تاریخ انتشار :جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۸
امام‌جمعه زابل گفت: دعوت به حجاب و پوشش قانونی ظلم به زن نیست بلکه باعث امنیت زن و جامعه می‌شود.
حجاب و عفاف زن باعث امنیت جامعه و خانواده است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از اوشیدا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی عزیزی پس از سفارش به تقوای الهی بیان کرد: ایام متعلق به کارگران عزیز است این عزیزانی که زحمت می‌کشند تا نان حلال ببرند خدا خیر عنایت کند و جامعه و خانواده مسئولین قدرانشان باشند اینها ولی‌نعمت ما هستند.

 وی افزود: آب وارد حوزه سیستان شده و ادامه دارد اختلاف‌نظرهایی است که برخی معتقدند آب باید ذخیره‌سازی شود برخی معتقدند برای کشاورزی استفاده شود هم‌فکری کنند تا بهترین روش استفاده از آب را انجام دهید آب ارزش بالایی دارد و قطره‌ای نباید هدر رود ما دوصدایی نباشد وقتی تصمیم برای انجام کاری گرفته می‌شود همه با هم کمک کنند دوصدایی می‌تواند ضربه بزند و موجبات اتلاف آب را فراهم می‌کند از کسانی که پیگیری ورود آب را داشتند تشکر می‌کنیم امیدوار هستیم شاهد رونق سیستان باشیم.

 عزیزی تصریح کرد: عزیزان کشاورز اعتراضاتی در مورد پرداخت حق نکشت توسط کشاورزان هست داده شده که معتقدند این حق نکشت پرداخت شده بسیار ناچیز است نسبت به ضرری که کشاورزان دیدند این مبلغ اندک بعد از ۴ سال در شأن و حق کشاورز ما نیست چرا که اگر نتوانسته کشت گندم داشته باشد ما به‌عنوان حاکمیت نتوانستیم شرایط را فراهم کنیم.

 امام‌جمعه زابل تأکید کرد: طرح نور و عفاف و حجاب توسط نیروی انتظامی آغاز شده است اولاً به دختران و خواهران بگوییم امیرالمؤمنین فرمود زکات زیبایی پاک‌دامنی است جلوه‌گری بیرون منزل نیست بانویی که آرایش می‌کند بدون رعایت پوشش قانونی و حجاب اسلامی امنیت جامعه و خودش را نابود می‌کند زندگی‌ها را متلاطم می‌کند.

 وی ادامه داد: وقتی بانویی این‌گونه با آرایش بیرون می‌آید امنیت جنس مرد را دچار مشکل می‌کنند ارزش و جایگاه زن مسلمان را پست می‌کند آن مردی که به این بانوان نگاه می‌کند دیگر به حلال خودش بسنده نمی‌کند. هر کشوری در این زمینه آزادتر است آسیب‌های اجتماعی بیشتر است تجاوزها بیشتر است امنیت زنان کم است.

 خطیب نمازجمعه زابل خاطرنشان کرد: چرا زنان در غرب امنیت ندارند چون زن انسان دیده نمی‌شوند زن و مرد در خیلی جاها مساوی‌اند وقتی زن برده جنسی شد امنیت ندارد و جامعه امنیت ندارد بحث سر یک تار مو نیست این آغاز قهقراست آیا هوس هوس‌بازان تمام خواهد شد قران کریم و دین به دنبال حضور در جامعه است نه به‌عنوان یک جنس بلکه به‌عنوان یک انسان.

وی افزود: خداوند در سوره نساء می‌فرماید اگر می‌خواهید تقوا داشته باشید در صحبت‌کردن زنانگی شما بر انسان بودنتان غلبه نکند؛ چون طمع می‌کنند قلب‌های مریض چطور سخن بگویند عادی باش یک انسان باش رابطه انسانی بین آحاد جامعه رواج پیدا کند نه رابطه جنسی. اگر این رابطه باشد مهم شهوت‌رانی خواهد بود.

 وی تأکید کرد: ظلم به زن این نیست که او را به حجاب دعوت کنیم ظلم این است که او را تشویق به برهنگی و فسق و فجور کنیم حضور زن را در رقاص خوان‌ها می‌خواهند تا کمک به جامعه زنان ما باحیا و بالاترین مدارج علمی را دارند این از حجاب و حیای زنان ما هستند؛ چون حاضر نشدند کالا و جنس شوند این همه عالم و مجتهد زن داریم وظیفه داریم در برابر فساد بایستیم این ظلم به زن نیست ظلم به زن وقتی است که در کنج خانه نگه دارید و حتی اجازه سواد هم به آن ندهید.

انتهای خبر/

 
https://asrehamoon.ir/vdcftcdyjw6dvja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما