تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۳
مطالبه رانندگان ماشین‌های سنگین از مسئولین؛

محدود کردن سوخت یا نقض سامانه سیپاد؛ مشکل کجاست؟

کمبود و محدود کردن سوخت حمل و نقل ناوگان سنگین و نیمه سنگین و همچنین اشکال در سامانه سیپاد یا باربرگ مشکلاتی برای رانندگان ایجاد کرده است.
محدود کردن سوخت یا نقض سامانه سیپاد؛ مشکل کجاست؟
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، کاهش ناگهانی سهمی سوخت ناوگان حمل و نقل درون شهری و بیرون شهری در استان شوک ناگهانی به مالکان این وسایل نقلیه وارد کرد و با توجه به پهناور بودن استان برای جابجایی و حمل و نقل کالاها و یا مسافران باید از وسایل نقلیه به خصوص وسایل نقلیه سنگین درون شهری و برون شهری استفاده شود.

کاهش سهمیه سوخت از ۱۲۰۰ لیتر به ۶۰۰ لیتر باعث اعتراض رانندگان ناوگان سنگین و نیمه سنگین درون شهری و برون شهری شده است؛ نبود سوخت کافی مشکلات زیادی را برای این رانندگان ایجاد می کند.

 رضا سالار زاده یکی از راننده‌های ماشین‌های سنگین در  این خصوص بیان کرد: سوخت ماشین‌ها را پلکانی کم کردند و برای حل مشکل که به تهران زنگ زده ایم و آنها برای حل مشکلمان ما را به تاکسیرانی ارجاع داده اند اما تاکسیرانی مارا به شهرداری، و شهرداری به شرکت نفت  ارجاع می دهند و به صورت مستقیم و غیر مستقیم حق سوخت ما را از بین می برند.

وی افزود: با نصب سامانه سیپاد بر روی ناوگان قرار بود بر اساس پیمایش سوخت تعلق بگیرد اما ظاهراً این سامانه هم حل کننده این مشکل رانندگان نیست.

سالار زاده تصریح کرد: این مقدار سوخت که به ما می‌دهند کفایت زندگی ما را نمی‌دهد؛ خرج ماشین سنگین است اما اگر طبق سامانه سی پاد هم به ما گازوئیل بدهند باز ما راضی هستیم ولی این کار را هم انجام نمی دهند و در عمل ضعیف کار می کنند.

یکی دیگر از راننده‌های ماشین سنگین بیان کرد: به مدت سه ماه است که سوخت ما را قطع کردند و در ماهی که ۳هزار لیتر سوخت به ما تعلق می‌گرفته به ۳۰۰ لیتر رسانده است و این مقدار سوخت در یک ماه فقط دو روز می‌تواند سوخت ماشین ما را تامین کند و بقیه روزهای ماه بیکار هستیم و ما باید برای امرار معاش خانواده خود چه کارهایی باید انجام بدهیم؟

 سجاد شکری راننده ماشین سبک بیان کرد: به ما هفته ۲۵ لیتر بنزین می‌دهند و اما اکنون به جایگاه‌های بنزین مراجعه می‌کنیم می‌گویند کارت‌های جایگاه را جمع کردند در حال حاضر تکلیف ما چیست؟

وی در خصوص کدینگ کارت‌ سوخت خود گلایه داشت و افزود: کارت سوخت من برج ۸ آمده است و تاریخ آن کاملاً مشخص است؛ ماشین را تحویل گرفتم اما کارت سوخت ۶ ماه است که کدینگ شده است و مسئول شرکت نفت فقط یک کپن بنزین، که هفته ۲۰ لیتر بنزین فقط می توانم بزنم به من می دهند؛ آیا این ۲۰ لیتر بنزین کفاف زندگی من راننده را می دهد که بتوانم خرج زن و بچه خود را بدست بیاورم؟

راننده دیگری بیان کرد: من ۳۰۰ میلیون وام برداشتم و ماشین سنگین خود را تعمیر و برای گذراندن زندگی و دادن قسط‌های وام باید کار کنم و اگر به خودروی من سوخت ندهند مطمئناً نمی‌توانم قسط‌های وام پرداخت کنم و به زندان می‌روند.

 وی افزود: ما برای حل مشکلمان به استانداری و فرمانداری هم مراجعه کرده‌ایم اما پاسخی دریافت نکردیم و مجبور شده‌ایم جلوی شرکت نفت مراجعه کنیم تا پیگیر مطالبه خود باشیم اما از ورود ما به داخل شرکت نفت جلوگیری می‌ کنند.

اطلاعات سامانه سیپاد مستقیم به تهران ارسال می‌شود

مسعود درانی، مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر سیستان و بلوپستان بیان کرد: بر اساس اطلاعاتی که دستگاه سیپاد به مراکزی که هیچ دخل و تصرفی شهرداری‌ها به آنان ندارند ارسال می‌کنند؛ این اطلاعات مستقیماً به تهران ارسال شده و هیچکس اجازه دخالت در اطلاعات یا کم و زیاد کردن آنها را ندارد.

وی افزود: چنانچه برای دستگاه مشکل و یا قطع اینترنتی صورت بگیرد اطلاعات با تاخیر به سرور اطلاعاتی ارسال می‌شود و این اطلاعات اگر ارسال نشده یا مشکلی پیش آمده ظرف چند روز آینده این مشکل حل می‌شود؛ تا حقی از مالکان خودرو به دلیل اشتباه در سیستم سوخت که صورت گرفته ضایع نشود.

سهمیه ناوگان حمل‌ونقل سنگین بر اساس عملکرد آنان شارژ می‌شود

قربانعلی مردانی، مدیر کل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در خصوص گلایه‌های رانندگان بیان کرد: این راننده‌ها و همکاران که بخشی از حمل‌ونقل درون شهری و تعدادی از آنها هم در قالب لودر داران بودند؛ عمده مشکل و اعتراض آنها این بود که سهمیه آنها شارژ نشده است و یا سهمیه سوخت آنها کم شارژ شده است.

وی افزود: چه در بخش حمل‌ونقل درون شهری و چه در حمل‌ونقل برون شهری سهمیه آنها بر اساس عملکردی است که برای آنها از سوی ادارات متولی طبق سامانه سیپاد آنها هر ماه شارژ می‌شود.

مردانی تصریح کرد: متولی حمل‌ونقل درون شهری شهرداری است که سهمیه هر خودرو را بر اساس عملکرد که با ارسال اطلاعات به سامانه سیپاد یا بار برگ صورت می‌گیرد به شرکت پخش در پایان هر ۱۵ یا یک ماه اعلام می‌شود وماهم بر اساس عملکرد که تعریف شده کارت سوخت آنها را شارژ می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای حمل‌ونقل برون شهری هم بر اساس بارنامه‌هایی که می‌گیرند عملکردی که خودروها دارند؛ کارت سوخت آنها شارژ می‌شود که مقرر شده است که صنف آنها یک مکاتبه با اداره متولی که شهرداری است؛ انجام دهد و رونوشت این نامه را به شرکت پخش ارسال کنند و ما هم در قالب کار تخصصی این موضوع را پیگیری می‌کنیم که مشکل آنها حل شود.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcb8wb80rhb05p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما