تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۵
ارتش اوکراین با سلاح های سنگین به شهر اسلاویانسک در شرق این کشور حمله کرد. مردم این شهر با دولت غیررسمی اوکراین مخالفند و معتقدند که آنها با حمایت امریکا و اروپا به طور غیرقانونی و از طریق کودتا به قدرت رسیده اند.
حمله همه جانبه ارتش اوکراین به اسلاویانسک
حمله همه جانبه ارتش اوکراین به اسلاویانسک
به گزارش عصر هامون، به گفته شاهدان، نیروهای ارتش اوکراین که در حومه اسلاویانسک مستقر هستند به مراکز  استقرار مخالفان در روستایی در حومه اسلاویانسک حمله کردند.

تشدید دوباره درگیری ها در اسلاویانسک

ارتش اوکراین که به توصیه امریکا، مردم مخالف شهرهای جنوبی و شرقی را سرکوب می کند، می گوید به عملیات مبارزه با تروریسم در شرق این کشور ادامه می دهد.

در همین حال وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای بار دیگر خواستار توقف عملیات نظامی در جنوب شرق اوکراین شد . وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه از گسترش عملیات نظامی با استفاده از نیروی هوایی و توپخانه سنگین علیه غیرنظامیان در شهر اسلاویانسک انتقاد کرد.

تشدید دوباره درگیری ها در اسلاویانسک

وزارت امور خارجه روسیه خواستار آغاز گفتگوهای ملی واقعی در اوکراین با مشارکت همه طرف های سیاسی و نمایندگان همه مناطق این کشور شد، اما امریکا و اتحادیه اروپا با برپایی همه پرسی در این مناطق مخالف هستند و همچنان از سران اعتراض های شهر کیف که دولت اوکراین را سرنگون کردند حمایت می کنند.

منابع روسیه می گویند نیروهای اوکراینی در حملات خود از جنگنده ها استفاده می کنند.

تشدید دوباره درگیری ها در اسلاویانسک

شهردار اسلاویانسک اعلام کرد در درگیری ها میان نیروهای مردمی این شهر با نظامیان تحت فرمان کی یف دست کم ششصد و پنجاه نفر از نیروهای کی یف کشته یا زخمی شده اند.
 
در این حال ، نخست وزیر جمهوری خلق دونتسک در اوکراین گفت : در صدد ارائه درخواست رسمی پیوستن به روسیه هستیم.
به  گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم ، الکساندر برودای اعلام کرد شورای هماهنگی متشکل از نمایندگان دونتسک و لوگانسک برای تصمیم گیری در این خصوص اعلام نظر خواهد کرد.

 

امین درغامی خبرنگار این شبکه در دونتسک اوکراین افزود: الکساندر بارادای که در نخستین کنفرانس خبری از زمان به دست گیری نخست وزیری جمهوری خلق دونتسک سخن می گفت تعدادی از موضوعات مربوط به این جمهوری تازه تاسیس را تشریح کرد.
 

بارادای افزون بر طرح موضوع درخواست پیوستن به روسیه که نخستین بار به صورت غیررسمی توسط رئیس شورای عالی این جمهوری مطرح شد تاکید کرد  کانالهای دیپلماتیک در آینده با مسکو ارتباط خواهند گرفت.
 

وی افزود : اکنون مهمترین مشکل ما مسائل اقتصادی و تشکیل ارتش و ایجاد  سیستم قضائی است. این درحالیست که مهمترین اولویت فعلی پایان دادن به جنگ در این مناطق است.

خبرنگار روسیا الیوم افزود : اگرچه مقامات فعلی کی یف حکومت دونتسک و لوگانسک را سازمان های تروریستی توصیف کرده اند اما به نظر می رسد مسئولان این دو جمهوری تصمیم به تشکیل کشورهای مستقل و کاملی دارند. به گفته کارشناسان این راه طولانی و دارای پیچ و خم های بسیاری است.
 

همزمان مقامات مورد حمایت امریکا که کنترل شهر کیف و فرماندهی ارتش را بر عهده دارند روز شنبه هشدار دادند نزدیک به دو میلیون نفر از واجدان شرایط رای در مناطق شرقی کشور از شرکت در انتخابات محروم خواهند شد.

 

اهالی این مناطق با دولت غیررسمی اوکراین مخالفند و بطور قطع بر علیه آنها رای خواهند داد.
 

دولت غیررسمی اوکراین اعلام کرده انتخابات ریاست جمهوری اوکراین قرار است در 25 ماه مه ( 4 خرداد )  امسال برگزار شود و این در حالی است که روسیه مشروعیت این انتخابات را از همین حالا زیر سئوال برده و اعلام کرده است انتخاباتی که در سایه توپ و تانک انجام گیرد نمی تواند مشروعیت قانونی داشته باشد.

مردم این مناطق در 13 ماه مه امسال در چارچوب همه پرسی اعلام استقلال کردند. اما امریکا مدعی است جامعه بین المللی نتایج این همه پرسی را قبول ندارد.

 
دانلود

انتهای پیام/ 4030
https://www.asrehamoon.ir/vdcc1oqp.2bqi08laa2.html
منبع : شبکه خبر
نام شما
آدرس ايميل شما