تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۱
 عضو شورای شهرستان هامون گفت: شورا، مردمی‌ترین نهاد رسمی و یکی از مبانی اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل‌گیری بوده است.
 شورا، مدنی و مردمی‌ترین نهاد رسمی در ایران محسوب می‌شود
 علی رضوانی در گفتگو خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: ضمن تبریک روز نهم اردیبهشت روز شوراها به اعضا شوراهای اسلامی گره‌گشایی از مشکلات مردم و نیازهای اساسی در مصوبات و مقررات باید در دستور کار اعضای شورا باشد.
 
 وی افزود: سالروز تأسیس نهاد مقدس شورای اسلامی را به همه اعضای محترم شوراها که با وظیفه‌شناسی، کفایت و درایت در حل مشکلات شهر و روستا خالصانه تلاش می‌کنند تبریک عرض می‌نمایم، از خداوند متعال سلامتی و توفیق کلیه اعضای محترم شوراها و خدمت‌رسانی در جهت رشد و شکوفایی منطقه مسئلت می‌نمایم.
 
 عضو شورای شهر تصریح کرد: در زمینه عمران و آبادانی شهرها و روستاها شوراها در قانون اساسی جمهوری اسلامی از اعتبار بالایی برخوردارند که دست‌کم در چند اصل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مورد اشاره قرار گرفته‌اند.
 
 وی یادآور شد: به همین دلیل دولت توجه ویژه‌ای به شوراها و مأموریت‌های این نهاد دارد چرا که شوراها منشأ بسیاری از اقدامات تأثیرگذار بوده و زمینه عمران و آبادانی شهرها و روستاها را تسریع بخشیده‌اند؛ ازاین‌رو در تمرین مردم‌سالاری دینی بستر همراهی‌های اجتماعی و رفع دغدغه‌های مردم را فراهم کرده‌اند.
 
 
 استاد دانشگاه آزاد هامون اظهار کرد: اجتناب از نزاع‌های سیاسی و تنش‌زا و به‌کارگرفتن تمام تلاش و توان در راستای خدمت بی‌منت به مردم، حفظ روحیه امید و نشاط اجتماعی در میان مردم با رعایت اصل عدالت و توزیع عادلانه امکانات از جمله مواردی است که اعضا شوراها به آن توجه ویژه‌ای دارند.
 
 
 وی با بیان اینکه مردم این افراد را به‌عنوان مشاور امین انتخاب می‌کنند تا در روستاها و شهرها بتوانند نیازمندی‌های اساسی مردم را مدنظر قرار دهند و نباید نیازها و موارد غیرضروری جای خود را به نیازهای ضروری بدهد، افزود: اعضای شوراها باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که بتوانند از مشکلات اولویت‌دار مردم مثل ترافیک گره‌گشایی کنند.
 
 رضوانی خاطرنشان کرد: مردم به اعضای شورا اعتماد کرده‌اند و باید در جایگاهی که قرار گرفته‌ایم از حقوق آنها دفاع کنیم و در هر تصمیمی منفعت آنها را در نظر بگیریم، به همین خاطر اگر هر جایی منفعت مردم را به منفعت خودمان ترجیح دادیم، می‌توانیم بگوییم که با شهدا میثاق بسته‌ایم و بایستی در هر جایگاه مدیریتی اخلاص و ازخودگذشتگی شهدا را سرلوحه امور قرار دهیم.
 
 وی افزود: شوراها با درنظرگرفتن دو بعد مشورتی و نظارتی فعالیت‌های خود را شروع می‌کنند و از ابتدا هم کوشش شد تا بر اساس ضابطه و قاعده بعد مشورتی شورا فعالیت قوی‌تری داشته باشد چرا که زمانی که در کارها مشورت و هم‌فکری صورت می‌گیرد، کارها در مسیر خوبی پیش می‌رود و اثربخشی بیشتری در نتایج اقدامات خواهیم داشت.
 
 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdce7v8zfjh8pni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما