تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۹
ارتش در هرکشوری حافظ منافع ملت و تمامیت ارضی کشور است.
ارتش؛ حافظ منافع ملت و تمامیت ارضی کشور
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، غلامحسین زرگر، کارشناس سیاسی در یادداشتی نوشت: ارتش ما هم برابر قانون اساسی وظیفه حفظ کشور را بر عهده دارد، ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی هم نقش بسیار بزرگی دارد، در ۸ اسفند۱۳۵۷ بعد از چند روز از پیروزی  شکوهمند انقلاب اسلامی امام راحل به عنوان فرمانده کل قوا خطاب به ملت ایران و ارتش فرمودند همکاری ارتش در پیروزی انقلاب بسیار چشمگیر و پررنگ بوده است.

ارتش با وفاداری به ملت ایران ملحق شد، انقلاب کشور لیبی بعد از پیروزی قریب به ۵۰ هزار کشته داده بود، اما شهدای پیروزی انقلاب اسلامی از سال ۴۲ که امام راحل قیامش را شروع کرده تا ۲۲ بهمن به ۳۰۰۰ نرسیده و این نشانه همکاری ارتش با ملت ایران است.

در بحث اخلاق مداری و ولایت مداری ارتش بسیار شایسته سالار عمل کرده است همچنین در بحث امنیت ثبات منطقه ارتش وظیفه ذاتی خود که حفظ تمامیت ارضی کشور است را بجا آورده است.

ارتش در روز های ابتدایی جنگ تحمیلی، طی یک هفته جلوی نیروهای مسلح ارتش عراق را که کاملا مجهز بودند با تعداد نیروهای اندک مردمی که کنار ارتش بودند تثبیت کرد و دشمن را  بعد از مدت کوتاهی طی یکسال وادار کرد که اراضی اشغال شده را رها کنند و طی ۴ عملیات خاک کشور را آزاد کرد و پس گرفت.

در بحث وحدت نیروهای مسلح ارتش در کنار ژاندارم و شهربانی سابق که امروز با کمیته تحت عنوان نیروهای  فراجا، عزیزان سپاه پاسداران و نیروهای مردمی  ادغام شده ، یک وحدت و انسجام خیلی خوبی وجود دارد و بازدارندگی کشور بسیار خوب است.

 ارتش درحوادث و مسائلی که در کشور طی این ۴۵ سال پیش آمده از جمله سیل زلزله و آتش سوزی درکنار مردم بوده و کمک های مردم یاری داشته، همچنین در بحث کرونا فعالیت بسیار بی نظیر ارتش در احداث بیمارستان ها، درمان مردم و تزریق کمک واکسن و خیلی از دیگر مسائل را نمیتوان نادیده گرفت و قابل ستایش است.

ارتش در هر گونه مسائل از جمله غم و شادی در کنار ملت ایران همانند بقیه بوده است و خواهد بود، در قانون اساسی  که همه موظف به پیروی از آن هستیم هم چند اصل صرفا به ارتش اختصاص داده شده است که اصل ۱۴۳ تا ۱۵۱ را شامل می‌شود.

اولین وظیفه ارتش حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور در برابر تهاجمات فرا منطقه ای و بیگانگان است که در این زمینه به خوبی به وظیفه خود عمل می کند، وظیفه دیگر ارتش آموزش و بودن در کنار برادرهای سپاه و بسیج است که از همان تاسیس این ارگان ها درکنار آن هابوده و همکاری داشته است.

ارتش در بازدارندگی نقش مهم داشته، در بحث ناامنی و تجزیه طلبی کشور که در راس آن کردستان، بلوچستان و خوزستان در بعد پیروزی انقلاب  نقش مهمی داشته است و در جنگ تحمیلی  مفتخر است که زمینی، هوایی، دریایی و پدافند عملیات های متعددی داشته باشد.

در طول ۸ سال دفاع مقدس ۴۲۴ عملیات آفندی و پدافندی داشتیم که ارتش در تمامی آن ها  از جمله هواپیما، بالگرد، پدافند، آسمان، توپ، تانک و توپ خانه نقش داشته است، لذا ارتش مفتخر است در جنگ تحمیلی علیرغم تعلیم های سیاسی، نظامی، اقتصادی به وظایف ذاتی خوب عمل کرده و در چهار عملیات سرنوشت ساز بیش از ۹۰ درصد خاک کشور را با انتصاب شهید علی صیاد شیرازی به عنوان فرمانده محوری نیروی زمینی که ترکیب مقدس بین ارتش و نیروهای سپاه بود، خاک کشور را آزاد کنند و همینطور تا پایان جنگ در کنار مردم باشد.

ارتش امروز اکثر نیازمندی های خود را به صورت خودکفا تجهیز کرده و می سازد و وزارت دفاع که وظیفه پشتیبانی دارد در کنار آن همیشه بوده و است اما آنچه که مسلم است ارتش اقدامات وسیعی را دربحث خودکفایی در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcftcdyvw6dv0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما