تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۰
شهید محمد کیخا جوان در وصیت‌نامه خود نوشت: هرگز قرآن خواندن را فراموش نکنید و سعی کنید در کنار نماز و قـرآن را هـم بخوانیـد.
قرآن خواندن را فراموش نکنید
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، شهید محمد کیخا جوان در سال ۱۳۴۳ در شهرستان زابل متولد شد و در سال ۱۳۶۲ در منطقه خرمشهر به شهادت رسید.

این شهید در وصیت‌نامه خود نوشته است؛
بسم‌الله الرحمن الرحیم 


«واعتَصموا بِحبلِ اللَّه جمیعا ولَا تَفَرَّقُوا»

«همگی چنگ زنید به ریسمان پروردگار و پراکنده نشوید»
 به نام پروردگار جهانیان
 به نام خدایی که بر بندگان ببخشاید و بس بود مهربان
 
 با عرض سلام خدمت دایی عزیز و گرامیم آقای امیر کیخا پس از عرض سلام، سلامتی شما را از ایزد منان خواسته و خواهانم و امیدوارم که حالتان خوب باشد. دایـی عزیـز مـن اکنون در جبهه خرمشهر، شهر خون و شـهادت در یکـی از چادرهـا ایـن نامـه را برایتـان می‌نویسم و آنقدر صداهای وحشتناک گلوله‌ها و آر پی جی‌های دشمن به گوش می‌رسد که آتش و خون راه افتاده و من وظیفه خود دانسته‌ام که به‌عنوان یک بچه مسلمان به جبهه بروم و از دین و میهن و ناموس خود دفاع کنم اگر لیاقت شهادت را داشته باشم کـه شـهید می‌شوم وگرنه که با سرافکندگی به نزد پدر و مادر گرامیم برمی‌گردم.
 
راستی از پدر و مـادر و خانواده چه خبر. از طرف من پدر و مادرم را سلام فراوان برسانید و بگوییـد صـمیمانه دوستشان دارم. ببخشید مرا که بدون اجازه شما بـه جبهه‌رفته‌ام. امـا ایـن را تکلیـف و وظیفۀ شرعی خود دانسته‌ام و می‌دانم که پدر و مادر عزیزم مخالفـت نخواهنـد کـرد. دایـی جان از طرف من به برادرانم حیدر و اکبر، رضا، هادی و مهـدی اسـلام برسـانید و آنهـا را دیده‌بوسی نمایید. خواهرانم فاطمه و زهرا را نیز سلام فراوان برسانید و بگوییـد در تمـام مراحل زندگی نماز را ترک نکنند و از همه مهم‌تر حجاب خود را حفـظ نماینـد. زیـرا کـه ارزنده‌ترین زینت زن حفظ عفت و حجاب است. به شما وصیت می‌کنم احترام پدر و مادر بسیار واجب است.
 
 اگر می‌خواهید راه مرا ادامه دهیـد هرگـز باعـث نـاراحتی ایـشان نشوید. هرگز نماز را ترک نکنید خصوصاً نمازجمعه را که اگر هر مسلمانی سـه هفتـه بـه نمازجمعه نرود مشرک محسوب می‌شود. روزی را به یادآورید که انـسان اعمـال خـود را به یاد می‌آورد و جهنّم را به هر که می‌بیند نشان می‌دهد. پس هرکه سـرکش شـده اسـت و زندگی این جهان را برگزیده است. جهنّم جایگاه اوست. اما هـر کـسی کـه از ایـستادن در برابر پروردگارش ترسیده و نفس را از هوی‌وهوس بازداشته بهشت جایگاه اوست.
 برادران عزیزم: وظیفه شماست که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کنیـد. حـال کـسی بخواهد راه راست برود یا غلط تو وظیفۀ دین و شرع و اسلام خود را انجام ده. هرگز قرآن خواندن را فراموش نکنید و سعی کنید در کنار نماز و قـرآن را هـم بخوانیـد.
 
 کتـاب قـرآن برای پند و تذکّر است. این کتاب پندی است بـرای جهانیـان بـرای هـر کـسی از شـما کـه بخواهد راه راست را پیش بگیرد و کـافران آن راه راسـت را نمی‌خواهند مگـر پروردگـار جهانیان بخواهد. راستی دایی جان دو شب پیش در چادر دعـای کمیـل را برایمـان آقـای آهنگران خواندند و من ایشان را از نزدیک ملاقات کردم.
 
 خوب بیشتر از این سفارش نمی‌کنم. دایی عزیز سلام مرا به‌تمامی فامیـل برسـانید و از آنها برایم حلالیت بطلبید همه شما را به خدای تبارک‌وتعالی می‌سپارم.
 خداحافظ به امید دیدار و به امید پیروزی خرمشهر ان‌شاءالله.
 
 «نَصرٌ منَ اللَّه وفَتْح قَرِیب»
  انتهای خبر/
 
 
  https://asrehamoon.ir/vdchz6nzz23n-xd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما