تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۷
در لیگ برتر والیبال ایران اتفاقات قابل‌توجهی رخ داد؛ مثل فینالیست شدن دو تیم پرستاره، بقای بی‌پول‌ترین تیم و البته برگزاری یک اختتامیه و جشن قهرمانی جذاب دیگر در پایان بازی مرحلهٔ نهایی.
از درخشش ستاره ۳۷ساله تا یک جشن قهرمانی جذاب دیگر
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون» به نقل از ایرنا،
رقابت‌های لیگ برتر والیبال با قهرمانی تیم فولاد سیرجان به پایان رسید. رقابت‌هایی که نسبت به دوره‌های گذشته با حساست بیشتری دنبال شد و دو مرحلهٔ نهایی پنج گیمه مصداق همین موضوع است. در ادامه این گزارش به نکات مهم لیگ برتر والیبال پرداخته شده است.
 پرستاره‌ترین تیم‌ها
 از همان ابتدای لیگ می‌شد پیش‌بینی کرد که دو تیم پرستاره شهداب و فولاد سیرجان فینالیست‌های این رقابت‌ها خواهند شد. شهداب در طول فصل فراز و نشیب‌های زیادی داشت؛ اما به جهت تجربه بالای این تیم و همچنین دارابودن شخصیت قهرمانی، توانست فینالیست لیگ شود. فولاد سیرجان هم با جذب محمد موسوی و البته حضور بهروز عطایی روی نیمکت این تیم لیگ را قدرتمندانه آغاز کرد و با موفقیت هم به پایان رساند.
 
 بی‌پول‌ترین‌ها
 به جز تیم پاس گرگان که بازیکنان برای گذراندن خدمت سربازی به این تیم ملحق می‌شوند و دارای شرایط خاصی نسبت به سایر تیم‌هاست لقب بی‌پول‌ترین تیم را باید به تیم هورسان رامسر داد. مالک هورسان تمایلی به تیمداری نداشت؛ اما به دلیل اصرار مسئولان استانی هورسان در لیگ برتر شرکت کرد. این تیم در ابتدای فصل رحمان محمدی راد را روی نیمکت خود داشت و پس از گذشته تنها ۶ بازی این مربی از هدایت هورسان کناره‌گیری کرد تا آرش صادقیانی که یکی از مربیان نسل جدید والیبال ایران محسوب می‌شود سرمربیگری این تیم را بر عهده بگیرد.
 هورسان در نیم‌فصل نخست عملکرد غیرقابل‌پیش‌بینی داشت و نایب‌قهرمان نیم‌فصل شد؛ اما در ادامه مشکلات مالی تأثیر خود را گذاشت تا این تیم حتی در خطر سقوط هم قرار بگیرد؛ اما صادقیانی هر طور بود هورسان را در لیگ حفظ کرد.
 
 شگفت‌انگیزترین تیم‌ها
 شهرداری ارومیه عملکردی غیرقابل‌پیش‌بینی در لیگ داشت. این تیم در ۸ هفته ابتدایی لیگ، صاحب ۶ باخت و تنها ۲ پیروزی شد و همین نتایج باعث شد جهانگیر سیدعباسی از هدایت دورناها کناره‌گیری کند. با حضور عبدالرضا علیزاده روی نیمکت شهرداری ارومیه و البته جذب چند بازیکن همچون عرشیا به‌نژاد؛ این تیم سیر صعودی در لیگ داشت و در میان تعجب همگان به نیمه‌نهایی لیگ رسید و در این مرحله با تیم شهداب روبرو شد و با وجود پیروزی در دیدار دوم این مرحله، در بازی سوم مغلوب نماینده یزد شد تا به طور مشترک با تیم پیکان، سوم لیگ شود.
 
 یک اختتامیه جذاب دیگر
 اختتامیه مسابقات ملی و حتی بین‌المللی که در والیبال ایران برگزار می‌شود بافاصله نسبت به اختتامیه سایر رشته‌های ورزشی در صدر قرار دارد. حتی پوشش تصویری لیگ هم که توسط روابط‌عمومی فدراسیون والیبال انجام می‌شود در نوع خود کم‌نظیر است.
 
 سقوط دو تیم ریشه‌دار
 شهرداری گنبد و سایپا دو تیم ریشه‌دار والیبال ایران هستند که هر دو تیم به دسته اول سقوط کردند. سقوط این دو تیم، اتفاقی تلخ برای والیبال ایران است و باید امیدوار بود به‌جای خرید امتیاز تیم های لیگ برتری، در لیگ دسته اول حاضر شوند تا با شرایط بهتری به لیگ برتر صعود کنند.
 
 ستاره ۳۷، یکه‌تاز لیگ
 محمد موسوی به حق عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ را به خود اختصاص داد. او نقشی غیرقابل‌انکار در قهرمانی فولاد سیرجان داشت و شاید اگر او نبود این تیم نمی‌توانست قهرمان لیگ شود. هر چند نباید از حضور بهروز عطایی روی نیمکت فولاد سیرجان غافل شد.

انتهای خبر/
 
https://asrehamoon.ir/vdcb5wb80rhb08p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما