تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۶
مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: طرح تولید پلی اتیلن پتروشیمی کردستان نیز از طرح های مهم صنعت پتروشیمی در غرب کشور است که این طرح با ظرفیت تولید سالانه ٣٠٠ هزار تن پلی اتیلن سبک در سال ٩٣ به بهره برداری می رسد.
اجراي سه طرح پتروشیمی در غرب کشور/ تولید سالانه ٣٠٠ هزار تن پلی اتیلن سبک در پتروشیمی کردستان
اجراي سه طرح پتروشیمی در غرب کشور/ تولید سالانه ٣٠٠ هزار تن پلی اتیلن سبک در پتروشیمی کردستان
به گزارش عصر هامون، از اجرای چند مجتمع پتروشیمی در غرب کشور از جمله ٣ طرح پتروشیمی لرستان ،مهاباد و کردستان خبر داد و گفت: اجراي اين طرحها سبب محرومیت زدایی و ایجاد زیرساخت های توسعه در نقاط کمتر توسعه یافته کشور مي شود.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: در حال حاضر پتروشیمی لرستان با بیش از ٩١درصد و پتروشیمی های مهاباد و کردستان هرکدام به ترتیب ٧٦ و ٦٨درصد از پیشرفت فيزيکي برخوردار هستند و درصورت تامین مالی پروژه ها و ترخیص تجهیزات و کالاهای خریداری شده از گمرک روند فعالیت ها شتاب خواهد گرفت.

وی ادامه داد: پتروشیمی لرستان دارای ٣ بخش اصلی شامل بخش یوتیلیتی است که بخار، هوا، نیتروژن و اکسیژن را تامین می کند و در مرحله پیش راه اندازی قرار دارد و این مجتمع پتروشیمی سالانه توان تولید ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن و ۳۰ هزار تن بوتن ١دارد.

حیدر نیا افزود: واحد بوتن ١ دومین بخش این پروژه است که به زودی راه اندازی خواهد شد و بخش سوم نیز واحد تولید پلی اتیلن سبک و سنگین است که عملیات ساخت این واحد نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

شرکت پتروشیمی لرسـتان (سهامی خاص) به منظور تحقق اهداف ایجاد توازن منطقه ای در توسعه و توازن بین استانهای مختلف کشور و به منظور تحرک بخشی به فرآیند تولید در مناطق کمتر توسعه یافته ، ایجاد اشتغال در کشور ، فعال کردن بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی و راه اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی در این گونه مناطق طبق مصوبه هیات وزیران شرکت ، شرکت پتروشیمی لرستان در سال 86 شروع بکار کرد.

وی با بیان این که پتروشیمی مهاباد نیز تولید کننده محصولات متنوعی خواهد بود گفت: پتروشیمی مهاباد دارای طرح پلی اتیلن سنگین پلی اتیلن خطی و بوتن ١ است که کاربرد زیادی در تولید انواع فیلم پلی اتیلن ظروف مختلف قطعه های پلاستیکی و لوله و کابل و نیز چندین محصول دیگر دارد.

** تامين خوراک مهاباد از خط لوله اتيلن غرب

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: خوراک پتروشیمی مهاباد از طریق خط لوله اتیلن غرب تامین خواهد شد و میزان آن حدود ٣٢٤ هزار تن در سال است و فاز نخست پروژه پتروشیمی مهاباد با برنامه ریزی های انجام شده به زودی به پایان رسیده و وارد مدار تولید خواهد شد.

گفتني است شركت پتروشيمي مهاباد‌‌‌‌‌‌ به منظور توسعه توليدات پتروشيميايي در كشور و ايجاد كار و اشتغال و توليد مولد و همچنين توسعه صادرات پتروشيميايي و استفاده بهينه از منابع گازي كشور و ايجاد ارزش افزوده بر روي سرمايه‌هاي ملي با مشاركت پتروشيمي ايران و سرمايه‌گذاري بخش خصوصي شكل گرفته است.

وی افزود: طرح تولید پلی اتیلن پتروشیمی کردستان نیز از طرح های مهم صنعت پتروشیمی در غرب کشور است که این طرح با ظرفیت تولید سالانه ٣٠٠ هزار تن پلی اتیلن سبک در سال ٩٣ به بهره برداری می رسد.


انتهای پیام/ 5082 https://www.asrehamoon.ir/vdcjh8ei.uqeyxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما