تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵
معلمی نوری است که سیاهی جهل را از دل‌ها می‌برد و با هنر مهر پروردن و آموختن زلال دانایی را بر دل‌ها می‌فشاند.
معلمی، هنر آموختن و مهر پروردن
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، سمانه دلارامی، رئیس سازمان دارالقرآن حضرت معصومه (س) در یادداشتی نوشت: معلّم، ماندگارترین واژه‌ای که نام او برای همیشه با دیروز و امروز و فردای اهل خرد و اندیشه همراه است، چرا که پایه و اساس عالم هستی بر تربیت انسان قرار دارد و در این میان نقش معلمان قرآنی بی‌بدیل بوده، جلالیت و بزرگی جایگاه معلّم به‌خاطر انسان‌سازی و تربیت اوست، به‌طوری‌که می‌توان جهان را باغی تصور کرد و انسان‌ها را درختان این باغ تصور نمود، بی شک معلّم، باغبان و پرورش‌دهنده آن درختان است.

روز معلّم، روز بزرگداشت سنت نیکو خدا و تعظیم علم و معرفت است، بی‌تردید، گرامی داشت این روز و تمجید و تجلیل از معلمان بلندمرتبه به‌ویژه معلمان و مربیان قرآنی به منزله تکریم منزلت رفیع علم و علم‌آموزی است.

روز معلم به را معلمان، اساتید و فعالان عرصه آموزش و تربیت قرآنی تبریک تهنیت و شادباش عرض می‌کنم و یاد و خاطره معلم فرهیخته استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای والامقام سنگر مقدس تعلیم و تربیت سیستان و بلوچستان را گرامی می‌دارم.

فرارسیدن روز معلم و آغاز هفته معلم را به همه اساتید، معلمین، فرهنگیان و تلاشگران صبور، متعهد و سخت‌کوش عرصه فرزانگی و دانایی در استان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم که به لطف خداوند بزرگ با تلاش همه معلمان و مربیان صبور و زحمت‌کش این استان شاهد شکوفایی هرچه بیشتر علم، دانش و پرورش قرآن‌آموزان عزیز، نخبه این خطه زجرکشیده و کم‌برخوردار از میهن اسلامی به‌عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی باشیم.

خدا را هزاران بار حمد و سپاس می‌گویم که توفیق خدمت به قرآن کریم را نصیب من نموند، و وظیفه جاری کردن و آموزش‌دادن آیات و مفاهیم این کتاب برای مؤمنین را پربرکت‌ترین روزی زندگی‌ام قرارداد.

خدمت به قرآن، توفیقی است که تمانی بندگان به آن افتخار می‌کنند و مؤمنین از فضل و رحمت آن بهره‌مند می‌شوند هیچ نعمتی افضل‌تر و بالاتر از عمل به دستور خداوند که به مؤمنان دستور تلاوت قرآن تا حد ممکن را داد نیست.

خداوند به حضرت محمد (ص) نبی مکرم اسلام، فرمان تلاوت قران را برای هدایت و درمان نفس‌های بشر داد چرا که معتقد بود پیداکردن و تشخیص راه درست از غلط جز از مسیر قران امکان‌پذیر نمی‌باشد، ما به‌عنوان ذره کوچکی از دریای علم و دانش وظیفه داریم با تلاش‌های جهادی، معارف قرآن کریم را نشر کنیم و با آشنا نمودن جان‌های مشتاق با دریای بی‌کران قرآن کریم و افزایش انس مردم با این مهم را افزایش دهیم.

وظیفه ما این است که برای مخاطبین مختلف، مفاهیم قرآنی را در قالب‌های گوناگون اعم از رسانه‌ای، جلسه‌ای، ایجاد مکتب‌های قرانی، کلاس‌هایی تابستانه و... تبلیغ و ترویج کنیم.

آموزگاران قرآن که به‌عنوان «معلم قرآن» ارج و بزرگی بخشیدند، بااخلاص و سیرت پاکشان که با آسان‌کردن رنج‌ها بر خود، در این مسیر به راه خود ادامه دادند در روز معلم، قدردان همه معلمان قرآن کشور هستم و دست پرمهر آن‌ها را به گرمی می‌فشارم.

معلمان قرانی کسانی هستند که قرآن را سوره به سوره بر قلب مردم ایران نقش کردند و آیه به آیه مفاهیم گهربارش را بر نسل‌ها بازتاب کردند و واژه به واژه دقایق و ظریف‌های معانی آن را بر گوش و جان ما رساندند.

بی‌شک دست پرمهر خداوند تا همیشه حافظ تمامی معلمان قرانی بوده که با جان‌ودل قران در وجود آن‌ها نفوذ کرده و نهادینه شده است و انس با قران را از برکات وجود قران و انتخاب راه خداوند را سرلوحه زندگی خود قرار دادند و در انتشار سخنان خداوند به ناآگاهان همیشه پیش‌قدم بوده‌اند.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcaoan6y49nim1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما