تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۰
رئیس اداره دامپزشکی زاهدان گفت: پیرو نظارت‌های بهداشتی از اصناف هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل‌مصرف معدوم شد.
۸ تن فرآورده خام دامی غیرقابل‌مصرف در زاهدان معدوم شد
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون» به نقل از روابط‌عمومی اداره دامپزشکی زاهدان، حامد گنجعلی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی زاهدان در بازدیدهای نظارتی مستمر و شبانه‌روزی از ۸۸۴ واحد صنفی تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در سطح این شهرستان ۲۰۲ واحد صنفی موارد غیربهداشتی مشاهده کردند.

 وی افزود: حدود ۳۷ تن فرآورده‌های خام دامی برای نمونه‌برداری و ادامه روند قانونی ضبط و حدود هشت تن فرآورده خام دامی که به دلیل شرایط ظاهری نامناسب و یا بر اساس نتایج آزمایشگاهی غیرقابل‌مصرف انسانی تشخیص‌داده‌شده به دستور مقام قضایی معدوم شد.

 رئیس اداره دامپزشکی زاهدان گفت: همچنین تعداد ۲۹ واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی پلمب و ۳۸ نفر متخلف بهداشتی نیز برای ادامه روند قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 وی ادامه داد: به مناسبت هفته سلامت تعداد ۱۷۴ مورد گشت نظارتی - بهداشتی مشترک با ادارات ذی‌ربط از جمله دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، صنعت و معدن تشکیل و برگزار شد.

 گنجعلی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به وسعت و تنوع کار، سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی زاهدان آماده دریافت شکایات، گزارش‌ها، انتقادات و پیشنهادها همشهریان است تا با همکاری هم بتوانیم هدف دامپزشکی که همان نظارت بر غذا از مزرعه تا سفره بوده را تحقق بخشیم.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcfycdycw6dvja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما