تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۳
پوشش بانوان ایرانی متمایز از سایر کشورها است و حجاب بانوان ورزشکار ایران الگوی ورزشکاران کشورهای اسلامی است.
حجاب بانوان ورزشکار ایران الگوی ورزشکاران کشورهای اسلامی است
میزگرد پایگاه خبری عصرهامون به مناسبت هفته عفاف و حجاب با مربی رشته کونگ فو و ورزشکار مدال آور سیستان و بلوچستان برگزار شد.

راضیه پردلی شهرکی، مربی رشته کونگ فو در سیستان و بلوچستان از سال ۸۳ فعالیت ورزشی خود را آغاز و تا سال ۹۲ به عنوان بازیکن رشته کونگ فو در استان فعالیت داشته که در این مدت موق به کسب چندین مقام قهرمانی شد

وی همچنین در این مدت در اردوی تیم ملی نیز حضور داشته است و از سال ۹۲ به عنوان مربی در رشته کونگ فو موفق به آموزش ‏۱۵ بانوی ورزشکار دراین رشته شد.

شهرکی از مربیان به عنوان بهترین الگوی رفتاری برای ورزشکاران نام برد و بیان کرد: مربی یک فرد بسیار موثر و تاثیرگذار در جامعه محسوب می‌شود و می‌تواند نقش مستقیمی بر رفتار و کردار بازیکنان بگذارد و یک الگو مناسب است.

وی افزود: ورزشکاران به دلیل اینکه ساعات طولانی که در طول هفته در باشگاه‌ها سپری می‌کنند نقش مربی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که اثرگذاری مستقیمی دارد و همچنین مربی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به دلیل اینکه بهترین و مؤثرترین ارتباط و تعامل با جوانان را دارد، خاص و بی‌نظیر است‎. ‎

این مربی رشته کونگ فو با بیان اینکه غرب بر روی خانواده و حجاب زنان ایرانی برنامه ریزی گسترده دارد، تصریح کرد: همه وافق هستیم اثر و تاثیر بانوان در جامعه بسیار بالاست، بانوان در یک جامعه اگر فرهیخته و هدفمند جلوه دهند جامعه می‌تواند به سمت موفقیت پیش رود و انحراف جامعه در انحراف زن تاثیر مستقیم دارد؛ غرب به این مسئله که نقش زن ایرانی در جامعه بسیار پررنگ است پی برده و به همین دلیل روی بانوان برنامه ریزی کرده و از این طریق به اهدافی که مدنظر هست برسد.

وی با اشاره به الگوی یک زن مسلمان گفت: بهترین بانو و الگوی تمامی زنان و دختران مسلمان جهان و ایران، خانم فاطمه زهرا ‏(س) هستند که باید از ایشان تبعیت کنیم.



پوشش بانوان ایرانی متمایز از سایر کشورها است
شهرکی ادامه داد: پوشش بانوان ایرانی متمایز از سایر کشورها است و در میادین مختلف سیاسی، اجتماعی و ورزشی حضور پیدا می‌کنند و متمایز می‌کند و باعث افتخارند و میتوان گفت بانوان ایرانی تافته جدا بافته از سایرین هستند و این حجاب به ما هویت می‌دهد که یک مسلمان هستیم.

وی با بیان اینکه حجاب فقط ظاهر نیست، تشریح کرد: قطعا حجاب فقط به پوشش خلاصه نمیشود و بانوان در نظر دارند وقتی در یک فضایی قرار می‌گیرند به همان اندازه که پوشش مهم است هم نوع برخورد، کلام و رفتار نشان دهنده عفت و ارزشمندی خود فرد است و جدا و متمایز از هم نیست.

مربی رشته کونگ فو با اشاره به اینکه غرب به دنبال استفاده ابزاری از زن در مجامع ورزشی است، ورود ورزشکاران ایرانی با حجاب اسلامی پیام‌های بسیاری دارد، افزود: در بسیاری از مراسمات بانوان با پوشش‌های مختلفی شرکت می‌کنند اما ورزشکاران ایرانی با یک پوشش اسلامی و حجاب پیام آور عزت و ارزشمندی جایگاه زن در مجامع بین المللی است.

وی ادامه داد: فرضیه «حجاب باعث محدودیت می‌شود» درحال حاضر دیگر هیچ جایگاهی در بین ورزشکاران ندارد چراکه با حفظ حجاب به راحتی در همه میادین و مسابقات حضور دارند.

شهرکی اظهار کرد: تعداد محدودی از ورزشکاران معتقدند حجاب مانع پیشرفت و اهداف آنان خواهد شد طی بررسی نمونه‌های بارز در بین بانوان مشاهده شده که افرادی به همین بهانه از کشور مهاجرت و پناهنده شدند، اما زمانی که زیر سایه پرچم کشور بودند مقام‌ها و موفقیت‌های بسیاری کسب کردند اما پس از رفتن هیچ حضور موفقی در عرصه قهرمانی نداشتند و این بهانه‌ای بیش نیست که حجاب باعث محدودیت شده و عامل دیگری باعث مهاجرت آنان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ما با حفظ حجاب اسلامی در میادین ورزشی این پیام را به جهان منتقل می‌کند که زن مسلمان ایرانی زیر سایه حجاب به اهداف عالیه که مدنظر هست خواهد رسید.  

چادر، ارثیه حضرت زهرا(س) در تمامی میادین ورزشی بر سر من بود
سحر موسوی، ورزشکار کونگ فو بیان کرد: از سال ۹۴ فعالیت رسمی خود را در رشته کونگ فو آغاز کردم و در این مدت مقام سوم در انتخابی تیم ملی، مقام دوم در المپیک استعدادهای برتر و سه مدال کشوری در مسابقات انجمن‌ها کسب کردم که از مهم‌ترین مقام‌های من در کنار مقام‌های استانی بود.



وی افزود: من از ابتدای شروع فعالیت ورزشیم توفیق این را داشتم که ارثیه حضرت زهرا(س) را به همراه داشته باشم و به یاد ندارم در هیچ مسابقه‌ای من بدون پوشش چادر رفته باشم.

ورزشکار کونگ فو تصریح کرد: حجاب تا بدین لحظه برای من هیچ محدودیت و مانعی برای پیشرفت در میادین مسابقات ایجاد نکرده است و خیلی از ورزشکاران در سطح‌های خیلی بالاتر جهانی با همین پوشش توانستند مقام‌های خیلی عالی کسب کنند.

وی ادامه داد: در یکی از مسابقات کشوری تمامی اعضای تیم سیستان و بلوچستان با پوشش چادر حضور پیدا کردند که این اقدام تعجب سایر ورزشکاران استان‌های دیگر را در بر داشت و آنان گمان می‌کردند که ما به اجبار و برا اساس فرهنگ قالب استانمان چادر سر کرده‌ایم، اما این اقدام کاملاً دلی و عاشقانه بود که با صحبت‌هایی که مطرح شد سایرین نیز استقبال کردند.

حسینی با اشاره به نقش الگوهای موثر در زندگی ورزشی خود تشریح کرد: در مسیر ورزشی که انتخاب کردم الگوهای متفاوتی داشتم و علاوه بر خانواده که مهم‌ترین نقش و تاثیرگذاری بر پیشرفت من داشتند مربی تیم نیز یکی از حامیان و عوامل تاثیرگذار در مسیر پیشرفت من در عرصه ورزش بود.

وی با اشاره به اینکه یک بانوی محجبه با عملش می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، افزود: ما ورزشکاران بیشتر در میدان عمل حرف خود را ثابت می‌کنیم، عمل ما نشان دهنده پیامی است که می‌خواهیم به کل مردم جهان نشان دهیم که حجاب و چادر هیچ محدودیت و مانعی برای رسیدن به مقام‌های برتر ندارد.

این ورزشکار رشته کونگ فو با بیان اینکه برخلاف تصور عده‌ای که می‌گویند در برخی کشورها ممکن است با افراد محجبه برخورد ناشایستی صورت گیرد، گفت: در بسیاری از میادین ورزشی که شرکت کردم هیچ برخورد نامناسبی با اینکه چادر به سر داشتم با من نشد و برعکس استقبال خوبی هم از این نوع پوشش شد.

انتهای خبر/ ف
  https://asrehamoon.ir/vdcaiun6y49niy1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما