مدال کسب کنیم؛ اما قشنگی کار جایی بود که توسط دانش‌آموزانی توانستیم مدال کسب کنیم که در روز اول تمایلی برای ثبت‌نام نداشتند.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcdnj0f5yt09k6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما