تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۱
دستیار ویژه استاندار در امر مردمی‌سازی دولت خبر داد:

انتخاب ۵۰ طرح از سیستان و بلوچستان به‌عنوان ایده برتر ملی

دستیار ویژه استاندار در امر مردمی‌سازی دولت از انتخاب ۵۰ طرح و ایده سیستان و بلوچستان در طرح ملی شهریاران خبر داد.
انتخاب ۵۰ طرح از سیستان و بلوچستان به‌عنوان ایده برتر ملی
رضا جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» اظهار کرد: طرح ملی شهریاران هم‌زمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان نیز آغاز شد که در نهایت و پس از اتمام مهلت قانونی تعیین شده جهت شرکت، سیستان و بلوچستان موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.

وی افزود: این استان با ثبت ۱۰ هزار و ۸۱۶ ایده و اقدام با مشارکت مردم در رده‌های بالای کشوری قرار گرفت و در مرحله دوم نیز ۶۷۷ طرح به مرحله داوری رسید که شامل ۴۰۶ ایده و ۲۷۱ اقدام بود.

به گفته جعفری، تمامی طرح‌های معرفی شده و قابل‌قبول پس از داوری مجدداً مورد ارزیابی قرار گرفت و از میان ۶۷۷ مورد تأیید شده، ۵۰ مورد شامل ۱۸ اقدام و ۳۲ ایده به‌عنوان طرح‌های برتر انتخاب شد.

دستیار ویژه استاندار تصریح کرد: از میان این ۵۰ طرح نیز بخش عمده‌ای به حوزه ضعف در زیرساخت‌ها با تعداد ۱۹ مورد بود که در ادامه نیز محور چالش‌های مرزی (امنیتی، ورود غیرقانونی اتباع، انواع قاچاق و...) با ۱۵ مورد در رده دوم قرار گرفته است.

به گفته جعفری، در بخش‌های بیکاری (سوءمدیریت در گسترش صنایع و کم‌توجهی به ظرفیت‌های طبیعی استان نظیر مرز، دریا، معادن و کشاورزی) و مشکلات آبی نیز به ترتیب ۷ و ۲ ایده و طرح به ثبت رسید و ۷ مورد دیگر مربوط به سایر محورها بود که از سیستان و بلوچستان تأیید و به‌عنوان برتر انتخاب شد.

وی افزود: زودبازده بودن، استفاده از ظرفیت مردم در اجرا و مراحل انجام کار و واسپاری امورات به دست مردم، توجه به وظیفه اصلی دولت که نظارت و پشتیبانی و تسهیلگری است و عام‌المنفعه بودن و گروهی بودن ایده‌ها و اقدامات به شکلی که شخصی و موردی نباشد جزو شاخصه‌های اصلی این انتخاب بوده است که خوشبختانه جوانان و حلقه‌های میانی این استان موفق شدند ۵۰ طرح و ایده برتر را به نام خود ثبت کنند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdci5vaz3t1aqp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما