تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۶
مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان خبر داد:

فوت ۳ نفر از کارکنان پروژه راه‌آهن زاهدان – خاش بر اثر سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: شب گذشته سه نفر از کارکنان شرکت مجری پروژه راه‌‌آهن «زاهدان - خاش» در پی استفاده از لودر برای عبور از عرض رودخانه و به دلیل واژگونی لودر در آب رودخانه متأسفانه جان خود را از دست دادند.
فوت ۳ نفر از کارکنان پروژه راه‌آهن زاهدان – خاش بر اثر سیلاب
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون» به نقل از  روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، مجید محبی بیان کرد: شب گذشته تعدادی از کارکنان شرکت «نصر» مجری قطعه ششم پروژه راه‌‌آهن زاهدان ـ خاش در منطقه کوهستانی مابین ایرندگان و کارواندر برای عبور از عرض رودخانه سوار یک دستگاه لودر شده‌اند که در ابتدا حجم آب رودخانه کم بوده و هنگامی که لودر وسط رودخانه رسیده حجم آب آن در پی بارندگی افزایش‌یافته و موجب واژگونی لودر شده و بی‌احتیاطی افراد منجر به بروز این حادثه گردیده است.
 
وی افزود: در پی این حادثه سرنشینان لودر مفقود شدند که بلافاصله تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر و مردم محلی برای پیداکردن مفقودین به جستجو پرداختند که ساعت ۹ صبح امروز پیکر بی‌جان سه نفر از سرنشینان لودر در پایین‌دست رودخانه پیدا و احراز هویت شده‌اند.
 
محبی تصریح کرد: تعداد سرنشینان لودر بیشتر بوده و قصد عبور از عرض رودخانه را داشته‌اند که این اقدام باتوجه‌به هشدارهای قبلی ستاد مدیریت بحران و اداره کل هواشناسی استان از طریق رسانه‌ها و صداوسیما و همچنان ابلاغ رسمی به کلیه مجموعه‌ها، بی‌احتیاطی و عدم رعایت اصول ایمنی لازم بوده است.
 
این مسئول ادامه داد: در پی صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز  در سیستان و بلوچستان و پیش‌بینی ناپایداری شدید جوی و دریایی در شهرستان‌های ساحلی، بارش شدید باران سبب بالا آمدن آب رودخانه‌های منطقه شد.
 
مدیرکل ‌مدیریت بحران استان تأکید کرد: در حال حاضر دستگاه‌های امدادی استان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و باتوجه‌به آغاز فعالیت سامانه بارشی تعدادی از محورهای مواصلاتی از جمله دلگان - زهکلوت بر اثر طغیان رودخانه‌ها مسدود شده که امری طبیعی است و انتظار داریم باتوجه‌به هشدارهای مکرر، مردم عزیز استان تا پایان زمان فعالیت این سامانه، جوانب احتیاط را رعایت کنند.
 
انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcc14qsp2bqei8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما