تاریخ انتشار :جمعه ۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
رئیس موسسه فتوح اندیشه و استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سیاست خارجی عربستان در منطقه تابع آمریکاست، گفت: حمله عربستان به یمن نشانه ترس آنها از نفوذ ایران است.
سیاست خارجی عربستان در منطقه تابع آمریکاست/ حمله عربستان به یمن نشانه ترس آنها از نفوذ ایران است
سیاست خارجی عربستان در منطقه تابع آمریکاست/ حمله عربستان به یمن نشانه ترس آنها از نفوذ ایران است
به گزارش سرویس بین الملل عصر هامون، حجت الاسلام احمد رهدار، رئیس موسسه فتوح اندیشه و استاد حوزه و دانشگاه و شاگرد آیت الله مصباح یزدی در گفتگو با زهک انلاین در خصوص حمله عربستان به يمن اظهار داشت: اساساً سياست‌ خارجي دولت عربستان در تمام دهه‌هاي اخير تابع متغيري از سياست منطقه‌اي آمريكا در خاورميانه بوده است.
وی افزود: وجود يكي از مهم‌ترين پايگاه‌‌هاي نظامي آمريكا در عربستان مي‌تواند به عنوان يكي از شواهد ادعاي مذكور مطرح گردد.
رئیس موسسه فنوح اندیشه با اشاره به اینکه از ربع پاياني قرن بيستم، سياست خارجي آمريكا در خاورميانه معطوف به ايجاد دو كانون مذهبي (يكي يهود به مركزيت اسرائيل و يكي بهائيت به مركزيت ايران) بوده است،ادامه داد:با پيروزي انقلاب اسلامي ايران، اميد آمريكا براي بهائي كردن ايران نااميد گشته و بهائيت به عنوان يك فرقه مذهبي خودساخته آمريكا تابع متغيري از منافع اسرائيل در منطقه خاورميانه شد و در عوض، عربستان سعودي به عنوان كانوني مهياي بذرافكني براي شبه‌دين‌هاي تحريفي انتخاب شد.
حجت الاسلام رهدار تاكنون هيچ مسأله‌ مورد نزاعي ميان عربستان و آمريكا وجود نداشت است،بیان کرد: حتي در خصوص اسرائيل نيز سياست خارجي عربستان به‌رغم ادعاي ام‌القراي جهان اسلام بودن، همواره در هماهنگي با آمريكا صورت گرفته است.
شاگرد حضرت آیت الله مصباح یزدی خاطر نشان کرد: حمله عربستان به يمن به دنبال ترس مشترك آمريكا و عربستان و تابعين منطقه‌اي انها از نفوذ ايران و انديشه انقلاب اسلامي آن در عمق سرزمين‌هاي عربي مي‌باشد.
وی عنوان کرد: واقعيت اين است كه از سه سال قبل تاكنون جريان‌هاي فكري يمن به‌ويژه جريان شيعيان حوثي آن مستقيماً تحت آموزش و مشورت نيروهاي ايراني قرار گرفته‌اند و مخالفان ايران به غلط چنين مي‌انديشند كه با حمله به يمن مي‌توانند از عمق نفوذ استراتژيك ايران در آن‌جا بكاهند.
وی در پایان گفت: با نگاهي به فلسفه تاريخ شيعي (كه برآمده از آموزه‌هاي روايي مي‌باشد)، وضعيت يمن در آخرالزمان تغييراتي ماهوي به نفع تشيع پيدا مي‌كند. هرچند قائل به تطبيق زودهنگام روايات آخرالزماني بر اتفاقات و مستحدثات نيستم، اما آرزو مي‌كنم كه تحولات كنوني يمن، تحقق آرزوي ديرين تشيع براي زمينه‌سازي ظهور منجي آخرين باشد.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcevo8p.jh8ppi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما