تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۰
در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان ایرانشهر مطرح شد؛

زمان وقوع بحران اولویت اول حفظ جان مردم است

معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر گفت: در زمان وقوع بحران اولویت اول حفظ جان مردم است ‌و هنگامی که بحث بحران مطرح می‌شود باید تمامی دستگاه ها در خدمت این ستاد باشد.
زمان وقوع بحران اولویت اول حفظ جان مردم است
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون» به نقل از پهره؛ مهرداد جهان‌دیده در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان ایرانشهر بیان کرد: با توجه به اعلام هشدار هواشناسی در خصوص بارندگی همراه با رعدوبرق و تگرگ در روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه و قرار گرفتن برخی از شهرستان های حوزه جنوب از جمله ایرانشهر در سطح هشدار قرمز جلسه ای با مدیران ستاد بحران برگزار و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

وی افزود: در زمان وقوع بحران اولویت اول حفظ جان مردم است ‌و هنگامی که بحث بحران مطرح می‌شود باید تمامی دستگاه ها در خدمت این ستاد باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: وقتی در شهرستان ایرانشهر بحرانی صورت می گیرد تازه متوجه می شویم که‌ در بحث زیر ساخت‌ها از جمله آب، برق، راه، سیل بند و ساخت و سازهای غیر اصولی در مسیر رودخانه هستیم که‌ اگر به آنها پرداخته می شد الان دچار این مشکلات نبودم و نگرانی از بابت بارش باران این رحمت الهی نبود  این‌گونه موارد در طول سال باید  از طريق ادارات ذیربط پیگیری شود و الان به گونه ای برنامه ریزی شود که در آینده شاهد این گونه مشکلات نباشیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر ضمن تاکید بر اطلاع رسانی دقیق از سوی دستگاه های مربوطه در خصوص بحران در صورت نياز بخشداران  دامن، بزمان و مرکزی این منطقه به همراه جهاد کشاورزی در مراکز بخش اگر روستا هایی که مردمان آن در معرض خطر هستند تخلیه و در یک مکان امن اسکان داده شوند.

وی ادامه داد: ادارات از جمله راهداری، راه و شهر سازی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی پیمانکاران در تامین ماشین آلات سنگین از جمله لودر، بلدوزر و کامیون در حالت آماده باش باشند و اگر نياز بود محوری کامل مسدود شود این اقدام صورت گیرد.

جهاندیده عنوان کرد: شهرداری نیز نسبت به‌ لای روبی جداول و رفع انسداد جوی های آب و آماده باش کليه نیروها قبل و بعد از بحران تمهیداتی داشته باشد.

وی اضافه کرد: شرکت نفت جهت تامین سوخت خودروهای سبک و سنگین در بحث امداد رسانی همکاری لازم را داشته باشد.

فرماندار ایرانشهر خاطرنشان کرد: اداره صمت شهرستان با همکاری اتحادیه کامیون داران جهت تامین ماشین آلات سنگین اقدام و لیست آنها را به فرمانداری جهت تامین سوخت اعلام شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر با هماهنگی روزهای سه شنبه و چهار شنبه مدارس تعطیل و آموزش به صورت مجازی باشد.

جهاندیده گفت: جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر اطلاع رسانی به کشاورزان انجام دهد باتوجه به  اینکه در فصل برداشت برخی از محصولات زراعی و باغی هستیم.

وی ادامه داد: هلال‌احمر در آماده باش کامل با نیروهای ستادی بوده و جهت امداد و نجات و تامین اسکان موقت به همراه اقلام مورد نیاز اداره آب و برق نیز آماده باش جهت اقدامات موثر در بحران و رفع به موقع آنها است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcfycdyxw6dv0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما