تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۹
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان:

۶۴ هزار نفر در دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۶۴ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان شرکت کردند.
۶۴ هزار نفر در دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند
جلیل شهریاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بستری برای تربیت نیروی متخصص و کارآفرین در جهت جهش و رونق تولید و اشتغال است، بیان کرد: فنی و حرفه‌ای استان، آموزش‌های مهارتی را در دو بخش دولتی و غیردولتی با بهره‌گیری از مربیان مجرب، امکانات و تجهیزات کارگاهی مطابق با استانداردهای آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در خوشه‌های صنعت، خدمات و فرهنگ و هنر ارائه می‌دهد.
 
 وی افزود: از مجموع آموزش‌های ارائه شده در بخش دولتی، مراکز ثابت شهری با ارائه ۹ هزار و ۹۸۹ نفر، مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی ۵ هزار و ۳۱ نفر، در زندان ۲ هزار و ۶۶۰ نفر، در روستاها ۲ هزار ۴۵۵ نفر، عشایر ۳۹ نفر، سکونتگاه‌های غیررسمی ۲ هزار و ۶۰۱ نفر، صنایع ۵۱۵ نفر، آسیب‌دیدگان اجتماعی ۳۸۸ نفری سربازان وظیفه ۹ هزار و ۳۷۶ نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند.
 
 این مسئول با بیان اینکه بیش از ۳۲۸ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان جهت توانمندسازی اقشار مختلف در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۱۳ نفر آموزشی معادل ۲۹ هزار و ۸۷۳ نفر دوره آموزشی در راستای توانمندسازی مهارتی برای علاقه‌مندان در بخش خصوصی برگزار شده است که این آمار در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۹۱ درصدی، عملکرد بخش خصوصی و مشارکت بخش غیردولتی در امر مهارت‌آموزی را نشان می‌دهد.
 
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار در این اداره، تعداد ۱۴۶ مورد صدور و تمدید مجوزهای آموزشگاه‌های آزاد برای توانمندسازی نیروی انسانی انجام شده است.
 
 انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcbawb85rhb0fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما