تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۴
بعد از طرح مجدد استقلال کردستان عراق، برخی مردگان سیاسی حیات مجدد خود را در هم آوایی با تجزیه طلبان عراقی و حامیان غربی شان دیده و بیرق پوسیده جدایی خواهی را به نام "کردستان واحد" از نو برافراشته اند.
بی بی سی از نو کلید زد: پروژه تجزیه کردستان از ایران! +ویدیو
بی بی سی از نو کلید زد: پروژه تجزیه کردستان از ایران! +ویدیو

به گزارش سرويس سياسي عصر هامون، موقعیت ژئوپولیتیک و غنای عراق از حیث منابع زیرزمینی، از دیرباز موجب شده است این کشور باستانی مورد طمع استعمارگران باشد و علیرغم پتانسیل بالا، نتواند جایگاه خود را بیابد.

 

استعمارگران مدرن اکنون پس از تحمیل سال ها جنگ و کشمکش سیاسی به عراق، با کمک همپیمانان منطقه ای خود تلاش می کنند در این کشور به نزاع طایفه ای دامن بزنند و نقشه قدیمی تجزیه عراق را عملی نمایند.

 

حمایت سیاسی و رسانه ای از پروژه "استقلال کردستان عراق" برنامه ای مشترک از سوی کشورهایی بود که منافع استعماری خود را در تجزیه این کشور می دیدند.

 

اعلام همه پرسی برای استقلال کردستان، تصرف کرکوک توسط کردها، فروش مستقل نفت کردستان به ترکیه و ترانزیت آن به اسرائیل، و در آخر حفر کانال های عمیق مرزی در حاشیه کردستان عراق، اخبار نگران کننده ای برای حامیان عراق یکپارچه بود که از رسانه ها مخابره می شد.

 

روشن است که عدم ثبات در منطقه، اختلاف افکنی میان اقوام و مذاهب و در نهایت آشوب و تجزیه کشورها، بازیگردانانی خارجی دارد که تأمین اهداف و منافع خود را بسته به این تفرقه افکنی می بینند.
 
ایران و تجربه مهار تجزیه طلبان

 

ایران که از ابتدای انقلاب اسلامی با اینگونه بحران ها دست و پنجه نرم کرده است، تجربه مقابله با گروهک های ضدانقلاب را -که به نام اقوام کُرد، تُرک، عرب، بلوچ و... به مبارزه با نظام مردمی اسلامی برخاستند- داشته است.

 

خوشبختانه همصدایی ملت و حاکمیت ایران در تأکید بر وحدت ملی و حفظ یکپارچگی کشور، توطئه گروهک های تجزیه طلب را به تمامی خنثی کرد. تفاله های سیاسی جدایی طلب نیز که شاهد نفرت اقوام و مذاهب ایرانی از خود بودند، سرخورده و ناکام به دامان دشمنان ملت ایران پناه بردند.

 

بعد از طرح مجدد استقلال کردستان عراق، برخی از این مردگان سیاسی حیات مجدد خود را در هم آوایی با تجزیه طلبان عراقی و حامیان غربی شان دیده و بیرق پوسیده جدایی خواهی را به نام "کردستان واحد" از نو برافراشته اند.

پروژه ای که فاز رسانه ای‌اش این روزها در بی بی سی فارسی (BBCPersian) کلید خورده است.
 
بی بی سی از احیای مردگان سیاسی چه نفعی می برد؟

 

در این میان نقش دولت انگلیس -که سابقه ای طولانی در استثمار ملت ها، تفرقه افکنی و تجزیه کشورها دارد- بسیار برجسته می باشد؛ تا جایی که مدیران رسانه دولتی انگلیس را به کنکاش در آرشیوهای قدیمی واداشته است.

 

هفته پیش برنامه "به عبارت دیگر" در تلویزیون فارسی بی بی سی به پخش مصاحبه «عنایت فانی» (مجری این برنامه) با «عبدالرحمن قاسملو» سرکرده حزب تجزیه طلب موسوم به "دموکرات کردستان" اختصاص یافت؛ مصاحبه ای که در سال 1368 خورشیدی (25 سال قبل) انجام شده بود!

 

 

 

 

ویدیو/ مصاحبه عنایت فانی با عبدالرحمان قاسملو در سال 1368

دانلود

 

 

قاسملو که چندی پس از گفتگوی یادشده به طرز مشکوکی به قتل رسید، در مصاحبه اش ایدئولوژی فرقه چپگرای خود و ضرورت استقلال کردستان از ایران[!] را تشریح می کند.

 

همزمان با این ویژه برنامه، انتشار مقالات، یادداشت ها و تحلیل های  هدفمند با محوریت جریانات تجزیه طلب کُرد در وب سایت فارسی شبکه بی بی سی، پازل انگلیسی ها را تکمیل کرد.

 

نمونه های شیطنت بی بی سی در حمایت از تحرکات تجزیه طلبانه در ایران با سوءاستفاده از شرایط حاکم بر اقلیم کردستان عراق

 

 

«عبدالرحمان قاسملو» کیست؟

 

وی دبیرکل گروهک موسوم به حزب دموکرات کردستان ایران پس از "احمد توفیق" بود. این گروهک از ابتدای انقلاب به مبارزه مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و به همراه گروهک "کومله" با هدف براندازی وارد فاز نظامی شد.

 

پس از شکست خفت بار در برابر اراده ملت ایران، کادر رهبری این گروهک نیز مانند بقیه جریانات ضدانقلاب به خارج از کشور گریختند و مرکزیت خود را در "اربیل" عراق قرار دادند. دموکرات ها در کنار دیگر گروه های معاند از قبیل مجاهدین خلق (منافقین) در توطئه های متعدد علیه جمهوری اسلامی شرکت داشته ‌اند.
 

قاسملو در 22 تیرماه 1368 در وین هنگام مذاکره با دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران طی یک حمله به قتل رسید. در این حادثه دیپلمات های ایرانی که بر اثر اصابت گلوله های متعدد به شدت زخمی شده بودند، جان سالم به در بردند.

مسئولیت عملیات یادشده را هیچ گروهی بر عهده نگرفت و دولت اتریش نیز تا کنون در این زمینه اقدام مؤثری انجام نداده است.

 

 

عبدالرحمان قاسملو؛ سرکرده گروهک تجزیه طلب موسوم به حزب دموکرات کردستان

 
خیانت های «عبدالرحمان قاسملو» به مردم کردستان

 

ابهامات فراوانی پیرامون زندگی سیاسی و مبارزاتی دبیرکل گروهک موسوم به حزب دموکرات کردستان -حتی برای جریانات و گروه های کُرد مخالف نظام- وجود دارد که بارها در مصاحبه ها و مکتوباتشان به آن اشاره کرده اند.

در ادامه به بخشی از آن ها به صورت گذرا اشاره می شود:

 

1- قاسملو در دوران رژیم پهلوی تفکرات چپ داشت و با توده ای ها همکاری می کرد.


2- پس از دستگیری توسط ساواک، با آن ها همکاری اطلاعاتی داشت.


3- او متهم به قتل "عبدالله اسحاقی" و خیانت به حزب دموکرات کردستان ایران به دستور ساواک یا به دستور دستگاه اطلاعاتی حزب بعث عراق است.


4- قاسملو در سال 1360 طی نامه ای مکتوب به شورای ملی مقاومت (منافقین) پیوست؛ سازمانی که همراه با رژیم بعث عراق اقدام به نسل کشی علیه کردها (ماجرای انفال) کرد.


5- قاسملو بمباران شیمیایی رژیم بعث در شهرهای کردنشین حلبچه و سردشت را منکر شد و دوشادوش صدام اقدام به کشتار مردم ایران کرد.


6- قاسملو به منظور خوشخدمتی به صدام، صدها نفر از مردم بومی کُرد را در مناطق مرزی ربوده و تحویل ارتش عراق داد.

 


موارد فوق تنها بخشی از خیانت های قاسملو از زبان دوستان و اعضا و جریانات همسو با وی می باشد.
 

 


کردستان بخشی لاینفک از خاک ایران

 

بی تعبیر بودن رؤیای تجزیه کردستان از ایران را بارها مردم شریف آن سامان به رخ دشمنان ملت یکپارچه ایران کشیده اند. در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان و استقبال کم نظیر مردم شریف این استان -اعم از شیعه و سنی- از معظم له، فصلی دیگر از عهدنامه ملی اتحاد ایرانیان نگاشته شد.

 

اما پوشیده نیست که "ماهیگیری از آب گل آلود" حربه کهنه دشمنان و "پرتاب تیر در تاریکی" جلوه طمع ورزی آنان برای بهره بردای از هرگونه تحولی در منطقه استراتژیک خاورمیانه است؛ امری که تفرقه افکنان انگلیسی در آن صاحب سبک هستند.

 

اگرچه ملت آگاه ایران همیشه نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرده اند و آزموده را آزمودن خطاست، اما قطعا هوشیاری، بصیرت، پرهیز از غفلت به انضمام روشنگری پیوسته، باطل السحر و خنثی کننده مکر بدخواهان برای تسلط بر این مرز و بوم خواهد بود

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdciryaw.t1aq32bcct.html
منبع : جام نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما