تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۲
امام‌جمعه خاش گفت: این ایام یادآور اخلاص، رشادت و از خودگذشتگی غیور مردانی است که اقتدار و استقلال امروز ایران را رقم زدند.
دفاع مقدس هفته ایستادگی رزمندگان و شهدا است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان در گفتگو با خبرنگار تفتان ما بیان کرد: هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد شهدای تقارن پیدا کرده است دفاع مقدس مبنا قرآنی دارد خداوند می‌فرماید پیکار کنید در راه خدا با آن کسانی که با شما پیکار می‌کنند؛ ولی از حدش نگذرید.

وی ادامه داد: یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس برای ما همیشه زنده و گرامی و راه این بزرگواران پر رهرو خواهد ماند.
 
 امام‌جمعه خاش اظهار کرد: خداوند متجاوزین را دوست ندارد در این آیه در سوره بقره سه نکته را تذکر می‌دهد اولاً اینکه اگر می‌خواهید جنگی کنید در راه خدا باشد در راه جاه‌طلبی و انتقام‌جویی نباشد دوم جنگ با کسی باشد که شما را کشتند، به مرز و خانه شما تعدی کردند سوم اینکه در این جنگ نباید از حد اعتدال خارج شوید؛ چون خداوند ظالمین را دوست ندارد.
 
وی تشریح کرد: جنگ هشت‌ساله با الهام از این آیه که می‌فرماید، شما بالاخره اذن پیدا کردید با کسانی که در حق شما ظلم کردند جنگ کنید در ۳۱ شهریور سال ۵۸ که جمهوری اسلامی تازه شکل‌گرفته و در مسیر خدمتگزاری به میهن در حال اقدام بود این جنگ همه‌جانبه از زمین، هوا و دریا بر او تحمیل شد و اینجا است که بر امت مسلمان ایران واجب شد تا از میهن و انقلاب خود دفاع کنند.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان افزود: ما تهاجم‌کننده این جنگ نبودیم ما دفاع‌کننده بودیم این صدامیان بودند که با جاه‌طلبی این جنگ را شروع کردند کشورهای ابرقدرت شوروی، امریکا و کشورهای عربی با آنها همکاری کردند؛ اما به برکت جوانان مؤمن، نیروی نظامیان ارتش و ژاندارمری و سپاهیان آن زمان و بسیج مردمی باعث شد علی‌رغم اینکه دستمان خالی بود هشت سال این جنگ را مدیریت کنیم و یک وجب را به دشمن ندادیم این نکات فراوانی دارد.
 
 وی اذعان کرد: به برکت آن ایستادگی‌ها ما سختی‌های اول انقلاب را پشت سر گذاشتیم دشمنی که تمام تلاشش این بود که این انقلاب چهلمین سال خود را نبیند به کوری چشم دشمنان الان دارد وارد اتمام نیمه قرن خود می‌شود و روزبه‌روز قدرت و اقتدارش قوی‌تر می‌شود این به برکت همین ایستادگی‌ها است علی‌رغم تمام تحریم‌ها که بر ما وارد می‌شوند.
 
 امام جمعه‌خاش گفت: امروزه می‌بینیم رئیس‌جمهور باقدرت و عزت در سازمان ملل نکات برجسته‌ای را صحبت می‌کند که نسبت به سخنان کلیشه‌ای رئیس‌جمهور برخی کشورها نکات بسیار نو و آموزنده با ابتکار و خلاقیت است و گویای پیشرفت ایران اسلامی است می‌بینید آمارها و گزارش‌ها بنیه اقتصادی ما علی‌رغم تحریم‌ها امروزه رشد چشمگیری نسبت به گذشته با برجامی که ایجاد کردند و پیدا کرده است.
 
وی مطرح کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که شما نخبگان و مسئولین اجرایی و ریش‌سفیدان فرهیختگان من و شما تلاش کنیم این همدلی و همراهی، استقامت، بصیرت و هوشیاری را ایجاد و با تلاش روح اعتماد و امیدبخشی را به جامعه تزریق کنیم تا به برکت این ایستادگی‌ها باز هم شاهد رشد و آبادی بیشتر باشیم.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان گفت: ایران اسلامی مام میهن است و هر کدام از ما پاره‌ای آن هستیم و ما فرزندان لایق، شایسته‌ای و خیرخواه برای تمام جامعه باشیم اگر در جامعه روح قانون‌گرایی حاکم باشد با کسانی که تخلف داشته با او برخورد شود این مسئله را باید تزریق کنیم بهترین فرصت هم ماه ربیع‌الاول و بازگشایی مدارس است از این هفته هم ایستادگی‌های رزمندگان و شهدا برای آنها روشن شود و هم اینکه هر چقدر در جامعه انواع هجمه‌ها را پشت سر گذاشت اگر به برکت این حکمت و تدابیر امامین نبود انواع دام‌ها را برای ما چیده بودند.
 
 انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcgqw9qyak93y4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها