تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۴
فرزند شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی:

برای شهادت باید پاک زندگی کرد

فرزند شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی گفت: باید مانند شهید زندگی کنیم برای شهادت باید پاک زندگی کرد و روابط حسنه در پیش گرفت تا عاقبت این چنین نصیب انسان شود.
برای شهادت باید پاک زندگی کرد
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون» به نقل زا زاهدنیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی سلیمانی در اولین سالگرد شهید سلیمانی بیان کرد: اگر قرار است عاقبت به شهادت ختم شود باید مانند شهید زندگی کنیم برای مرگ سرخ برای شهادت باید پاک زندگی کرد و روابط حسنه در پیش گرفت تا عاقبت این چنین نصیب انسان شود.

وی ادامه داد: جز تعریف و تمجید از مردم این استان از شهید بزرگوار نشنیدیم بعد از شهادت نیز جز این ندیدیم مردم با وجود همه مشکلات پای این نظام ایستادند حضور مردم در اینجا این پیام را دارد اگر مسئولی مردمی باشد مردم قدرشناس هستند.

فرزند شهید تصریح کرد: درد این مسئول این بود باید مانند رهبر انقلاب چتر برای همه مردم گشوده باشد این حزب و مذهب نباشد این چتر برای همه مردم است در این استان به نگاه پدر گونه باشد و این را نشان دادند.

وی افزود: ایشان همواره در بین مردم بودند و عاقبت نیز شهادت ایشان در بین مردم رقم خورد درد ایشان این بود که با همه یکسان برخورد کند باتوجه‌به خصیصه مردم نوازی و صبور بودن مردم این استان محبتی دوطرفه بین شهید و مردم وجود داشت.

سلیمانی تشریح کرد: از خدا سپاسگزاریم که مرگی سرخ و پاکیزه که آرزوی ایشان بود نصیبشان شد در ماه آخر ایشان عاجزانه از خداوند شهادت را درخواست می‌کردند.

وی ادامه داد: اگر حیات ما در راه دین نبود مرگ ما را در راه دین قرار بده مرگ انسان اگر به شهادت باشد باید زمینه فراهم باشد ایشان تا جایی که در توان داشت نماز شب می‌خواندند.

فرزند شهید اذعان کرد: توجه بیش از توان به خلق نسبت به مردم مشکل‌گشایی و گره‌گشایی کند تا جایی که در توان بود مشکل مردم را حل می‌کردند و این حسن خلق باعث این شد که دعای خیر پشت سرشان باشد.

وی افزود: ایشان بسیار توسل می‌کردند در مجلس شهدا حضور پیدا می‌کردند در مجلسی علما و شهدا را اکرام می‌کرد با حضور در مجالس مختلف به‌خصوص مجلس شهدا اجری دریافت نمی‌کردند.

سلیمانی در پایان گفت: به فرموده مقام معظم رهبری ایشان همواره در خدمت نظام بود که این افتخاری است در هیچ جا بی‌حرمتی و بی‌احترامی صورت نگرفت رسم هم این است زمانی که کسی که سوگوار است احترام نگه دارند؛ اما دختری ساله بعد از شهادت پدر بعد از بی‌تابی با تازیانه به سراغش می‌رفتند آن‌قدر آزار دید که در خرابه شام به نزد پدر شتافت.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcgx79quak93n4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما