تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۷
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد:

شناسایی ۳۹۸ شاغل خارجی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از شناسایی ۳۹۸ نیروی کار خارجی غیرمجاز در ۶ماهه اول امسال در استان خبر داد.
شناسایی ۳۹۸ شاغل خارجی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خلیل احمد سلامی بیان کرد: در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، میزان بازرسی از کارگاه‌های دارای نیروی کار خارجی در استان ۴۵ درصد افزایش‌یافته است.

وی با بیان اینکه این بازرسی‌ها منجر به شناسایی ۳۹۸ شاغل خارجی غیرمجاز شد، اظهار کرد: ۵۷ نیروی کار ایرانی نیز در ۶ماهه اول امسال جایگزین اتباع خارجی غیرمجاز در کارگاه‌های عمرانی و واحدهای تولیدی شدند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از معرفی ۳۵ کارفرمای متخلف به دادگاه برای به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز هم خبر داد و افزود: دراین‌خصوص، بیش از ۴ میلیارد ریال جریمه از کارفرمایان متخلف در سطح استان وصول شد.

سلامی ادامه داد: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمد‌های دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال یعنی معادل ۸ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال جریمه می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین مطابق ماده ۱۸۱ قانون کار، هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع و صراحتاً اعلام شده کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را به خدمت بگیرند یا در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده بپذیرند، برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس و پرداخت چندبرابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطابق قانون برای اتباع بیگانه پروانه کار صادر خواهد کرد  که مطابق اطلاعات موجود در این وزارتخانه در میان اتباع ایرانی آماده‌به‌کار افراد داوطلب واجد تحصیلات و تخصص مشابه وجود نداشته باشد و تبعه بیگانه دارای اطلاعات و تخصص کافی برای اشتغال به کار موردنظر باشد و یا اینکه از تخصص تبعه بیگانه برای آموزش و جایگزینی بعدی افراد ایرانی استفاده شود.

سلامی گفت: شماره‌تلفن‌های ۳۳۲۲۴۴۶۱ و ۰۲۱۶۳۶۹ برای دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در خصوص اشتغال و به‌کارگیری نیروهای خارجی غیرمجاز در نظر گرفته شده است که شهروندان می‌توانند از این طریق یا مراجعه حضوری به اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، موارد را برای پیگیری به همکاران ما اطلاع دهند.
 
انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdccx0qsx2bqe08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما