تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۳
با هدف ایجاد اشتغال ودرامدزایی دانش آموختگان انجام شد؛

برداشت قارچ گانودرما برای اولین بار در سیستان وبلوچستان

رئیس مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شهید خیابانیان سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ازبرداشت قارچ گانودرما برای اولین بار در استان خبر داد.
برداشت قارچ گانودرما برای اولین بار در سیستان وبلوچستان
منصور فاضلی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون گفت: با هدف ایجاد اشتغال ودرامدزایی دانش آموختگان بخش کشاورزی برای اولین بار در استان با صرف ۳۰۰میلیون ریال اعتبار اقدام به راه اندازی کارگاه پرورش قارچ گانودرما در محل مرکز توسعه کسب و کار روستایی و کشاورزی وابسته به این مرکز شد.

فاضلی افزود: این کارگاه در فضای ۲۰متر مربعی راه اندازی شده و۵۰کیلو گرم قارچ گانودرما  در یک دوره ۴ماهه  از این کارگاه برداشت خواهد شد.

وی در خصوص اهمیت تولید قارچ گانودرما گفت:این قارچ در درمان انواع بیماری‌ها بویژه سرطان، دیابت، پیسی، تقویت سیستم ایمنی بدن. ضد پیری و ..‌. کاربرد دارد.

رئیس مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تصریح کرد: ارزش هر کیلوگرم از این قارچ حدود یک میلیون  تومان است وشرکتهای دارویی استان‌های فارس، خراسان، تهران و اصفهان عمده خریداران این محصول می‌باشند.

وی تأکید کرد: در راستای توسعه تولید این قارچ در استان و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی برنامه هایی حمایتی دراین مرکز در دست اقدام است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdciwvazrt1az52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما