تاریخ انتشار :شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۵
حجاب و عفاف عامل اقتدار و ایمان ملی است؛

 طرح نور راهی برای صیانت از بانوان

 تلاش حافظان امنیت و حریم عمومی برای ترویج عفاف و حجاب راهی برای صیانت از بانوان سرزمین ما است.
 طرح نور راهی برای صیانت از بانوان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصرهامون، حفظ حجاب، ضامن حفظ ارزش‌های والای انسانی و الهی در جامعه و عاملی بازدارنده در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن است و هویت و ارزش زن مسلمان را نشان می‌دهد و او را از ابتذال و بی‌بندوباری نجات می‌دهد.

 برای گسترش‌دادن فرهنگ عفاف و حجاب باید بر افزایش آگاهی افراد در این زمینه تأکید کرد و دیدگاه اسلام را به طور جامع و زیبا در زمینه ضرورت، فلسفه و فواید عفاف و تأثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی بیان کرد تا جوانان به پذیرش فطری و درک حقیقت عقلانی و منطقی حجاب دست پیدا کنند.
 
 حرکت مسئولیت‌پذیرانه و شجاعانه نیروهای حافظ امنیت و حریم عمومی و نگاهبانان ساحت اخلاق و عفت عمومی جامعه در خور بسی ستایش و حمایت و مساعدت است، چرا که بروز واکنش‌های اجتماعی و قانونی نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی به‌حکم خرد، شرع و حقوق ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

 این مسئولیت علاوه بر اینکه بر عهده تک‌تک افراد جامعه است، بیش از هر چیز بزرگ بر عهده مبلغان است؛ چه مبلغانی که به شیوه چهره‌به‌چهره به امر تبلیغ می‌پردازند و چه آنان که با قلم در رسانه‌های جمعی و به‌ویژه فضای مجازی به فعالیت مشغول هستند.
 
مریم السادات موسوی مدرس حوزه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: در نگاه رهبر انقلاب اسلامی حیا و عفاف علاوه بر آنکه حکم و دستوری الهی است یکی از عوامل اقتدار ملّی نیز هست که دشمن آن را هدف گرفته و به دنبال این است که این عوامل اقتدار ملّی یعنی ایمان را از بین ببرد.
 
 وی افزود: شما ببینید الان چقدر خرج می‌کنند و زحمت می‌کشند، برای این که حجاب را در دنیا از بین ببرند حالا همه آن تشکیلاتی که باحجاب مبارزه می‌کنند یک طرف و خواهر ورزشکارِ مؤمن و دخترِ جوانِ ما که باحجاب اسلامی و لباس محجّبه یا با چادر جلوی دوربین‌های دنیا ظاهر می‌شود و نشان می‌دهد که به این ارزش پایبند است و این صحنه در همهٔ دنیا منعکس می‌شود.
 
  مدرس حوزه در ادامه تصریح کرد: او در واقع با این کار، همه آن تبلیغات را خنثی می‌کند و اینها در واقع قدرت‌نمایی فرهنگی در سطح جهانی است؛ چراکه نشان‌دهندهٔ هویّت انقلابی و اسلامی و ایرانی است؛ اینها است که یک ملّت را بالا می‌برد. خاضع شدن، خاشع شدن در مقابل هنجارهای تحمیلی استکبار افتخار نیست.
 
 وی یادآور شد: توطئه‌ای که در سال‌های اخیر و با طرح کلیدواژه‌هایی چون حجاب اجباری و عملیات روانی، میدانی و تبلیغاتی پیرامون آن در پی حیا زدایی و مبارزه باحجاب و عفاف در ایران اسلامی است.
 
 مریم السادات موسوی تشریح کرد: در کتاب «پوشش و آرامش» داستانی از گرایش زیبای دختربچه خردسال درباره گرایش زن به حجاب خواندم که تعریف‌کردن آن خالی‌ازلطف نیست، در این کتاب مبلغان زیادی در شرایط متفاوت برای تشویق دیگران به حجاب از آن استفاده کرده‌اند.
 
 وی اظهار کرد: در بخشی از کتاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیاتی نقل کرده است که خداوند به بنده سه دختر عطا کرده است، از چهارسالگی دختر کوچکم خاطره‌ای دارم، من و همسرم هر دو در زمینه حجاب و عفاف کار می‌کنیم و بچه‌ها مدام می‌شنوند، بابا درباره عفاف این را گفت، مادر این را گفت، تربیت و رفتار درست این است، مادر برای تقویت عفاف فرزند وظیفه‌اش این است و... برای همین این حرف‌ها انگار ملکه ذهن بچه‌ها شده است.
 
 وی در ادامه گفت: روزی به بازارچه رفته بودیم برای خرید همین‌طور که مغازه‌ها را نگاه می‌کردیم، ناگهان دختر کوچکم گفت: «بابا چرا این خانم آرایش‌کرده؟» من و همسرم متوجه شدیم او خانم مانتویی و آرایش کرده‌ای را دیده است، هر چه ما به ویترین نگاه می‌کردیم و می‌خواستیم حواس او را پرت کنیم مدام صورتش را به سمت خانم آرایش‌کرده می‌گرفت و می‌گفت: مگه مامانش بهش یاد نداده موهاش رو بپوشونه جلوی غریبه‌ها؟
 
 موسوی خاطرنشان کرد: همسرم در خانه موهای دخترم را درست می‌کند و من تعریف می‌کنم؛ به همین دلیل دخترم می‌گفت: «باید تو خونه موهاش رو خوشگل کنه نه بیرون، خدا دوستش نداره موهاش رو میذاره بیرون»، ما هرچه سعی می‌کردیم حواسش را پرت کنیم بی فایده بود و می‌گفت: «خیلی کار این خانم زشته، چرا موهاش رو گذاشته بیرون؟» زن از حرف‌های دخترم مات و مبهوت شده بود او نگاهی به سرتاپای دخترم کرد دخترم هم دستی به چادر و روسری‌اش برد، زن نیم لبخندی زد و دستی به شالش برد و موهایش را پوشاند.
 
 وی افزود: در آن لحظه فکر کردم وقتی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از زبان بچه‌ها باشد و بچه با همان پاکی، فطرت، معصومیت و صداقتش حرفی را بزند بیشتر روی قلب افراد بدحجاب اثر می‌گذارد و باعث می‌شود پرده‌های غفلت بی‌توجهی را کنار بزنند.
 
 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcaman6w49nie1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما