تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۲
کارشناس مذهبی گفت: امام حسین (ع) در روز عاشورا از مناقب، فضائل و امتیازات خود حمزه سیدالشهدا را بیان می‌کردند.
حضرت حمزه از افتخارات روز عاشورا بود
حجت‌الاسلام مرتضی عرب خالص در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: ۱۵ شوال سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا است، در چنین روزی در جنگ احد حضرت حمزه و جمعی از مسلمانان به شهادت رسیدند.

 وی با بیان اینکه ایشان جایگاهی رفیع در نزد رسول گرامی اسلام (ص) داشتند، افزود: حضرت حمزه صمیمانه به پیامبر خدا عشق می‌ورزید تا آخرین لحظه عمر پر برکت خود از هیچ فداکاری در راه اعتلای اسلام دریغ نکرد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: وی یکی از شخصیت‌های ویژه‌ای بود که حتی قبل از هجرت پیامبر و قبل از اینکه خودش به اسلام روی بیاورد از پیامبر حمایت می‌کرد.

وی با بیان اینکه حمزه سیدالشهدا از شجاعت، دلیری و غیرت زبان زد خاص و عام بود، گفت: ایشان در سال دوم و ششم بعثت، مسلمان شد و درسال سوم هجرت به‌وسیله غلام اجیرکرده بنی‌امیه به شهادت رسیدند و تا آن زمان بی‌دریغ، بی‌شائبه و بدون هیچ‌گونه تعللی از وجود مقدس رسول‌الله و اسلام حمایت و پشتیبانی می‌کردند.
 
عرب خالص ادامه داد: بعضی از مسلمانان نیز به احترام نام و مقام حضرت حمزه سیدالشهدا، نام فرزندان خود را حمزه می‌گذاشتند. همچنین امام حسین (ع) در روز عاشورا ازمناقب و فضائل و امتیازات خود حمزه سیدالشهدا را بیان می‌کردند.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه حضرت حمزه از افتخارات اهل‌بیت است، خاطرنشان کرد: ایشان تا قبل از شهادت امام حسین (ع) لقب سیدالشهدا را داشتند؛ اما بعد از شهادت امام حسین (ع)، این لقب مختص امام حسین (ع) شد.
 
 انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcjtoevyuqemxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما