تاریخ انتشار :شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۹
بسیجیانی که همیشه اولین حامی سیل‌زدگان هستند؛

حضور سپاه تا پایان عملیات خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده

سبزپوشان سپاه و بسیجیان با حضور در روستاها وشهرهای آسیب‌دیده برای کمک‌رسانی و بازسازی به کمک مردم شتافتند.
حضور سپاه تا پایان عملیات خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، به دنبال نزولات آسمانی در سیستان و بلوچستان و روان‌شدن سیلاب در برخی مناطق و آب‌گرفتگی در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری تمامی دستگاه‌های اجرایی مسئول، بسیجیان و جهادگران بسیجی از نقاط مختلف استان به‌ویژه بسیجیان جنوب استان لحظه‌ای برای کمک به سیل‌زدگان غفلت نکردند.

هم‌زمان با وقوع سیل در جنوب سیستان و بلوچستان، بسیج و سپاه در کنار سایر ارگان‌ها و نهادها به یاری هم‌وطنان سیل‌زده شتافته و سعی کردند با امدادرسانی و کمک‌های غیرنقدی و نقدی بخشی از آلام سیل‌زدگان را کاهش دهند.

رگبارهای تند و پراکنده علاوه بر اینکه موجب شادمانی مردم شد به دلیل طغیان رودخانه‌های محلی بسیاری از خانواده‌های روستایی را در محاصره قرارداد و موجب غافلگیرشدن مردم جنوبی استان شد و یکی از مهم‌ترین حادثه‌های سیستان و بلوچستان را رقم زد.

این حادثه‌ منجر به آوارگی مردم جنوب سیستان و بلوچستان شد و به بخش‌های زیر ساختی استان نیز خسارت‌های زیادی وارد کرد.

سبزپوشان سپاه و بسیجیان با حضور در روستاهای آسیب‌دیده شهرهای سراوان، سرباز، راسک، قصرقند، نیک‌شهر، دشتیاری، چابهار زرآباد و کنارک برای کمک‌رسانی و بازسازی این روستا به کمک مردم شتافتند.

بسیجیان جهادگر از ابتدای وقوع سیل در استان برای بازسازی شهرها و روستاهای سیل‌زده، پاک‌سازی رودخانه‌ای که در زمان سیل طغیان کرد و همچنین بازسازی جاده‌ها و توزیع اقلام گرمایی و خوراکی در تلاش بوده و دوشادوش مردم برای رفع آثار سیل اقدام کردند.

در این سیلاب بسیاری از روستاها گرفتار سیلاب شده‌اند و تعداد قابل‌توجهی خودرو در آب‌های رودخانه‌ها گیر افتاده‌اند که برخی از دستگاه‌ها به کمک آنها شتافتند، اما دراین‌بین برخی از روستاها بودند که دستگاهی حضور نیافته و روستائیان با مشارکت بسیجیان حاضر در روستا به کمک هم شتافته و برخی از مشکلات همدیگر را رفع کردند؛ اما بااین‌وجود کمک اقلامی و مالی نیز به سیل‌زدگان احساس می‌شود.

ادامه حضور یگان‌های سپاه برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

بر همین اساس سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط‌عمومی کل سپاه از ارزیابی وضعیت امدادرسانی به مردم سیل‌زده در استان‌های جنوب شرقی کشور به‌ویژه سیستان و بلوچستان و دستور سرلشکر حسین سلامی برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه در منطقه تا بازگشت شرایط عادی زندگی مردم خبر داد.
 
 وی افزود: از همان هنگام وقوع سیل تا به امروز سپاه در استان‌های تحت‌تأثیر بارش‌ها و سیل اخیر با گسیل امکانات و ظرفیت‌های موردنیاز مانند ماشین‌آلات برای بازگشایی جاده‌ها و راه‌های روستایی، بالگرد برای تسهیل عملیات امداد و نجات و انتقال محموله‌های غذایی و دارویی و نقل‌وانتقال نیروهای امدادگر، اعزام گروه مجهزهای پزشکی و درمانی به خدمت‌رسانی مردم و همراهی با سایر سازمان‌ها و نیروهای امدادی به طور شبانه‌روزی مشغول بوده است.
 
 سردار شریف با اشاره به اینکه عمده نیازهای امدادی و خدمت‌رسانی هم اکنون در استان سیستان و بلوچستان متمرکز و ادامه دارد خاطرنشان کرد: کمک به سیل‌زدگان در استان سیستان و بلوچستان با سرعت و هم‌افزایی دستگاه‌ها و همچنین حضور میدانی نیروهای مردمی ادامه دارد و با تأکید فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یگان‌های سپاه امکانات، تجهیزات و نیروهای خود از جمله سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان و قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا را همچنان در خدمت به مردم سیل‌زده و تأمین شرایط جاری و معمول زندگی آنان فعال حفظ خواهند کرد.
 
 وی گفت: باتوجه‌به هماهنگی، همکاری، هم‌افزایی و همت دستگاه‌های اجرایی و امدادی و نیروهای جهادی به‌ویژه مشارکت نیروهای مردمی به‌زودی از این شرایط عبور کنیم.

سپاه و بسیج تا پایان بحران سیل در کنار مردم هستند

سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی در در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: از ابتدای شروع سیل و بحران همه در میدان حضور داشتند و از ابتدای سیلاب خدمت‌رسانی‌ها به‌صورت مکرر در حال انجام است و هر کجا مردم عزیز دچار آسیب شدند مجموعه سپاه پاسداران در کنارشان حضور مستمر دارند.

وی افزود: سپاه، بسیجیان، گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی، مجموعه نهادهای دولت همه دست‌به‌دست هم دادند و در حال انجام‌وظیفه هستند.

فرمانده سپاه سلمان با اشاره به حضور تمامی مجموعه سپاه پاسداران در مناطق سیل‌زده تأکید کرد: ما به‌عنوان خدمتگزاران و فداییان مردم در میدان حضور داریم و قطعاً صحنه را خالی نکردیم و نخواهیم کرد و همیشه در کنار مردم خواهیم ماند.

شفائی تصریح کرد: اکنون ماشین آلات مهندسی نیروی زمینی سپاه در حال کمک به بازگشایی راه ها و معابر درگیر با سیل هستند که این خدمت رسانی تا پایان عملیات بازگشایی محورهای مواصلاتی استمرار خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در جهت رفع نیازهای اولیه نقاط آسیب دیده هم توان بسیار ارزشمندی از مجموعه قرارگاه قدس و سپاه سلمان استان با همکاری گروه های جهادی به کار گرفته شده و نیازهای مردم شامل مواد غذایی و ... در محل دپوی امکانات فراهم شده است.

خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود
 
 استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده با همیاری تمامی دستگاه‌ها و نهادها در کنار هم و با استفاده از بالگردهای سپاه - ارتش و هلال‌احمر در حال انجام است، گفت: محور «چابهار - نیک‌شهر» بازگشایی و برق اکثر روستاهای مناطق سیل‌زده وصل شده و اتصال فیبر نوری زرآباد هم برقرار گردیده است.
 
 محمد کرمی اظهار کرد: بارندگی‌های شدید در جنوب استان و بالا آمدن سطح آب مشکلاتی را برای مردم جنوب این استان ایجاد کرد.
 
 وی افزود: برق ۳۰۰ روستا قطع شد و راه‌های حدود بیش از ۳۰۰ روستا نیز آسیب دید که با دستور رئیس‌جمهور، معاون اول ایشان و حضور دوروزه وزیر کشور در استان و همراهی همه ارگان‌ها پیگیری‌ها و اقدامات لازم انجام شده است.
 
 این مسئول ادامه داد: ارتباط محور چابهار به نیک‌شهر برقرار شده و رفت‌وآمد در حال انجام است، تلاش برای بهسازی محور چابهار کنارک و زرآباد نیز در حال انجام است.
 
 وی گفت: هم اکنون برق اکثر روستاها وصل شده، فیبر نوری نیز که دچار آسیب شده بود و ارتباط زرآباد را به‌طورکلی قطع کرده بود نیز وصل شده و ارتباط در زرآباد هم اکنون برقرار است.
 
 کرمی ادامه داد: بالگردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هلال‌احمر در حال ارائه خدمات هستند تعدادی از بالگرد هم از نیروی دریایی ارتش به تیم‌های خدمات‌رسان اضافه شده است.
 
 وی افزود: از استان‌های معین اکیپ‌هایی به‌ویژه در حوزه راه و شهرسازی و هلال‌احمر جهت هم‌افزایی به استان اعزام شده‌اند و همه در کنار هم در تلاش هستند.
 
 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین آب‌گرفتگی در منازل کنارک را داشتیم که بیش از ۶۰ اکیپ در حال خدمات‌رسانی هستند.
 
انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcjhoevmuqem8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما