تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۴
رئیس اداره کار و تعاون شهرستان هامون خبر داد:

کسب رتبه اول رصد اشتغال شهرستان هامون در سال ۱۴۰۲

رئیس اداره کار و تعاون شهرستان هامون گفت: شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم تحقق خواهد یافت و شهرستان هامون در سال ۱۴۰۲ کسب رتبه اول رصد اشتغال در سیستان و بلوچستان بدست آورده است.
کسب رتبه اول رصد اشتغال شهرستان هامون در سال ۱۴۰۲
  به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، شهرام هراتی کبیر در گفتگو با خبرنگار اوشیدا با تبریک هفته کار و کارگر بیان کرد: هفتهٔ کار و کارگر از پنجم اردیبهشت‌ماه آغاز شده است که این روز را به همهٔ تلاشگران عرصهٔ کار و تلاش تبریک عرض می‌کنم و با توجه به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم، کارگران نقش بسیار مهمی در این زمینه خواهند داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته کار و کارگر در شهرستان هامون ادامه داد ستاد تشکیل گرامیداشت هفته کار و کارگر، غبارروبی گلزار شهدای هامون، نصب بنر و پرچم به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر در سطح کارگاه‌های شهرستان، اهدای گل به کارگران، برگزاری میز خدمت بعد خطبه‌های نمازجمعه، اردوی فرهنگ کار با حضور دانش‌آموزان، مانور ایمنی و بهداشت، بازدید از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری، مصاحبه رادیویی رئیس اداره، دیدار با خانواده شهدای کارگری و تجلیل از کارگران نمونه در شهر محمدآباد، شهر علی‌اکبر و شهر رامشار از مهم‌ترین عناوین برنامه‌های روزکار و کارگر بود.

وی در ادامه بیان کرد: بازدید دانش‌آموزان از محیط کار و رویکرد ترویج فرهنگ کار به‌صورت اردویی یک‌روزه در یکی از کارگاه‌های سطح شهرستان انجام می‌شود در راستای ترویج فرهنگ کار و به‌منظور حفظ سیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور و کاهش حوادث ناشی از کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هامون در سال ۱۴۰۲، دویست و پنجاه و دو بازرسی ادواری از سطح کارگاه‌های سطح شهرستان داشته است که در ادامه این بازدیدها کمبودها و موارد عدم رعایت قانون کار طی ابلاغیه‌های رفع نقص به کارفرمایان داده شده است و در صورت عدم اجرای موارد به مراجع قضائی معرفی می‌شود.

هراتی کبیر تأکید کرد: یکی از خدماتی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جامعه هدف مشاغل سخت و زیان‌آور است که به‌ازای هر یک سال کار سخت یک و نیم‌سال برای آن مشاغل محاسبه می‌شود در سال ۱۴۰۲ در شهرستان هامون ۱۰ پرونده به کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور استان معرفی و ارسال شده است که هر ۱۰ پرونده مورد تأیید و کارگران بازنشست شدند در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۷ درخواست شکایت در هیئت تشخیص مطرح که از این تعداد ۷۵ مورد منتج به صدور رأی شده است.

وی افزود: با عنایت به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم جهت تحقق این امر رسالت سختی بر دوش این اداره و مردم گذاشته شده است که با کمک هم به این امر خواهیم رسید و برگزاری جلسات کمیته اشتغال شهرستان با مدیریت حاجی حسینی فرماندار شهرستان هامون در سال ۱۴۰۲ کسب رتبه اول رصد اشتغال در استان سیستان و بلوچستان را به دست آوردیم به‌طوری‌که از تعداد ۵۰۲ نفر تعهد اشتغال شهرستان تعداد هزار و صد چهارده نفر ثبت شده است.

رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در خصوص طرح حمایتی یسنا اعلام داشتند در این طرح به مادرانی که فرزند زیر ۲ سال داشته و دهک خانوار آنها از دهک ۱ تا دهک ۳ است مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به‌صورت رایگان و در غالب بسته‌های غذایی و بهداشتی به خانواده‌های مشمول ارائه می‌شوند و خانوارها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی از این طرح استفاده کنند .

هراتی کبیر تصریح کرد: از مقام و منزلت کارگران در بین اولیا و انبیا می‌شود به گرفتن دست کارگر در دستان مبارک نبی مکرم اسلام و زدن بوسه به دست کارگر اشاره کرد این عمل همانند سایر اعمال نبی مکرم دارای پیام هم برای ما وهم برای کارگران ماست که شان و منزلت بالای این عزیزان را می‌رساند.

رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: اگر یک روز کارگرهای ما، پاکبانان، شاطرها و... هر کدام در عرصهٔ کار خود فعالیت نداشته باشند نظام عادی زندگی‌مان دچار اخلال می‌شود هر روز؛ روز کارگراست

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcevv8zojh8pni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما