تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۶
تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین دیدار خود مقابل روسیه این تیم را 3 - 1 شکست داد.
بلندقامتان ایران غول های روسیه را در کازان به زانو در آوردند/ والیبال ایران در لیگ جهانی چهار امتیازی شد
به گزارش سرویس ورزشی عصر هامون، تیم ملی والیبال کشورمان تا پایان هفته چهارم رقابت‌های لیگ جهانی 2015 با کسب 1 امتیاز جایگاه سوم جدول رده بندی را به خود اختصاص داده است.
**ترکیب تیم ایران

سعید معروف٬ سید محمد موسوی عراقی٬ شهرام محمودی٬ سیامک مرندی٬ میلاد عبادی‌پور٬ فرهاد قائمی٬ عادل غلامی ارنج اصلی تیم ایران را تشکیل دادند.

در ترکیب روسیه همان بازیکنانی بودند که در 4 بازی قبل مقابل تیم ملی آمریکا و لهستان حضور داشتند. نبود موزرسکی بازیکن بلند قامت روس از نکات قابل توجه این دیدار است.

** قاضیان بازی
گوران گراندینکسکی از صربستان داور اول و تاراس ایلکیو از کانادا داور دوم این بازی هستند.
** ست اول:

این دیدار با سرویس تیم روسیه آغاز شد و سرویس وی به خارج از زمین رفت و اولین امتیاز برای سفید پوشان ایران رقم خورد. سپس غلامی سرویس خود رفت و آبشار میخایلوف با عدم حمایت بازیکنان ایران همراه بود و 2 تیم در عدد 1 برابر شدند. دویمن امتیاز روس‌ها را هم میخایلوف با دفاع شهرام محمودی به دست آورد. آبشار عبادی‌پور با تور برخورد کرد و میزبان 3 امتیازی شد.

ابشار محکم و قدرتمند شهرام محمودی به خوبی دفاع نشد و امتیازات 2 تیم برابر شد و بلافاصله وی روی خط سرویس رفت و بعد از رفت و برگشت توپ با هم این قطر پاسور تیم ملی دفاع شد و روس‌ها 4 امتیازی شدند.سرویس بازیکن تیم میزبان با دریافت بازیکنان ایران همراه شد ودر بازگشت شاگردان کواچ در توپگیری موفق بوده و امتیاز 4 را به دست آوردند.

سرویس میلاد عبادی‌پور دفاع خوبی داشت و پس از ایجاد یک رالی طولانی این روس‌های بلند قامت بودند که امتیاز برابر 5 را به دست آوردند. خروج آبشار فرهاد قائمی برتری یک امتیازی روس‌ها را در این دقایق به همراه داشت.

بازی پایاپای 2 تیم همچنان ادامه دارد و بازیکنان یک به یک امتیازات خود را افزایش می‌دهند. در امتیاز برابر 7 سعید معروف سرویس خود را زده و درن هایت روس‌ها امتیاز 8 را به دست آوردند.

وقت استراحت فنی اول این ست با نتیجه 8 بر 7 به نفع میزبان رقم خورد.

روس‌ها تا اینجای کار در دفاع و اسپک موفق‌تر از ایران بودند ولی در سرویس خطاهای بیشتری داشتند. حضور 5 دریافت کننده در میان 14 بازیکن روس‌ها حامی از هراس این تیم از سرویس ایران دارد.

آبشار وولویچ تیم روسیه را 9 امتیازی کرد. سرویس کولدنسکی (پاسور) امتیاز مستقیم 10 را به دست آورد و کواچ مجبور به گرفتن وقت استراحت شد. سرویس پاسور میزبان به خوبی دریافت نمی‌شود و آن‌ها به امتیاز 11 رسیدند این بازیکن حرفه‌ای روس بازهم یک امتیاز دیگر را به دست می‌آورد. سرویس مجدد وی با آبشار قائمی همراه شد و ایران 8 امتیازی شد. سرویس پرشی قائمی با اسپک خوب میخایلوف همراه شد و روس‌ها 13 امتیازی شدند. کار سرعتی بازیکنان ایران و غلامی امتیاز 9 را به دست آورد. ضربه بازیکن روس پس از طی عرض تور به خارج رفته و ایران 10 امتیازی شد. سرویس غلامی با دریافت خوب حریف همراه و آن‌ها 14 امتیازی شدند. دفاع خوب ولی ناقص تیم ایران یک امتیاز دیگر را برای قهرمان المپیک به همراه داشت.

وقت استراحت فنی دوم این ست 16 بر 10 به پایان رسید.
مشکل ایران در دریافت مقابل روس‌ها باعث شد تا توپ به خوبی به دست سعید معروف نرسد و ابتکار عمل از دست وی خاهرج شود.

سرویس وولویچ با دریافت خوب همراه شد و از منطقه 4 شهرام امتیاز 11 برای ایران به دست آمد. کواچ در این دقایق دست به 2 تعویضه زد امیر غفور و مهدی مهدوی به جای سعید معروف و شهرام محمودی شدند.

دفاع ایران مقابل میخایلوف در مناطق 2 و 4 از سوی ایران تا به حال به خوبی صورت نگرفته است. دنیس بیرکوف امتیاز 18 را به دست آورد.مجتبی میرزاجانپور به جای عبادی پور وارد زمین شد. مجتبی بلافاصله پس از ورود امتیاز 12 را برای ایران به دست آورد. سرویس این بازیکن توسط موسوی در برگشت به امتیاز 13 تبدیل کرد. میرزاجانپور سرویس بعدی خود را به تور زد. فرهاد قائمی از دفاع ناقص کولدینسکی امتیاز 14 را به دست آورد. روسیه 20امتیاز خود را به دست آورد.آشچف امتیاز 21 را از روی دستان مرندی کسب کرد.

تا به اینجای کار روس‌ها به خوبی از مشکل دفاع کناری ایران به خوبی استفاده کردند.

سرویس معروف به خوبی دریافت شد و در حالی که امتیازا تایران روی عدد 15 توقف کرده روس‌ها یکی پس از دیگری بر امتیازات خود می‌افزایند.

این ست با نتیجه 25 بر 20 به نفع تیم روسیه به پایان رسید.
** ست دوم

ست دوم نخستین دو گانه روسیه و ایران در لیگ جهانی 2015 با نتیجه 25 بر 17 به نفع تیم ایران رقم خورد.
 
در ست دوم این بازی ضربه میرزاجانپور نخستین امتیازرا برای ایران به دست آورد و عبادی پور روی خط سرویس رفت ولی میخایلوف با زهم با دفاع خوب خود امتیاز برابر را به دست آورد. وولویچ سرویس خود را زده و معروف پس از دریاف خوب بازیکنان در منطقه 2 بازی سازی خوبی داشت و ایران دومین امتیاز خود را به دست آورد.
 
سرویس پرشی موجی محمودی دریافت خوب میزبان را به همراه داشت و بازهم 2 تیم در عدد برابر شدند. تیم ایران این ست را مثل ست نخست شروع طوفانی داشت. میرزاجانپور امتیاز 5 را در شرایطی به دست آورد که آبشار محکم وی از سوی بازیکنان بلند قامت روس خوب دفاع نشد. سرویس وی مستقیم امتیاز 6 را همراه داشت . در این دقایق بازی سفید پوشان ایران به خوبی برای کشورمان امتیازآوری کردند. موسوی با ناکام گذاشتن یار 6 در دفاع امتیاز 7 را به دست آورد. و ورونکوف را مجبور به گرفتن وقت استراحت کرد تا با صحبت کردن با شاگردانش نکات فنی را به آن‌ها گوشزد کند٬‌عبادی‌پور امتیاز 8 را برای ایران به دست آورد.
 
وقت استراحت فنی اول این ست 8 بر 4 به نفع ایران رقم خورد.
 
آبشار عبادی‌پور به خوبی دفاع حریف و میخایلوف را کنار گذاشت و امتیاز 9 را به دست آورد. محمودی از منطقه دهمین امتیاز را به دست آورد. سرویس خوب معروف شیرازه روس‌ها را به هم ریخت و ایران در شرایطی امتیاز 11 را به دست آورد که قهرمان المپیک هنوز 5 امتیازی است.
 
بازیکنان ایران می‌خواهند با حفظ اختلاف امتیاز بالا با حریف برای رسیدن به برد در این ست کار را راحت‌تر دنبال کنند. امتیاز 14 برای شاگردان کواچ با حرکت پایپ عبادی‌پور برای ایران رقم خورد. آبشار موسوی ایران را 15 امتیازی کرد.
 
وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 8 به نف ایران رقم خورد.
 
زدن سرویس خوب توسط معروف٬ میرزاجانپور و محمودی دریافت و دقاع حریف را تا این‌جای کار متزلزل کرد و ایران توانست بر امتیازات خود بیافزاید. سفید پوشان ایران در دفاع هم موفق بودند. پس از بازگشت 2 تیم به زمین روس‌ها نخستین امتیاز خود را به دست آوردند. ابشار میرزاانپور یک امتیاز را برای ایران به همراه داشت سرویس موسوی به خوبی دریافت شد و حریف یک امتیاز دیگربه دست آورد.
 
بازیکنان تیم روسیه نمی‌خواهند نتیجه پنجمین بازی لیگ جهانی خود را به حریف واگذار کنند ولی انگیزه شاگردان کواچ برای کسب نخستین برد در این دیدار بسیار زیاد است.
 
آندره وروکوف وقت استراحت فنی دوم خود را هم در این ست برای راهنمایی و کاهش سرعت بازی گرفت.
 
سرویس معروف امتیاز مستقیم از سرویس گرفت ولی روس‌ها تقاضای بررسی ویدیو چک کردند که مورد تایید قرار نگرفت و ایران 22 امتیازی شد. سرویس پرشی عبادی‌پور با تور برخورد کرد و روسیه چهرادهمین امتیاز خود را به دست آورد. سرویس وولیویچ به خارج از زمین رفت و ایران امتیاز 23 را به دست آورد.
 
ست دوم نخستین دو گانه روسیه و ایران در لیگ جهانی 2015 با نتیجه 25 بر 16 به نفع تیم ایران رقم خورد. 


 **ست سوم ؛ ایران یک امتیاز از قهرمان المپیک گرفت
 
این ست در حالی آغاز شد که 2 تیم تغغیر چندانی در ترکیب خود نداشتند و بازهم مثل 2 ست قبل بازیکنان 2 تیم بازی پایاپایی را ابتدای کار از خود نشان دادند.
 
تیم ملی ایران اگر در این ست هم مثلل ست قبل دریافت خوبی داشته باشد می‌ةواند قهرمان الپیک را در خانه شکست دهد. بعد از امتیاز برابر 5 بازیکنان ایران به خوبی ابتکار عمل را در دست گرفتند و امتیاز برتری 8 را مقابل روسیه به دست آوردند.
 
وقت استراحت فنی اول این ست 8 بر 5 به نفع ایران رقم خورد.
 
در این بازی میرزاجانپور با حرکت پایپ به خوبی عمل کرده و موسوی در دفاع مانع از امتیازآوری حریف بود و این مساله روحیه و شادابی گذشته به تیم ایران بازگرداند. سرویس خوب میرزاجانپور به سختی دریافت شد و اشتباه معروف در توپ برگشتی یک امتیاز به حریف داد. سرویس پرشی موجی حریف آبشار محمودی را در پی داشت و در نهایت عبادی‌پور از منظقه 4 امتیاز 9 را به دست آورد. وی بازهم با یک ضربه سنگین امتیاز 10 را به دست آورد.
 
سکاندار تیم روسیه در امتیاز 11 بر 6 به گرفتن تایم اوت اقدام کرد. سرویس پرشی موسوی دریافت خوبی ندارد و بعد از یک رالی طولانی میخایلوف موفق به گرفتن امتیاز 7 برای کشورش شد. ضربه عبادی‌پور ایران را 12 امتیازی کرد. وولویچ امتیاز 8 را برای روسیه به دست آورد. پاس کوتاه معروف برای محمودی امتیاز 14 را در پی داشت. سرویس عبادی‌پور با تور برخورد کرد و روس‌ها 9 امتیازی شدند. ساوین جاخالی خود را روی دستان محمودی زد و 10 امتیازی شدند. پاس کوتاه برای غلامی امتیاز 15 را به همراه داشت. وی بلافاصله روی خط سرویس قرار گرفت و در یافت حریف را به همراه داشت ولی در برگشت ضربه ساوین به خارج رفت و ایران 16 امتیازی شد.
 
وقت استراحت فنی دوم 16 بر 10 به نفع ایران به پایان رسید.
 
شرایط برای بردن تیم ایران فراهم است. یازدهمین امتیاز میزبان را خارج شدن سرویس غلامی به دست آمد در مقابل هم سرویس میخایلوف به خارج رفت و ایران 17 امتیازی شد. آبشار میرزاجانپور زیر تور توسط میخایلوف دفاع شد و میزان امتیاز 12 را به دست آورد. بازیکنان میزبان مقابل جاخالی میرزاجانپور سردرگم شدند و ایران یک امتیاز دیگر به دست آورد. سرویس آشچف دریافت خوبی همراه نداشت و آن‌ها به امتیاز 14 رسیدند. سرویس پرشی موجی روس‌ها بازگشت خوبی را توسط عبادی‌پور داشت و ایران به امتیاز 19 رساند. سرویس موسوی امتیاز 20 را مستقیم کسب کرد. ورونکوف در این دقایق به گرفتن وقت استراحت اقدام کرد. تغییر در تقسیم پاس توسط معروف باعث شده تا روس‌ها به نوعی سردرگم شوند.
 
آبشار وولویچ به امتیاز 15 تبدیل شد. سرویس حریف به خارج از زمین رفته و ایران 21 امتیازی شد. حرکت عالی میلاد از میان دستان 2 بازیکن روس به امتیاز 22 تبدیل شد. وی پوئن 23 را هم با آبشار خوبش به دست آورد. کولدینسکی وارد زمین شد و در یک رفت و برگشت میخایلوف موفق بوده و امتیاز 16 را به دست آورد. سرویس هیلز یک امتیاز مستقیم را کسب کرد. کواچ نخستین وقت استراحت خود را گرفت تا روند امتیازآوری روس‌ها کند. میرزاجانپور در امتیاز 18 بر 23 خارج شد و قائمی به جای وی وارد زمین شد.
 
** ست چهارم؛  قهرمان المپیک مغلوب بلندقامتان ایران شد/ سنت شکنی در روسیه
 
اولین امتیاز برای روس‌ها در این دقایق به دست آمد. سرویس پرشی موجی با دریافت خوب بازیکنان ایران همراه شد و پاس کوتاه معروف باعث شد تا غلامی امتیاز برابر 1 را به دست آورد. دفاع روی تور موسوی برگشت را به همراه داشت و در یک حرکت دیگر محمودی دومین امتیازرا کسب کرد. سرویس غلامی دریافت روس‌ها را به همراه داشت. سرویس روس‌ها با تور برخورد کرد و دومین امتیاز برای روس‌‌ها رقم خورد.
 
محمودی به طور مستقیم 2 پوئن را به طور مستقیم به دست آورد . ورونکوف تقاضای وقت استراحت کرد. تیم ایران تا اینجای کار در حمله و دریافت شرایط بهتری نسبت به حریف داشت. دفاع خوب غلامی ایران را 7 امتیازی کرد.
 
وقت استراحت فنی اول این ست 8 بر 2 به نفع ایران رقم خورد.
 
شرایط تیم ایران در 3 ست آخر بازی با ابتدای کارتفاوت قابل توجهی داشت. سرویس محمودی رالی طولانی بار به همراه داشت که دفاع خوب میرزاجانپور ایران را 9 امتیازی کرد. وی دهمین امتیاز را به دست آورد. سرویس میرزاجانپور در منطقه 4 به خارج از زمین رفت و ایران 11 امتیازی شد. اسپردینف جایگزین ساوین شد این در حالی است که روس‌ها در هم ریخته هستند. بالاخره پس از دقایقی طولانی روس‌ها امتیازات خود را به عدد 4 رساندند. عبادی‌پور در منطقه 4 امتیاز 12 را به همراه داشت. دفاع ناقص موسوی روس‌ها را 5 امتیازی کرد. سرویس سرگئی با تور برخورد کرد و ایران 13 امتیازی شد و معروف روی خط سرویس رفت و آشچف موفق به کسب امتیاز 6 برای روس‌ها شد. حرکت پایپ میخایلوف امتیاز 7 را برای روس‌ها به همراه داشت.
 
چهاردهمین امتیاز را برای ایران سرویس به خارج رفته اسپردینف به دست آورد. آشچف با آبشار خوب خود غلامی را دفاع کرد و یک امتیاز دیگر را به دست آورد. سرویس غلامی را وولویچ به امتیاز 10 تبدیل کرد. سرویس میخایلوف به تور برخورد کرد.
 
وقت استراحت فنی دوم این ست 16 بر 10 به نفع ایران به پایان رسید.
 
از وقت اسرتاحت اول بازیکنان به سرویس‌های ساده روی آوردند و این باعث شد تا روس‌ها از موقعیت‌های به وجود آمده استفاده کنند.
 
شاگردان کواچ نمی‌خواستند 3 امتیاز شیرین در خانه حریف را از دست بدهند.
 
میخایلوف ضربه خود را به امتیاز تبدیل کرد. سرویس ریسکی روس‌ها پوئن 12 را به دست آورد. سرویس دوم آشچف به خارج رفته و ایران 17 امتیازی شد. سرویس خوب مجتبی با دفاع خوب معروف در برگشت مقابل اسپردینف همراه شد. ورونکوف وقت استراحت دوم خود را هم گرفت تا به شاگردانش گوشزد کند در چه وضعیت سختی هستند.
 
سرویس میرزاجانپور با تور برخورد کرد و روسیه به امتیاز 13 رسید. ضربه قدرتی موسوی ایران را 19 امتیازی کرد. اسپردینف چهاردهین امتیاز را برای ایران به دست آورد. حرکت پایپ عبادی‌پور به خارج از زمین رفت و کواچ به گرفتن وقت استراحت اقدام کرد تا به بازیکنان بگوید که احساس نکنند بازی را برده‌اند و هنوز این دیدار تمام نشده است. پاس کوتاه غلامی به زمین حریف برخورد کرد ولی ورونکوف خواستار گرفتن خطای پاس و بررسی ویدیو چک شد که مورد تایید قرار گرفت. سرویس کولدینسکی امتیاز مستقیم را برای روس‌ها به همراه داشت. قائمی به جای میرزاجانپور وارد شد. دفاع خوب اسپردینف امتیاز 18 را برای میزبان همراه داشت. سرویس ولدینسکی این بار به خارج رفت و ایران 20 امتیازی شد. صنوبر در این دقایق وارد زمین شد. امتیاز 21 با دفاع خوب وی در بدو ورود به دست آمد.میخایلوف پس از یک رالی طولانی روس‌ها را 19 امتیازی کرد. پاس معروف و حرکت پایپ میرزاجانپور ایران را به امتیاز 22 رسانید. سرویس عبادی‌پور و کار سرعتی بازیکنان ایران را میرزاجانپور به امتیاز 23 رساند. سرویس میلاد به خوبی دریافت شد و در یک رفت و برگشت طولانی با دستان دفاع ایران برخورد کرد و روس‌ها 23 امتیازی شدند. سرویس هیلز به خارج از زمین رفت و ایران 24 امتیازی شد. سرویس غلامی با تور برخورد کرد و میزبان 21 پوئن خود را به دست آورد. در حالی که قرار بود امتیاز 25 تیم ایران بعد از چندین بار بازبینی ویدیو چک رقم بخورد ولی داور به جا اعلام کرد و روس‌ها دوباره روی خط سرویس رفتند و میخایلوف 22 امتیاز را به دست آورد. و کواچ وقت استراحت دوم خود را گرفت.
 
سرویس میخایلوف ریسکی زده شد و آبشار بازیکن روسیه خارج رفت و بازهم ورونکوف تقاضای ویدیو چک کرد که داور معتقد بود توپ به سردفاع بازیکنان ایران برخورد کرده و امتیاز 23 را به روس‌ها دادند. این بار سرویس میخایلوف به تور خورد و ایران برنده شد.

** امتیازآورترین ها:

در پایان این مسابقه ماکسیم میخائیلوف، بازیکن تیم ملی والیبال روسیه با کسب 15 امتیاز توانست عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان را به خود اختصاص دهد. در تیم ایران هم میلاد عبادی‌پور و مجتبی میرزاجانپور هرکدام 14 امتیاز برای ایران کسب کردند.
 
بازی دوم روسیه و ایران فردا از ساعت 19:40 دقیقه در کازان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/8399

https://www.asrehamoon.ir/vdcf1xdv.w6d10agiiw.html
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما
آدرس ايميل شما