تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۸
عضو هیئت علمی دانشگاه ولایت ایرانشهر گفت: آیت‌الله مطهری حق عظیمی بر مسلمانان به‌ویژه نسل انقلاب دارد و به حقیقت، الگویی وارسته و موفق برای نسل جستجوگر عصر ماست.
آیت‌الله مطهری الگویی وارسته برای نسل جستجو‌گر عصر ماست
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، نصرت خاتون علوی در گفتگو با شستون بیان کرد: استاد شهیدمرتضی مطهری (ره) یكی از بارزترین، موفق‌ترین و پیشروترین متفكران اسلامی در عصر جدید است كه در گستردگی فكر، درك زمان، شناخت مسائل فكری، توجه به واقعیات و آشنایی با مبانی دینی سرآمد هم عصران خویش بود.
 
وی افزود: او توانست عمر پر بركت خود را در راه شناخت عمیق اسلام و شناساندن این مكتب حیات‌بخش از زوایای مختلف به شیفتگان علوم و معارف اسلامی و مبارزه سرسختانه با كجروی‌ها و انحرافات صرف نماید. بدین جهت حق عظیمی بر مسلمانان به‌ویژه نسل انقلاب دارد و به حقیقت، الگویی وارسته و موفق برای نسل جستجوگر عصر ماست.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه ولایت ایرانشهر ادامه داد: شهید مطهری یکی از شخصیت‌های بسیار ارزشمند جامعه بود. کمتر سراغ داریم، حداقل در تاریخ زندگی خودمان، شاید تعدادشان به 10 نفر هم نرسد. شخصیتی دلسوز جامعه، فرهنگ دین و ایران بود، هر چه نوشت خوب نوشت و کتابی از شهید مطهری نیست که بخوانید و استفاده نکنید. همین الان هم گاهی وقت‌ها که فرصت پیدا می‌کنم در قفسه کتاب هایم، یک قفسه مخصوص کتاب‌های شهید مطهری است، چند دقیقه که فرصت پیدا می‌کنم یک کتاب را از قفسه برداشته و ورق می‌زنم همانجا و در همان صفحه استفاده می‌کنم.
 
علوی خاطرنشان کرد: معلم الگو و اسوه كه رفتار و كردار او راه و رسم زندگی را ترسیم كند و دست انسان را گرفته به مراحل كمال برساند. قرآن مجید نام این نوع معلم را اسوه و الگو می‌نهد و پیامبر (ص) را نیز برای افراد باایمان، بهترین الگو معرفی می‌كند (لقد كان لكم فی رسول الله اسوه حسنه...).
 
وی تصریح کرد: معلمى شغل انبیاست و معلم کسى است که مى‌کوشد با آموزش و پرورش استعدادها، بر عوامل وراثت، محیط و تغذیه غلبه کند و زمینه رشد فرد و اجتماع را فراهم سازد. معلم تا خود را نساخته باشد نمى‌تواند دیگران را بسازد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه ولایت ایرانشهر اذعان کرد: معلم باید خودسازى کند، خودسازى به هیچ روى میسور نیست مگر آن که فرد ابتدا خود را شناخته باشد. بنابراین پیش زمینه‌هاى لازم براى معلم دو چیز است: خودشناسى و خودسازى.
 
علوی گفت: بدون شک شغل معلمی، حرفه است که در نوع خود دارای سختی‌های فراوانی است، چرا که انتقال دانش به دیگران و تربیت اخلاقی شاگردان به راحتی و سادگی میسر نمی‌شود، از این رو یک معلم شایسته به خوبی می‌داند، که موفقیت و تأثیرگذاری در این مسیر بدون داشتن صبر و سعه صدر امکان‌پذیر نیست، به‌همین جهت است که موسی نبی (علیه السلام) نیز برای موفقیت در مسیر تعلیم‌وتربیت امت خود از باری تعالی سعه‌صدر را طلب می‌فرماید: «قالَ رَبِّ اشْرَحْ لی‏ صَدْری وَ یَسِّرْ لی‏ أَمْری وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسانی‏ یَفْقَهُوا قَوْلی.»
 
وی بیان کرد: یکی از ویژگی و شاخص‌های معلم شایسته، دلسوزی و حریص بودن نسبت به شاگردان است، این ویژگی در معلمان موجب می‌شود هیچ‌گاه در امر تعلیم شاگردان کم کاری نکنند، به‌همین جهت دغدغه‌مندانه به آموزش آنها مبادرت می‌ورزند، این ویژگی ممتاز را خدای متعال در خصوص برترین پیامبر خود که نمونه بارز یک معلم شایسته است نهاده است.
 
انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcbzwb8zrhb0sp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما