تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۴
کارشناس سیاسی گفت: در واقعه طبس این نصرت و امداد الهی بر یارانش بود که باعث شکست آمریکا شد.
واقعه طبس تجلی امداد غیبی و نصرت الهی بود
حسینعلی شهرکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: پس از کودتای ۲۸ مرداد آمریکا در سال ۱۳۳۲ و بازگرداندن شاه فراری اکثر تصمیم‌گیری‌های ایران در دست آمریکایی‌ها بود و نفوذ تا جایی پیش رفت که قانون کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملی تصویب و در چپاول سرمایه ملی مردم ایران به‌خصوص نفت یکه‌تاز میدان بودند.
 
 وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ضربه مهلکی به پیکر آمریکا در ایران و منطقه وارد کرد تا جایی که منافع نسبتاً رایگان در اختیار آنان قطع و شعار مدور انقلاب اسلامی به دنیا آنان را به وحشت انداخت؛ امید آنان در ایران به نفوذ برخی چهره‌های غرب زده‌ای بود که در غرب تحصیل‌کرده بودند و تلاششان بر این بود که سمت‌وسوی انقلاب اسلامی مردم را باز هم به‌سوی مطامع آمریکا سوق دهند.
 
 کارشناس سیاسی تصریح کرد: دخالت سفارت آمریکا در تهران در امور کشور سبب شد که دانشجویان پیرو خط امام (ره) در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ سفارت را تسخیر و همه اعضای آن را به گروگان بگیرند؛ حضرت امام این حرکت را تأیید و این تسخیر را «انقلاب دوم» نامیدند.
 
 شهرکی اظهار کرد: ادامه ماجرای گروگان‌گیری و شکست طرح‌های آمریکا بر آزادی سازی جاسوسان خود سبب اختلاف‌نظر در دستگاه دیپلماسی آمریکا و بحران در خصوص چگونگی برخورد با انقلاب اسلامی شد و در این میان شورای امنیت ملی آمریکا به سرپرستی برژنیسکی طرف‌دار اقدام قاطع نظامی علیه انقلاب اسلامی بود.
 
 کارشناس سیاسی تشریح کرد: جیمی کارتر رئیس‌جمهور وقت آمریکا که در آستانه انتخابات بود؛ گروهی ۱۳۲ نفره از نیروهای ویژه ارتش را به‌عنوان «دلتا فورس» برای حمله به ایران و آزادی گروگان‌ها تشکیل داد و این عملیات نخستین تجربه عملیات نیروی دلتا بود.
 
 وی افزود: طبق اسناد ۶ فروند هواپیمای نظامی سی -۱۳۰ و هشت فروند بالگرد نظامی مجهز آمریکا در عملیات منسوب به «پنجه عقاب»، شب پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ (۲۵ آوریل ۱۹۸۰ میلادی) برای آزادی ۵۳ گروگان وارد حریم هوایی ایران شدند؛ در حین این عملیات سه بالگرد دچار نقص فنی شد و در نهایت عملیات با کشته‌شدن هشت نفر در نزدیکی طبس و برخورد یک هواپیمای سی-۱۳۰ و یک بالگرد سی اچ -۵۳ و با جاگذاشتن ۵ بالگرد با ۵ هواپیما به جزیره مصیره در عمان به طور مفتضحانه‌ای برگشتند.
 
 شهرکی بیان کرد: در روز پس از عملیات نیروی هوایی ایران به دستور رئیس‌جمهور موقت «بنی‌صدر» تجهیزات به‌جامانده از آمریکا را مورد هدف قرار دادند و طی آن فرمانده وقت سپاه یزد که در محل حضور داشت شهید محمد منتظر قائم به شهادت رسید؛ در پی آن فرماندهان نیروهای هوایی و ستاد ارتش از سمت خود برکنار شدند.
 
 
  کارشناس سیاسی تصریح کرد: در آمریکا نیز جیمی کارتر به دنبال این شکست در حل بحران گروگان‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۹۸۰ از رقیب خود شکست خورد؛ وی قبل از دستور و عملیات آزادسازی گروگان‌ها دستور قطع رابطه دیپلماتیک کشور خود با ایران را داده بود.
 
 وی ادامه داد: امام خمینی (ره) پس از این واقعه فرمودند: «نباید بیدار شوند آنهایی که به معنویات توجه ندارند و به این غیب ایمان نیاوردند، چه کسی این بالگَردهای آقای کارتر را که می‌خواستند به ایران بیایند، ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند، شن‌ها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست»؛ ایشان گفتند: «تجربه کنند باز لیکن ما نباید مغرور شویم، من به ملت ایران عرض می‌کنم مغرور نشوید، تمام قدرت، قدرت خداست و باید به او اتکال کنید.»
 
 کارشناس سیاسی تشریح کرد: آنچه که در این عملیات قابل‌ملاحظه است برنامه‌ریزی چندین ماهه آمریکایی‌ها در پایگاه مصیره عمان و آموزش نیروهای نظامی، پیش‌بینی همه امکانات و تجهیزات، حضور عوامل CIA در ایران قبل از عملیات و انجام هماهنگی‌های لازم با عوامل خائن داخلی و از همه مهم‌تر خروج این نیروها بدون شناسایی از ایران پس از شکست عملیات آمریکایی‌ها بود.
 
 شهرکی اذعان کرد: بر طبق پیش‌بینی هواشناسی آمریکایی‌ها در شب عملیات نباید طوفان می‌شد؛ اما طوفان آخرین و اصلی‌ترین عامل شکست عملیات پنجه عقاب بود؛ چون قبل از طوفان هم حوادثی اتفاق افتاده بود که تقریباً برخی از عوامل حاضر در عملیات و فرماندهان را به فهم و نتیجه عملیات که شکست قطعی رسانده بود.
 
 کارشناس سیاسی تصریح کرد: آنچه که در شکست آمریکا در واقع طبس قابل‌توجه و ملاحظه هست ظاهراً ایراد و اشکالات در سیستم ناوبری هوایی و عدم پیش‌بینی درست هواشناسی و اشتباهات نیروهای عملیاتی آمریکا نیست! اما موضوع اصلی این است که چگونه امکان دارد در یک عملیاتی که حدود ۶ ماه تمرینات و آموزش‌ها و دقیق داشته‌اند این همه اشتباه محاسباتی در یک شب و آن هم در زمان اصلی رخ دهد؟!
 
 شهرکی تشریح کرد: پاسخ برای اهل ایمان روشن است که اگر نبود نصرت الهی و برخی پیشامدها نبود؛ شاید امروز انقلاب اسلامی را فقط در کتب تاریخ و می‌خواندیم؛ چون دشمن برنامه‌ریزی برای آزادی گروگان‌ها و تغییر حکومت و تحویل کشور به دست نشانه‌های خود را داشته که خداوند یاری گر یاران خود است.
 
 وی افزود: این یاری خداوند فقط برای آن زمان نبود و نیز در جنگ هشت‌ساله هم به‌وضوح یاری خداوند قابل‌مشاهده بود، امروز در یمن سوریه و به‌خصوص در فلسطین هم همان یاری و نصرت الهی را شاهد هستیم.
 
 کارشناس سیاسی تصریح کرد: مردم مؤمن غزه بر علیه ظلم صهیونیست‌ها ضربه‌ای به آنان وارد کردند که نه تجهیزات مهمی دارند و نه امکانات زندگی مناسب اما رژیم صهیونیستی از هر نوع امکاناتی برخوردار است؛ اما پس از ۲۰۰ روز همه اذعان دارند که رژیم صهیونیستی شکست‌خورده است.
 
 وی با مقایسه شکست آمریکایی‌ها در طبس با عملیات وعده صادق، خاطرنشان کرد: در عملیات وعده صادق هم دنیا حق را به ایران داد و رژیم صهیونیستی هیمنه و ابهت پوشالی و شیطانی که برای خود درست کرده بود را از دست داد؛ ایران باایمان به خدای بزرگ در مقابل یک کشوری که سلاح اتمی دارد و چند کشور اتمی دنیا نیز پشتیبان او هستند حمله کرد و هیچ کاری از دست او بر علیه کشور اسلامی ما بر نمی‌آید و این ناتوانی زبونی و شکست دشمن به‌خاطر نصرت و یاری خداوند است.
 
 انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcirvazut1aq52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما