تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۳
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث ایرانشهر:

۲۹ هزار ماموریت در حوزه ایرانشهر منجر به امدادرسانی شده است

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث ایرانشهر از انجام بیش از ۲۹ هزار عملیات امداد رسانی فوریت‌های پزشکی در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴٠۲ توسط اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خبر داد.
۲۹ هزار ماموریت در حوزه ایرانشهر منجر به امدادرسانی شده است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون علیرضا ایرندگانی در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴٠۲ نزدیک به بیش از ۱۳٠ هزار تماس با مرکز پیام اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برقرار شده است.

وی افزود: بیش از ۲۹ هزار ماموریت منجر به امدادرسانی شده است، که از مجموع آن‌ها حدود ۱۹ هزار مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی و حدود ۶ هزار مربوط به حوادث ترافیکی و بیش از  ۴ هزار مورد اعزام بین مراکز بوده است که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته بیش از ۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث ایرانشهر با بیان اینکه تعداد کل ماموریت های ترافیکی تحت پوشش بیش از ۵۸٠٠ مورد بوده، اظهار کرد: از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح بیش از ۲۸٠٠ مورد در مناطق شهری و بیش از ۳٠٠٠مورد در نقاط جاده ای رخ داده است که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته بیش از ۳ درصد کاهش داشته است.

ایرندگانی عنوان کرد: در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴٠۲ به بیش از ۲۷ هزار مددجو خدمات فوریت های پزشکی ارائه شده است که از این تعداد بیش از ۸ هزار مصدوم مربوط به حوادث ترافیکی و بیش از ۱۹ هزار بیمار مربوط به حوادث غیر ترافیکی بوده است.


وی ضمن اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح حوزه تحت پوشش، خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه ابتدایی امسال بالگردهای اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۲۳ بار به ماموریت اعزام شدند که موفق شدند ۲۵ مددجو را به مراکز درمانی منتقل کردند.

ایرندگانی گفت: ۵۵۱ مورد استقرار توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در ۹ ماهه ابتدایی سال انجام شده است.

وی اضافه کرد: اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر  از ۹۳ پایگاه امدادی شامل ۲٠ پایگاه شهری، ۷۱ پایگاه جاده ای و ۲ پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱ دستگاه موتورلانس به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات فوریت های پزشکی به نیازمندان خدمات فوریت های پزشکی هستند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcivqazpt1aqy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما