تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۱
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه فرمانداران شهرستان‌های جنوبی استان در کنار بخشداران و دهیاران با تمام توان نسبت به رفع مشکلات مردم و آسیب‌های موجود پیگیری، کنترل و نظارت لازم را داشته باشند.
فرمانداران؛ مشکلات مردم سیل‌زده را با فوریت پیگیری کنند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، محمد کرمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد با تأکید بر اینکه نباید مردم در هیچ زمینه‌ای با مشکل مواجه شوند، بیان کرد: در زمینه تأمین اعتبار و تهیه امکانات برای خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان با هیچ‌گونه کمبود و مشکلی مواجه نیستیم.
 
 وی افزود: در زمینه کمک‌رسانی باید بین میزان خسارات وارده و کمک‌رسانی تناسب وجود داشته باشد و بر اساس نیازهای مردم اقلام موردنیاز تهیه و تأمین گردد.
 
 استاندار از مدیران استانی خواست؛ از ظرفیت حضور مسئولان کشوری سازمان‌های مربوطه در منطقه به بهترین نحو مطلوب در راستای تأمین زیرساخت‌ها بهره‌برداری کنند.
 
 وی با تأکید بر پایداری آب روستاها بیان کرد: تا زمان پایداری آب مناطق، مجموعه‌های اجرایی و قرارگاه جهادی در زمینه تأمین آب موردنیاز مردم امدادرسانی کنند.
 
 کرمی اذعان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کنترل و نظارت لازم در زمینه اعزام گروه مجهزهای بهداشتی و پزشکی در مناطق آسیب‌دیده را داشته باشد.
 
 استاندار در بحث امدادرسانی سازمان هلال‌احمر افزود: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در زمینه تأمین اقلام ضروری و مواد غذایی موردنیاز مردم انجام شده است، در ادامه نیز تا زمان پایداری شرایط، با همکاری قرارگاه جهادی کمک‌رسانی به مردم تداوم خواهد داشت.
 
 وی با تأکید بر توزیع آرد به‌خصوص در بخش‌های روستایی بیان داشت: فرمانداران موظف هستند؛ به‌صورت روزانه نیازمندی‌های روستاها را بررسی و نسبت به تأمین و رفع مشکلات مردم اقدام کنند.
 
 کرمی بیان کرد: سازمان‌های راهداری و راه و شهرسازی؛ بازگشایی راه‌هایی که همچنان مسدود هستند را با سرعت پیگیری کنند و مسیرهای بازگشایی شده را از نظر دارابودن تابلو و علائم رانندگی بررسی نمایند تا مشکلی برای افراد به وجود نیاید.
 
 استاندار بر پایداری برق همه مناطق سیل‌زده تأکید و اضافه کرد: قطعی خطوط فیبر نوری نیز باید به‌سرعت ترمیم گردد.
 
 وی تصریح کرد: در زمینه ساختمان‌های آسیب‌دیده باید تعمیرات لازم انجام شود، ساخت مسکن آسیب‌دیده از سیل قبل آغاز شده و مسکن‌های آسیب‌دیده جدید نیز با رمز ارتفاعی و رعایت تمام اصول ساختمان‌سازی به‌زودی آغاز گردد.
 
 استاندار با تأکید بر رفع مسائل مرتبط با بنادر، شیلات و تأمین سوخت پروژه‌ها گفت: جهاد کشاورزی تا رفع مشکلات بند سارها و قنات‌هایی که آسیب‌دیده و خسارات وارده به این بخش را تا حصول نتیجه پیگیری نماید.
 
 وی در پایان بیان کرد: بخشی از مشکلات، مرتفع شده و با همکاری شهرداری تهران آب شهر کنارک تخلیه شده و بخشی از امکانات موردنیاز نیز از برخی شهرداری‌ها از جمله شهرداری مشهد برای رفع آسیب‌ها و مشکلات به استان منتقل خواهد شد.
 
 انتهای خبر/
 
  https://asrehamoon.ir/vdcayan6649nie1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما