تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۱
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زاهدان گفت : وحدت شیعه و سنی باعث بوجود آمدن هراس در دل دشمنان اسلام و خنثی شدن توطئه های آنان می شود.
وحدت شیعه و سنی باعث ایجاد هراس در دل دشمنان اسلام می شود
وحدت شیعه و سنی باعث ایجاد هراس در دل دشمنان اسلام می شود
به گزارش عصر هامون به نقل از خط اول؛ مرضیه طاهری اظهار داشت : مهمترین پیام هفته وحدت بصیرت اسلامی است و به واقع این هفته نشان دهنده ی یگانگی و یکدلی مسلمانان جهان است .
وی با اشاره به فضائل پیامبر اکرم (ص) افزود :وجود مبارک پیامبر اسلام محور وحدت جهان اسلام است که نه تنها در اتحاد مسلمانان بلکه پیوند عاطفی و معنوی را در دل تمام مسلمانان نیزبه وجود آورد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زاهدان گفت :اگر چه در تفکر سیاسی پیش از امام خمینی (ره) مقوله وحدت اسلامی مطرح شده بود اما حضرت امام (ره) با توجه به شان مرجعیت فقهی توامان با رهبری سیاسی نقش بیشتری در تعمیق این مفهوم در جریان روشنگری اسلامی داشتند و هدف امام خمینی (ره) از احیای هفته وحدت به سبب آن بوده که ایشان عزت و کرامت امت اسلامی را دنبال می کرد.
طاهری باتاکید بر لزوم وحدت بین مسلمین اظهار داشت : ادیان آسمانی دارای مشترکات فراوانی هستند و آنچه موجب تمایز آنهاست احکام فرعی و جزئی است که همین احکام فرعی و جزئی چون به اصل دین بر می گردد موجب فهم بیشتر و عمیق تر آن اصول می شود بر همین اساس ارتباط با ادیان و مذاهب همیشه مورد تاکید اسلام بوده است و محور این ارتباط عدالت می باشد.
این مسئول اذعان داشت :مسئولیتی که جوامع اسلامی در قبال هفته وحدت و اخوت اسلامی دارند این است که مولود نبی مکرم اسلام و هفته وحدت را به عنوان کامل ترین نمونه الفت ،اخوت و برادری در میان انسان ها و جوامع اسلامی بدانند و در این هفته با تاسی از پیامبر گرامی اسلام راهکار های ایجاد وحدت را به بحث و بررسی بگیرند و به آنها عمل کنند.
انتهای پیام/۹۰۳۱ https://www.asrehamoon.ir/vdcf0mdj.w6dexagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما