تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۹
وجود مشاغل مزاحم یکی از مهم‌ترین مسئله مورد گلایه مردم ساکن در شهرستان ایرانشهر است.
 وجود اصناف مزاحم یکی از مهم‌ترین گلایه مردم ایرانشهر است
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، مدت‌های طولانی است که رهایی از مشاغل و اصناف دردسرساز و ترافیک‌زا از سطح کلان‌شهر شهرستان ایرانشهر به یکی از مطالبات جدی مردم این منطقه تبدیل شده و هر دفعه مسئولان وعده‌های توخالی و پوچ می‌دهند که دردی از صاحبان اصناف مزاحم و مردم درمان نمی‌کند و همچنان این مشکل پابرجاست.
 
 در حقیقت بحث مشاغل و صنوف مزاحم از مهم‌ترین مشکلاتی است که شهرستان ایرانشهری در برخی نقاط اصلی و مرکزی شهر که مکان پرتردد شهر است باعث ابراز گلایه مردمان این مرزوبوم شده است که همین امر موجب سلب آسایش مردم می‌شود.
 
بر اساس ابلاغ مصوبه دستگاه‌های اجرایی ذیربط و اتحادیه‌های صنفی موظفند از صدور مجوز جدید و یا تمدید پروانه فعالیت برای مشاغل و صنوف آلاینده و مزاحم شهری برای استقرار در محل‌های غیر مجاز خودداری کنند.
 
بر اساس این مصوبه شهرداری‌ها باید به‌منظور رفع مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم متناسب با وضعیت فعالیت، مکان استقرار و ماهیت شغلی آنها، نسبت به صدور حکم انتقال، جابه‌جایی یا رفع مزاحمت از طریق اصلاح فرآیند کار، تغییر فعالیت یا نوسازی اقدام کنند.
 
در صورت عدم اجرای حکم شهرداری توسط صاحبان مشاغل یا اصناف، شهرداری موظف است نسبت به تعطیلی آنها مطابق مفاد بند (۲۰) ماده (۵۵) قانون شهرداری اقدام کنند.

 ساماندهی صنوف مزاحم اولویت کاری ماست
 
 در این راستا مهرداد جهان‌دیده، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: در سطح شهرستان ایرانشهر مطالبات مردم در بحث شهر شهرنشینی خصوصاًَ صنوف مزاحم همیشه در قالب گلایه‌مندی مطرح می‌شود که این امر یک خواسته به جا است که باید در سنوات گذشته به آن پرداخته می‌شد.
 
 معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه ایرانشهر با وضعیت موجود زیبنده مردمان آن نیست، ادامه داد: دراین‌خصوص ۷۰ هکتار زمین توسط اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری و اصناف شهرستان ایرانشهر واگذار شده که در یک سازوکار قانونی در اختیار صاحبان صنوف قرار می‌گیرد و نیز طرح مطالعاتی و آماده‌سازی آن توسط راه و شهرسازی انجام می‌شود.
 
 جهان‌دیده ضمن قدردانی از متولیان امر بر تسریع در روند اجرایی و ساماندهی صنوف مزاحم تأکید کرد.
 
 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهرداری، اداره صمت و اتاق اصناف در قالب تشکیل یک کارگروه نسبت به شناسایی و معرفی صاحبان صنوف با یکدیگر جلساتی داشته باشند و واگذاری زمین با هماهنگی آنها صورت گیرد.
 
 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcivvazyt1aqz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما