تاریخ انتشار :شنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۵
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

آگاهی از حوادث جوی و اقلیمی بسترساز توسعه پایدار است

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: اطلاعات هواشناسی و پیش‌آگاهی از حوادث جوی و اقلیمی اهمیت به سزایی در تأمین سلامت جانی و مالی مردم داشته است.
آگاهی از حوادث جوی و اقلیمی بسترساز توسعه پایدار است
محسن حیدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، ضمن تبریک به زحمت‌کشان این عرصه به مناسبت فرارسیدن روز جهانی هواشناسی که ۲۳ مارس مقارن با چهارم فروردین ۱۴۰۳ است بیان کرد: روز جهانی هواشناسی را به‌تمامی اقلیم‌شناسان و پژوهشگران عرصه هواشناسی و همکاران اداره کل هواشناسی استان تبریک عرض می‌نمایم، باتوجه‌به شعار سال ۲۰۲۴ میلادی سازمان هواشناسی «خط مقدم اقدام اقلیمی» را شاهد باشیم‌.
 
وی افزود: معضلات آب‌وهوایی کره زمین یکی از بحران‌های حاد دنیای امروز به شمار می‌رود، بالابردن سطح آگاهی عمومی برای جلوگیری از خسارت و محافظت بیشتر از محیط‌زیست اطراف از جمله اقدامات اولیه در این زمینه به شمار می‌رود آب، هوا و شرایط اقلیمی تأثیر مستقیم بر زندگی افراد دارند.
 
 
حیدری اظهار کرد: امروزه به مدد علم و تکنولوژی دانشمندان موفق به پیش‌بینی شرایط آب‌وهوا هستند که این امر به نوبه خود باعث جلوگیری از آسیب‌های بیشتر به محیط‌زیست و تحت کنترل گرفتن راحت‌تر اوضاع می‌شود، موفقیت و محقق‌شدن هر امری در دنیای کنونی ملزم به درنظرگرفتن شرایط آب‌وهوا و اقلیمی است که خود اهمیت توجه و محافظت از زمین را نشان می‌دهد و سازمان جهانی هواشناسی به‌عنوان پیش‌گام در توسعه و حفظ زمین نقش اساسی دارد.
 
مدیرکل هواشناسی استان تصریح کرد: در عصر حاضر اطلاعات هواشناسی و پیش‌آگاهی از حوادث جوی و اقلیمی اهمیتی به سزا در تأمین سلامت جانی و مالی مردم داشته و پیشرفت در این امر بسترساز توسعه پایدارتر به شمار می‌رود.
 
وی ادامه داد: خدمات هواشناسی در استان باتوجه‌به این که این استان در معرض انواع مخاطرات آب‌وهوایی از جمله بادهای ۱۲۰ روزه، خشکسالی و سیل قرار دارد بر کسی پوشیده نیست و این داده‌ها و اطلاعات هواشناسی است که در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مسئولان نقش به سزایی ایفا می‌کند.
 
 
حیدری در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در سال جاری با تلاش عزیزان اقلیم‌شناس و پژوهشگر، ارتقای بیش‌ازپیش خدمت‌رسانی در این حوزه را شاهد باشیم‌.
 
انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcexf8zwjh8pvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما