تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۱
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خبر داد:

استقرار ۴۳ تیم‌ آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در استان خبر داد.
استقرار ۴۳ تیم‌ آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون» به نقل از روابط‌عمومی آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، علیرضا قاسمی بیان کرد: برای مقابله با بحران سیل و جلوگیری از اختلال در روند خدمات‌رسانی به مردم مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان، هم‌زمان با اعلام هشدار قرمز هواشناسی جلسه مدیریت بحران تشکیل و اقدامات لازم برای پیشگیری و یا کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از سیلاب مصوب و ابلاغ شد.
 
وی افزود: در همین راستا برای روزهای بحرانی پیشرو از هم‌اکنون ۸۶ نیروی عملیاتی در قالب ۴۳ تیم واکنش سریع و ماشین‌آلات سنگین در پنج شهرستان زابل، زاهدان، سراوان، ایرانشهر و چابهار مستقر شده است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از ذخیره‌سازی آب در مخازن ذخیره مناطق شهری و روستایی که در معرض آسیب‌پذیری بالا قرار دارند خبر داد و گفت: پایش و رصد مستمر کلر مازاد و کدورت آب در مناطقی که منابع تولید در حاشیه رودخانه‌ها و یا از سدها آب تأمین می‌شود نیز در دستور کار قرار دارد.
 
وی ادامه داد: ایمن‌سازی خطوط برق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و ایمن‌سازی و ایجاد خاکریز در اطراف منابع تولید (چاه‌ها) و ایستگاه‌های پمپاژ آب و فاضلاب در معرض سیلاب از دیگر اقدامات لازم برای مقابله با آسیب‌های احتمالی ناشی از سیل است.
 
قاسمی اظهار کرد: باتوجه‌به وقوع سیلاب در رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست نسبت به رفع حوادث نشت خطوط انتقال یا شکستگی خطوط انتقال سریعاً اقدام شود.
 
رصد مستمر تأسیسات تأمین، تولید و انتقال آب در طول بحران
 
مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان هم بیان کرد: باتوجه‌به شدت بارش‌ها در شهرستان‌های زرآباد، چابهار، کنارک و دشتیاری، تمامی ماشین‌آلات حوزه فاضلاب و پمپ‌های لجن‌کش قوی، ماشین‌آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران جهت امدادرسانی در حالت آماده بکار قرار دارند.
 
احمد دشتی افزود: هماهنگی برای آمادگی پیمانکاران بخش خصوصی برای به‌کارگیری تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات انجام شده تا در صورت نیاز به‌کارگیری شود.
 
وی ادامه داد: همچنین تمامی مولدهای برق اضطراری در تأسیسات آب و فاضلاب و ناوگان آبرسانی سیار در سیستان و بلوچستان نیز در حالت آماده‌به‌کار قرار دارند.
 
مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اضافه کرد: استقرار و برقراری کشیک کارکنان معاونت بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب، رصد مستمر تأسیسات تأمین، تولید و انتقال آب تا پایان شرایط اضطراری، اعلام سریع گزارش هرگونه حادثه احتمالی از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده شرکت در طول گذر از بحران است.
 
وی خاطرنشان کرد: در جلسه مدیریت بحران مقرر شد باتوجه‌به وقوع سیلاب در رودخانه‌های فصلی و در صورت واردآمدن آسیب به تأسیسات نسبت به اعزام تیم‌ عملیاتی جهت رفع حادثه با قید فوریت اقدام شود.
 
انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcdsj0f9yt09x6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما