تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۳
رئیس دیوان عالی کشور گفت: دشمن از نظام جمهوری اسلامی چنان سیلی‌خورده که هنوز گیج است و این اقدام بزرگ برگ زرینی بر کتاب قطور نظام جمهوری اسلامی است.
دشمن از سیلی جمهوری اسلامی هنوز گیج است
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، آیت‌الله منتظری در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: زیارت مردم این استان توفیقی بزرگی است و ما خودمان را مدیون شهدا و عزیزان متولی امنیت در این استان می‌دانیم که اگر نبودند این پاسداران و صیانت‌کنندگان از امنیت کشور و مردم، وضعیت ما به‌گونه‌ای دیگر بود.
 
 وی افزود: همه مولفه‌های پیشرفت یک جامعه و ترقی یک کشور در لوای امنیت تحقق پیدا می‌کند .
 
 منتظری تصریح کرد: دشمن به‌شدت تلاش می‌کند امنیت این امر حیاتی را در کشور سلب کند و امنیت را از جامعه ما بگیرد بخشی از آن‌ها توسط مسئولان امنیتی و اطلاعاتی به اطلاع مردم می‌رسد و بسیاری نیز اطلاع‌رسانی نمی‌شود.
 
 رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: دشمن در ناامید کردن مردم اتاق‌های فکر بسیار زیادی در حال فعالیت دارد؛ اما دشمن از نظام جمهوری اسلامی چنان سیلی‌خورده که هنوز گیج است و در حال تجزیه‌وتحلیل این موضوع است که این افتخار منشأ آن همین انقلاب عظیم و تربیت‌یافتن در مکتب قرآن و اهل‌بیت است.
 
 وی با بیان اینکه قریب ۳۵ سال است که مقام معظم رهبری پرچم‌دار انقلاب اسلامی هستند خاطرنشان کرد: پیشرفت عظیمی که نصیب ملت شده محصول فکر و اندیشه جوانان ما است ملت رشید و توانمند ما فوق آنچه که می‌توانیم استحقاق خدمت دارند و ما مسئولان در تمامی حوزه‌ها وظیفه داریم آنچه که در توان هست صادقانه و مخلصانه در خدمت مردم باشیم.
 
منتظری بیان کرد: عدالت تنها منحصر به یک دستگاه قضایی نیست در نظامی که مبتنی بر احکام الهی است همه دستگاه‌ها باید مجری عدالت باشند.

رئیس دیوان عالی گفت: دستگاه قضایی به اعتبار اینکه متولی امر قضا بوده و مرجع مردم برای رفع تظلم‌خواهی است باید خودش عدالت را به بهترین شکل برقرار کند.
 
 وی با اشاره توجه به وضعیت معیشتی مردم نیز گفت: مشکلات اقتصادی زیاد است و سه منشأهای زیادی از جمله منشأ خارجی و تحریم دارد که بیشتر به آن دامن می‌زند؛ اما ما باید زمینه مشارکت مردم را در فعالیت‌های اقتصادی فراهم کنیم. منتظری خطاب به مسئولان قضایی افزود: وظیفه دارید در سطح استان بررسی کنید و گره‌های حقوقی و قضایی در امر تولید را پیگیری کنید.
 
 رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: دقت در رسیدگی زمان می‌برد و ما باید تلاش کنیم زمان را به حداقل برسانیم، پرونده مسیر خود را طی کرده حکم صادر شده به‌حکم اعتراض شده در دیوان عالی کشور است که با استفاده از اختیارات خودم پرونده را با اولویت پیگیری می‌کنم و دستور اولویت خواهیم داد.
 
 وی در ادامه خطاب به برخی تریبون‌داران در استان گفت: شرایط کشور ما به‌گونه‌ای است که همه باید در راستای توسعه کشور گام برداریم؛ اما عده‌ای با استفاده از میز خطابه‌های که دارند حرف‌هایی می‌زنند که دشمن‌شادکن است بدانند نظام جمهوری اسلامی تثبیت شده و منتهی به ظهور بقیه الله خواهد بود.
 
 وی تأکید کرد: تریبون‌دارها بدانید مطمئن باشید این نظام مورد به توجه عامه مردم است؛ بنابراین باید طرز تفکرات خود را تغییر دهید قدرت نظام جمهوری اسلامی اسرائیل را به ذلت کشاند.
 
 منتظری گفت: آمریکا که ابرقدرت جهان شناخته می‌شد، اسرائیل خون‌خوار و از برخی از حکامی که در کشورهای اسلامی حکومت دارند تلاش‌های ۴۵ساله آنها به کجا رسیده است؟ آمریکا مگر از تلاشی فروگذار کرده است؟ به هر آنچه توان داشته توسل کرده است؛ اما امروز آنها در چه وضعیتی هستند و ایران اسلامی در چه مسیری قرار دارد.
 
سیستان و بلوچستان ثروتمند و به فضل الهی در حال پیشرفت است

  محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم بیان کرد: این استان، ثروتمند و به فضل الهی در حال پیشرفت است بر همین اساس دشمن نسبت به رشد و پیشرفت آن حساس شده چرا که این پیشرفت و تحول به‌سرعت در حال اتفاق‌افتادن است.
 
 کرمی افزود: خدای متعال منت به مردم ایران نهاد و ادامهٔ حرکت انبیا و ائمه را برای پیاده‌کردن اسلام عزیز در کل دنیا به عهده آنها قرارداد. امروز با هدایت‌های عالمانه مقام معظم رهبری در ایران اسلامی یک اراده الهی وجود دارد.
 

 وی با اشاره به اینکه ما برای پیاده‌کردن اسلام عزیز به میدان آمده‌ایم، تصریح کرد: امامین انقلاب به‌خوبی این مجموعه عظیم را برای پیاده‌کردن اسلام عزیز در کل دنیا هدایت فرموده‌اند. امروز جبهه حق به‌سرعت در حال پیشرفت است؛ مسلماً جبهه شیطان با تمام وجود و با همهٔ مکر و حیله به میدان آمده؛ اما پیروز این میدان، انقلاب اسلامی و اسلام عزیز است.
 
 استاندار با بیان اینکه هرکس به خدا وصل شود در واقع همه عالم از آن اوست و از هیچ قدرتی واهمه‌ای ندارد، عنوان کرد: امروز ملت ایران عزیز به رهبری مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) وصل به خدای متعال است و از هیچ قدرتی واهمه ندارد. رهبری انقلاب وقتی تصمیم می‌گیرد، رژیم صهیونیستی را با همهٔ جنایاتی که در حال ارتکاب است و به قوانین بین‌المللی پایبند نیست، تنبیه می‌کند.
 
 کرمی خاطرنشان کرد: هنگامی که هدایت‌های عالمانه مقام معظم رهبری و اراده ملت ایران با هم می‌شوند، حیله دشمنان را در هم می‌شکند؛ بنابراین این نتیجه اتکای به خداوند متعال است. ما باید امروز افتخار کنیم که در نظامی قرار گرفته‌ایم که به جز رضای الهی به چیزی فکر نمی‌کند.
 
 وی با اشاره به اینکه امروز مسئولیت در نظام اسلامی باهدف رسیدن به رضای الهی است، عنوان کرد: ما می‌خواهیم در همه حوزه‌های، علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی الگوی بی‌بدیل برای دنیا باشیم. سیستان و بلوچستان یک استان ثروتمند بوده و به فضل الهی در حال پیشرفت است بر همین اساس دشمن نسبت به آن حساس شده است.
 
 در پایان از تلاش‌های حجت‌الاسلام مصطفوی نیا رئیس‌کل سابق دادگستری سیستان و بلوچستان تقدیر به عمل آمد و حجت‌الاسلام موحدی راد به‌عنوان رئیس‌کل جدید دادگستری و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان معرفی شد.
 
 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcgx79q7ak93t4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما