تاریخ انتشار :شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۱
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ برای اراضی دولتی سیستان و بلوچستان

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از تثبیت و تبدیل اسناد دفترچه‌ای با اولویت اراضی باارزش و در معرض تصرف این استان به اسناد تک‌برگ از سال گذشته تاکنون خبر داد.
تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ برای اراضی دولتی سیستان و بلوچستان
حسینعلی کریمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» با بیان اینکه اجرای قانون جامع حد نگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند، بیان کرد: تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگ از وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک جلوگیری کرده و سد راه سودجویان حوزه اراضی می‌شود.

وی ادامه داد: اخذ اسناد تک‌برگی همچنین در این حجم شفافیت امور ثبتی، پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه توأم با سرعت، دقت و کیفیت به شهروندان را به دنبال دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: این اقدام با همکاری ادارات ثبت و تشکیل بانک اطلاعاتی جامع بر پایه سرشماری مجدد اراضی دولت انجام شد.

کریمی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های حوزه املاک و حقوقی، حفظ و حراست از اراضی دولتی و دفاع از حق‌وحقوق دولت جهت به‌کارگیری این ظرفیت برای توسعه زیر ساخت‌های استان است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcb9wb8wrhb05p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما