تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۵
"مایکل ماکوفسکی" مقام پیشین وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) با اذعان به ضعف نظامی اسرائیل در برابر ایران، خواهان تجهیز ارتش رژیم صهیونیستی به بمب‌های سنگرکوب جدید GBU-57در مواجهه با ایران شد.
بمب‌های اسرائیل در برابر ایران کم می‌آورد!
بمب‌های اسرائیل در برابر ایران کم می‌آورد!
به گزارش عصر هامون، به نقل از پایگاه اینترنتی آلگماینر، "مایکوفسکی" مدعی شد: دولت آمریکا با حذف برخی عوامل بازدارنده به اشتباه سبب شده است که ایران مذاکرات شفافی را دنبال نکند.دولت اوباما موضعی مخالف در برابر وضع تحریمهای جدید علیه ایران گرفته و معتقد است که وضع تحریم های بیشتر اعتماد این کشور را از بین می برد و از همکاری آنها در مذاکرات می کاهد.

وی ادعا کرد: پس از آنکه دولت اوباما با عبور از خطوط قرمزش در سوریه و اوکراین به بسیاری از مسائل بی اعتنا شد،ایران هم هرگونه تهدید به اقدام نظامی آمریکا را بی‌پایه ارزیابی می‌کند.در سال 2012 کنگره آمریکا قانون ارتقاء همکاریهای امنیتی بین اسرائیل و این کشور را تصویب کرد که بر اساس آن آمریکا باید در هنگام تهدیدهای منطقه ای سطح کیفیت تجهیزات نظامی اسرائیل را ارتقاء دهد. باراک اوباما هم با امضای قانونی به اسرائیلی ها تضمین داد که تمام تلاش خود را برای ارتقاء سطح کیفیت تجهیزات نظامی اسرائیل به کار بندد. آمریکا پیش از این اسرائیل را به بمب های دو هزار و پنج هزار پوندی سنگر کوب مجهز کرده بود که این بمب ها در برابر اهداف ایران موثر نیست.آمریکا همچنین اخیرا به اسرائیل هواپیمای استراتو تانکر KC-135 را تحویل داده است که می تواند تنها به ارتش این کشور توانایی سوختگری در ارتفاع متوسط را بدهد.

مایکوفسکی با اذعان به ضعف نظامی رژیم صهیونیستی افزود:بمب های سنگر کوب GBU-57 سی هزار پوند وزن دارد اما وزارت جنگ اسرائیل هواپیمای لازم برای حمل این بمب ها را در اختیار ندارد.تنها دو هواپیما توانایی حمل این بمب ها را در جهان دارند.یکی هواپیمای بی -دو و دیگری هواپیمای بی .پنجاه و دو است.

وی در ادامه گفت:به نظرم هیچ دلیل مشروع برای مخالفت با این موضوع وجود ندارد و این بااحتیاط ترین کاری است که می توان انجام داد.شاید برخی ها در دولت بگویند که این موضوع می تواند به قطع مذاکرات با این منجر شود اما به نظرم اینگونه نخواهد شد زیرا کنگره آمریکا قانون ارتقاء همکاریهای امنیتی بین آمریکا و اسرائیل را پیشتر تصویب کرده است.

مقام پیشین پنتاگون در ادامه افزود: ایران خواهان تحریمهای بیشتر آمریکا و یا تهدید نظامی این کشور نیست.تحویل مهمات جدید به اسرائیل پیامی شفاف برای ایران می‌فرستند.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcevn8n.jh8zpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما